| kontakt
Najczęściej czytane:
Premiera Nowego Multivana - to rewolucja!
dodano: 2021-06-15 10:03:29, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Od dłuższego czasu Volkswagen po kawałku zdradzał szczegóły nadchodzącego najnowszego wcielenia kultowego Multivana zapowiadając rewolucję. W najnowszym wydaniu najbardziej komfortowej wersji „Bullika” bliżej do Golfa niż do Transportera z którego wywodziły się poprzednie generacje. Co więc otrzymamy w nowym Multivanie?

10 czerwca 2021 roku Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował najnowszą odmianę Multivana. Zupełnie nowa konstrukcja choć pozostaje wierna głównej koncepcji modelu wprowadza wiele nowości przybliżając Multivana jeszcze bardziej do samochodów osobowych również konstrukcyjnie.

Nowy Multivan nosi charakterystyczne geny najbardziej na świecie znanego pojazdu wielozadaniowego.

Albert Kirzinger - główny projektant marki Volkswagen Samochody Dostawcze



Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)
Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)


Nowy Multivan oparty został na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB (Modular Transverse Matrix) dając konstruktorom dużo większą elastyczność. Główne cechy jak bryła nadwozia pozostały charakterystyczne dla typowej linii Multivana. I na tym podobieństw koniec...

Najnowsze wcielenie Multivana prezentuje nowe podejście inżynierów z Wolfsburg-a do proporcji minivana. Wszystkie aspekty wpływających na komfort podróżujących są „na plus”. W porównaniu do Multivana 6.1 podstawowa wersja rośnie o dodatkowe 69 mm długości i 37 mm szerokości. Prawdziwym hitem jest jednak zwiększony rozstaw osi aż o 124 mm! Zmniejszyła się jedynie wysokość pojazdu o 47 mm co jednak nie ma większego wypływu na ograniczenie przestrzeni dla pasażerów, za to jest ogromnym postępem w zakresie aerodynamiki – osiągnięto wartość współczynnika cd na poziomie 0,3. Pozytywne zmiany wymiarów dosięgają również wersji przedłużonej, która przy identycznym rozstawie osi zyskuje 131 mm długości.

Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)
Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)


Zmienione wymiary korzystnie wpływają również na możliwości przewozowe. W bazowej wersji przestrzeń ładunkowa przy komplecie pasażerów wynosi 469 litrów. Podróżując z dwoma rzędami siedzeń zapakujemy aż 1844 litry, a kiedy zostawimy tylko pierwszy rząd siedzeń do dyspozycji mamy aż... 3672 litry! Wersja przedłużona może zabrać odpowiednio 763, 2171 i 4005 litry (do 4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem).

Wymiary wersji podstawowej:
długość: 4973 mm
szerokość (bez lusterek bocznych): 1941 mm
wysokość: 1903 mm
rozstaw osi: 3124 mm
pojemność bagażnika od 469 – 3672 litry.

Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)
Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)


Jednak na komfort podróży wpływ ma nie tylko wielkość wnętrza, ale również jej konfiguracja. Nowy Multivan oferuje niezwykle wykorzystanie przestrzeni dzięki montowanym w tylnej części kabiny będą pojedynczym fotelom osadzonym w zupełnie nowym systemie prowadnic ułatwiającym ich wyjęcie co korzystnie wpływa na elastyczność aranżacji wnętrza. Niezwykle ważną opcją jest panoramiczny dwuczęściowy szklany dach, który oprócz tego, że wpuszcza do wnętrza potężną ilość światła, czy pozwala w nocy podziwiać gwiazdy dodatkowo zwiększa wysokość kabiny!

Konstruktorzy na nowo wymyślili również kultowy stolik z Multivana, który teraz jest osadzony w układzie prowadnic foteli i może spełniać wiele funkcji – od konsoli środkowej między fotelami kierowcy i pasażera po składany stolik wyposażony w uchwyty na napoje i schowki dla pasażerów zarówno w drugim jak i trzecim rzędzie siedzeń.

Cyfrowa rewolucja

Pod względem cyfryzacji wnętrza Multivan staje się rasowym samochodem osobowym. Najważniejszym elementem cyfrowego wnętrza jest kokpit – z 10,25-calowym wyświetlaczem „Digital Cockpit” i dodatkowym 10-calowym ekranem dotykowym systemu infotainment. Kolejną nowinką jest elektroniczny przełącznik biegów umieszczony w centralnym miejscu, między cyfrowym kokpitem a systemem infotainment.

Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)
Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)


Rozbudowana została również gama systemów wsparcia kierowcy. Łącznie na pokładzie możemy mieć do dyspozycji aż 34 systemy wsparcia. Nowy Multivan może poruszać się półautomatycznie w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h!

Rewolucja również pod maską

W najnowszym Multivanie do wyboru mamy cztery wersje układów napędowych. Gamę otwiera pierwszy wariant turbodoładowanego silnika benzynowego generujący z pojemności skokowej 1498 cm3 moc 136 KM (100 kW) i 220 Nm momentu obrotowego przekazywanego na przednią oś poprzez siedmiobiegową skrzynię biegów DSG, która jest standardem we wszystkich wersjach. Drugi wariant benzynowy – to dwulitrowa czterocylindrowa jednostka TSI oferująca moc 204 KM (150 kW) i 320 Nm momentu obrotowego znana z takich modeli jak Golf GTI, Tiguan R czy Arteon R.

Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)
Nowy Volkswagen Multivan (06/2021)


Po raz pierwszy w Multivanie dostępny będzie napęd hybrydowy typu plug-in. W skład układu napędowego eHybrid wchodzi silnik elektryczny o mocy 116 KM (85 kW) współpracujący z benzynowym 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1395 cm3 oferującym moc rzędu 150 KM (110 kW). Systemowa moc Multivana eHybrid wynosi 218 KM (160 kW) zaś moment obrotowy dochodzi do 350 Nm. Zastosowany akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh pozwala na pokonywanie krótkich codziennych dystansów z prędkością do 130 km/h w trybie całkowicie elektrycznym.

W przyszłym roku oferta jednostek napędowych zostanie poszerzona o 150-konny silnik wysokoprężny TDI z wtryskiem bezpośrednim.

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL