| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Przed nami czwarta generacja Skody Octavii
dodano: 2019-11-11 19:25:29, dodał: Redakcja, źródło: Skoda - PR Portal

Nadjeżdża czwarta generacja modelu Skoda Octavia, która właśnie została zaprezentowana w stolicy Czech - Pradze. Producent publikując szkice rozpalił oczekiwania... Nie zawiedliśmy się! Octavia prezentuje się znakomicie.

Pierwsza na scenę wyjechała Škoda Octavia w wersji kombi, za nią pojawiła się Octavia hatchback, jako trzecia dołączyła hybrydowa wersja - Octavia iV.

Całkowicie nowa Škoda Octavia po raz kolejny urosła - jest dłuższa i szersza od swojego poprzednika. Nowa Octavia w wersji kombi mierzy 4689 mm to o 22 mm więcej od poprzednika, szerokość zaś wzrosła o 15 mm do 1829 mm. Wersja hatchback jest dłuższa o 19 mm i mierzy 4689 mm, szerokość hatchback wzosła również do 1829 mm (+15 mm). Rozstaw osi w czwartej generacji wynosi 2686 mm.

Nowa Octavia prezentuje się nowocześnie i emocjonalnie dzięki reflektorom z listwami LED w kształcie litery L, które wizualnie oddzielają dwa moduły reflektorów LED. Tylne światła po raz pierwszy w Octavii zostały wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy.
Wnętrze nowej Octavii jest imponująco wielkie i nowoczesne. Przeprojektowana konsola środkowa otrzymała dwa 10-calowe ekrany i wyświetlacz Head-up. Za pomocą dotykowego wyświetlacza systemu audio-nawigacyjnego można sterować m.in Climatronikiem.

Nowa Skoda Octavia
Nowa Skoda Octavia


Nowoczesna gama jednostek napędowych

W czwartej generacji Škody Octavia zastosowano nowoczesne silniki TDI i TSI. Jako pierwszy model z Czech Octavia czwartej generacji otrzyma miękkie układy hybrydowe, ekologiczny wariant z napędem CNG oraz hybrydę typu plug-in.

48-woltowy miękki układ hybrydowy (Mild-hybrid) otrzymają wyposażone w 7-biegową przekładnię DSG modele z trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM (81 kW) i czterocylindrowym silnikiem 1,5 TSI o mocy 150 KM (110 kW). (150 KM). Obydwie jednostki są również dostępne bez elektrycznego wspomagania z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Benzynowa wersja 2.0 TSI o mocy 190 KM (140 kW) dostępna będzie wyłącznie z napędem na cztery koła i 7-biegową automatyczną przekładnią DSG.

Hybryda plug-in będąca połączeniem benzynowego silnika 1.4 TSI z silnikiem elektrycznym dostępna będzie w dwóch wariantach o mocy systemowej 204 KM (150 kW) oraz 245 KM (180 kW). Oba warianty współpracują z 6-biegową przekładnią DSG.

Wysokoprężne jednostki należą do nowej generacji silników EVO ograniczających emisję NOx nawet o 80 procent. W czwartej generacji Octavii dostepne będą trzy warianty 2.0 TDI o mocy od 115 KM (85 kW) przez 150 KM (110 kW) do 200 KM (147 kW). Oprócz filtra cząstek stałych w silnikach Diesla silniki są wyposażone w nowy etap rozwoju oczyszczania spalin SCR. Używając tak zwanego „podwójnego dozowania”, AdBlue jest wtryskiwany przed dwoma katalizatorami SCR, które są ułożone jeden po drugim. Dzięki redukcji emisji silniki EVO zapewniają warunki techniczne do spełnienia przyszłej normy emisji spalin Euro 6d. Mocniejsze silniki TDI opcjonalnie mogą otrzymać napęd na wszystkie koła.

Czwarta generacja modelu Škoda Octavia dostępna będzie w napędzanej gazem CNG ekologicznej wersji G-TEC z silnikiem 1.5 TSI o mocy 130 KM (96 kW) z 6-biegową manualną lub 7-biegową skrzynią DSG.

Technologiczny skok widać również w dostępności innowacyjnych systemów asystujących m.in.: nowy asystent unikania kolizji wspomaga kierowcę, aktywnie zwiększając moment skrętu w przypadku zbliżającego się zderzenia z pieszym, rowerzystą lub innym pojazdem; system ostrzegania o wyjściu informuje kierowcę, czy inny pojazd lub rowerzysta nie zbliża się z tyłu podczas otwierania drzwi samochodu. Nowa Octavia może również sprawdzić, czy kierowca konsekwentnie dotyka kierownicy lub czy nie ma już kontroli nad pojazdem z powodu potencjalnego nagłego wypadku, mogąc nawet zatrzymać pojazd.

Nowa Octavia swój rynkowy debiut rozpocznie od wersji Active, Ambition i Style. W 2020 roku dołączą do oferty modele Octavia SCOUT i sportowa OCTAVIA RS.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL