| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Nowość w gamie: Toyota GR Supra 2.0
dodano: 2020-03-23 20:56:07, dodał: Redakcja, źródło: Toyota News

Toyota rozszerza ofertę jednostek napędowych modelu GR Supra w Europie – do oferowanej dotychczasowo sześciocylindrowej 3-litrowej jednostki dołącza mniejsza czterocylindrowa jednostka.

Toyota Supra, a właściwie GR Supra, bo taka jest oficjalna nazwa handlowa sportowego modelu, który powrócił po ponad 15-letniej przerwie kontynuować tradycje, które sięgają początku lat 80-tych. W nowym wcieleniu jest samochodem sportowym w najczystszej postaci – bez kompromisów, które mogłyby zmniejszyć przyjemność z jazdy. Umieszczona z przodu jednostka napędowa napędza tylne koła – identycznie jak w poprzednich generacjach. Od debiutu w 2019 roku sercem GR Supry jest rzędowy, sześciocylindrowy motor o pojemności 3 litrów. W roku modelowym 2020 oferta zostaje powiększona o nowy silnik.

Z matematycznego punktu widzenia parametry techniczne nowej jednostki stanowią 1/3 obecnie oferowanego wariantu – zamiast sześciu cylindrów są cztery, zamiast trzech litrów pojemności skokowej – dwa. Na szczęście osiągi nie zmniejszyły się w tej samej proporcji. GR Supra 2.0 oferuje 258 KM (190 kW) mocy i potężne 400 Nm momentu obrotowego. Dla porównania z trzylitrowej jednostki osiągnięto 340 KM (250 kW) mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co z osiągami? Prędkość maksymalna nie zmieniła się i wynosi 250 km/h, o niecałą sekundę wydłużył się sprint do setki, który zajmuje 5,2 sekundy.

Nowy dwulitrowy silnik jest znacznie krótszy, dzięki czemu jego masa znajduje się bliżej środka w efekcie idealnie równoważy przód i tył, osiągając lepszą charakterystykę bezwładności. Dodatkowo nowa wersja jest aż o 100 kg lżejsza, co w znacznym stopniu rekompensuje mniejszą moc.

Wnętrze typowo sportowe - niska pozioma deska rozdzielcza maksymalizuje widok do przodu, główne elementy sterujące są ściśle zgrupowane dla intuicyjnej i szybkiej obsługi. Fotele zaprojektowane w stylu wyścigowym zapewniają doskonałe trzymanie i wysoki komfort.

Sportowa jest również charakterystyka prowadzenia – krótki rozstaw osi, szeroki rozstaw kół – zapewnia zwinne, precyzyjne i nad wyraz pewne prowadzenie.

Podsumowując – mniejszy nie zawsze oznacza gorszy, ponieważ Toyota GR Supra 2.0 nie wiele ustępuje swojej trzylitrowej „starszej siostrze”.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL