| kontakt
MINI Countryman drugiej generacji
dodano: 2017-04-11 17:04:00, dodał: Redakcja, źródło: BMW

MINI Countryman drugiej generacji to największy i najbardziej wszechstronny model w ofercie brytyjskiej marki. Kolejna pochwała przysługuje jednostce napędowej nowego MINI John Cooper Works Countryman.

Silnik o mocy 170 kW / 231 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 l / 100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169 g/km) to najmocniejsza jednostka, jaką kiedykolwiek zastosowano w MINI. Do tego standardowy napęd na cztery koła ALL4 i solidna koncepcja auta gwarantują w najnowszym modelu John Cooper Works zupełnie nową jakość wyścigowego klimatu i ekstremalnej frajdy z jazdy na nieutwardzonym terenie.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman zarówno ze standardową biegową skrzynią manualną, jak i z opcjonalną 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic przyspiesza do setki w 6,5 s. Jest więc o 0,8 s / 0,7 s szybsze od MINI Cooper S Countryman ALL4. Sportowy charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman widać też w elastyczności, zwinności na zakrętach i hamowaniu. Na te wyniki składa się pakiet złożony na bazie sportowego doświadczenia John Cooper Works obejmujący oprócz silnika i napędu na cztery koła sportowy układ jezdny z 18-calowymi obręczami kół John Cooper Works ze stopów lekkich i sportowymi hamulcami Brembo, elementy karoserii poprawiające właściwości aerodynamiczne i dopływ powietrza chłodzącego oraz specyficzny kokpit z fotelami sportowymi John Cooper Works. Wyjątkową pozycję nowego MINI John Cooper Works Countryman w segmencie kompaktowych samochodów premium podkreśla ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmujące MINI Driving Modes, diodowe reflektory, dostęp komfortowy i radio MINI Visual Boost.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman: dane i fakty.
1. Czterocylindrowy silnik turbo o mocy 170 kW/231 KM i momencie obrotowym 350 Nm.
2. Zoptymalizowany pod względem wydajności napęd na cztery koła ALL4 w wyposażeniu standardowym.
3. Sportowy układ jezdny ze sportowymi hamulcami Brembo i 18-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.
4. Silnik, układ jezdny i aerodynamika zestawione na bazie sportowego doświadczenia John Cooper Works.
5. Sprint od 0 do 100 km/h w 6,5 s, o 0,8 s szybciej niż MINI Cooper S Countryman ALL4, prędkość maksymalna: 234 km/h.
6. Pakiet aerodynamiczny John Cooper Works z bardzo dużymi wlotami powietrza z przodu.
7. Specyficzne wnętrze z fotelami sportowymi John Cooper Works.
8. Ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmujące reflektory diodowe, MINI Driving Modes i dostęp komfortowy.
9. Pięć miejsc, znacznie większy komfort wnętrza, większy bagażnik i większa wszechstronność w porównaniu z poprzednim modelem.
10. MINI Connected jako osobisty asystent mobilności na co dzień i w podróży.



Więcej mocy, więcej przestrzeni, więcej sportowego klimatu na każdym terenie.
Nowe MINI John Cooper Works Clubman jest następcą pierwszego sportowego auta tej marki zaprojektowanego specjalnie dla segmentu kompaktowego i wyposażonego standardowo w napęd na cztery koła ALL4. Postęp w stosunku do poprzedniego modelu widać nie tylko w mocy większej o 10 kW/13 KM i większej wydajności napędu ALL4 lecz również w większych wymiarach zewnętrznych i znacznie większym komforcie wnętrza, wszechstronności i funkcjonalności.



Przyrost o 17 cm na długości i 3 cm na szerokości oraz rozstaw osi większy o 7,5 cm dają znacznie bardziej przestronne wnętrze i więcej swobody na 5 miejscach. Pojemność bagażnika można w razie potrzeby zwiększyć z 450 do 1390 l. Nowe MINI John Cooper Works Countryman jest tym samym topowym „sportowcem” o wszechstronnym charakterze, który zarówno na torze wyścigowym i poza utwardzonymi drogami, jak i w codziennej eksploatacji i na długich trasach dostarcza ekstremalnej frajdy z jazdy i zapewnia nieprzeciętną wszechstronność.



Światowa premiera w Szanghaju, wejście na rynek w wiosną 2017 r.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman zostanie zaprezentowane publiczności po raz pierwszy w kwietniu 2017 r. na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Na rynku pojawi się wiosną 2017 r.




Zaprojektowane na bazie wieloletniego doświadczenia na torach wyścigowych i rajdach.
Niepowtarzalnych charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman to efekt wykorzystania nie tylko najnowszych rozwiązań technicznych, ale też wieloletniego doświadczenia marki w sportach motorowych.
Przed 55 laty klasyczne Mini święciło swoje pierwsze triumfy – zwycięstwo Mini Cooper w mistrzostwach British Touring Car Championship. Od tamtego czasu nazwisko legendarnego konstruktora samochodów sportowych, Johna Coopera, jest synonimem sukcesów marki w sporcie oraz ekstremalnej frajdy z jazdy.



Dokładnie 50 lat po ostatnich trzech zwycięstwach klasycznego Mini w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo nowe MINI John Cooper Works Countryman wyznacza drogę dla dalszych sukcesów w tej dyscyplinie. Nowa wersja tego wszechstronnego modelu posłużyła zespołom MINI i X-raid jako baza do budowy samochodów do rajdów długodystansowych. MINI John Cooper Works Rally staje do walki w najbardziej wymagających zmaganiach, począwszy od startu w Rajdzie Dakar 2017. Samochód ten jest więc następcą zbudowanego w oparciu o MINI Countryman pierwszej generacji auta MINI ALL4 Racing, które wygrywało w Rajdzie Dakar cztery razy z rzędu.




Idealnie dobrany pakiet gwarantujący najlepsze osiągi.
Od dziesięciu lat marka John Cooper Works jest częścią MINI. Ten bliski związek ma swoje początki w pierwszych latach klasycznego Mini, którego sportowy potencjał dostrzeżony został przez Johna Coopera. Dzisiaj związek ten zapewnia ekstremalną frajdę z jazdy w MINI John Cooper Works Countryman. Silnik, skrzynia biegów, napęd na cztery koła, układ jezdny oraz aerodynamika i kokpit są nie tylko nastawione na maksymalne osiągi, ale precyzyjnie dobrane i dostosowane do koncepcji nowego MINI Countryman. W ten sposób również najnowszy model John Cooper Works prezentuje fenomenalny pakiet zestawiony na bazie sportowego doświadczenia marki.



Silnik: wyścigowa charakterystyka mocy i brzmienie.
Umieszczony poprzecznie czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l w MINI John Cooper Works Countryman ma charakterystykę inspirowaną sportami motorowymi. Wyposażony jest w specyficzną wersję układu MINI TwinPower Turbo z turbosprężarką zintegrowaną ze staliwnym kolektorem wydechowym, bezpośredni wtrysk benzyny, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i zmienną regulację faz rozrządu (Double VANOS). Turbosprężarka wykonana z materiału o bardzo wysokiej odporności termicznej wytwarza ciśnienie doładowania wynoszące 2,2 bar. Stanowi to dobry fundament dla energicznego rozwoju mocy w dużym zakresie obrotów. Silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1450 do 4500 obr/min. A maksymalną moc 170 kW/231 KM w zakresie od 5000 do 6000 obr/min.



Inne cechy szczególne silnika zaprojektowanego do nowych modeli John Cooper Works to specjalne tłoki, duży intercooler i dodatkowa chłodnica płynu chłodzącego. Do tego dochodzi sportowy układ wydechowy, który nie tylko sprzyja charakterystyce mocy silnika, ale gwarantuje też odpowiednie brzmienie i wygląd. Mniejsze przeciwciśnienie spalin ma korzystny wpływ na rozwój mocy, a przełączana przepustnica spalin i specjalna geometria tłumika końcowego daje w modelach John Cooper Works typowe, emocjonujące brzmienie. Samochód wyposażony jest też w ukośnie ścięte końcówki rur podwójnego sportowego układu wydechowego.



6-biegowa skrzynia manualna w standardzie, 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w wyposażeniu dodatkowym.
Standardowa 6-biegowa skrzynia manualna wyróżnia się niską masą, wysoką sprawnością i komfortem zmiany biegów. Czujnik biegów umożliwia aktywne dostosowanie obrotów dla uzyskania bardzo dynamicznej zmiany biegów. Krótkie skoki dźwigni i specyficzna gałka dźwigni biegów ułatwiają precyzyjny wybór przełożeń. Opcjonalnie oferowana jest 8 stopniowa sportowa skrzynia Steptronic obsługiwana również specyficzną dźwignią biegów lub łopatkami przy kierownicy. Oferuje bardzo szybkie zmiany przełożeń oraz funkcję Launch Control do maksymalnego przyspieszania przy optymalnej trakcji ze startu zatrzymanego.



Ma ona również pozytywny wpływ na wydajność. Ze standardową skrzynią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi w nowym MINI John Cooper Works Countryman 7,4 l na 100 km, a emisja CO2 169 g/km. W połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic wartości te wynoszą 6,9 l i 158 g (tymczasowe dane w cyklu jezdnym UE).



Z ALL4 z szutrów na tor wyścigowy.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman nie tylko ma wysoki potencjał mocy, ale też tej bardzo wszechstronne. To zasługa napędu na cztery koła ALL4, który poprawia nie tylko trakcję na nieutwardzonej nawierzchni (na przykład na szutrze) ale też stabilność jazdy w niesprzyjających warunkach atmosferycznych oraz zwinność przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów na torze wyścigowym. Sterowanie napędu powiązanie z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC zapewnia szybkie i precyzyjne dostosowanie rozdziału napędu na oś przednią i tylną.



Kompaktowa i lekka konstrukcja aktualnej wersji układu ALL4 umożliwia bardzo wydajną formę adaptacyjnego rozdziału napędu. Układ obejmuje przekładnię kątową odbioru mocy, dwuczęściowy wał przegubowy i przekładnię główną z elektrohydraulicznym sprzęgłem hang-on. Aby zmniejszyć straty momentu przy transmisji napędu na tylną oś, nowe MINI John Cooper Works Countryman porusza się w zwykłych sytuacjach z włączonym układem DSC i typowym dla tej marki napędem przednim. W razie potrzeby sprzęgło hang-on w ciągu ułamka sekundy przenosi napęd na tylne koła.



Sportowy układ jezdny – maksymalna zwinność przy sprincie, na zakrętach i przy hamowaniu.
Doskonały układ jezdny nowego MINI John Cooper Works Countryman tworzy idealne warunku dla maksymalnych osiągów i fascynujących wrażeń z jazdy. Przystosowany jest zarówno do bardzo wysokiej mocy silnika, jak i do dużego rozstawu osi, dużego rozstawu kół i niskiego środka ciężkości tego wszechstronnego „sportowca”. Oferuje zestrojoną specyficznie dla tego modeli oś przednią z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową oś tylną.



Oprócz tego standardowy sportowy układ jezdny wyróżnia sztywne resorowanie i amortyzacja. Oferowany również w standardzie układ Servotronic ze wspomaganiem kierownicy zależnym od prędkości jazdy podnosi precyzję prowadzenia na zakrętach i komfort podczas manewrowania.



Sportowy układ hamulcowy opracowany we współpracy z Brembo obejmuje hamulce tarczowe z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi na przedniej osi i gwarantuje niezmiennie wysoką skuteczność również przy intensywnym obciążeniu. Zaciski hamulcowe są lakierowane na czerwono i mają logo John Cooper Works. Optymalną trakcję podczas przyspieszania, zwinność na zakrętach i bezpieczne hamowanie zapewnia też układ DSC. Obejmuje on funkcję dynamicznej kontroli trakcji (DTC), elektronicznej blokady przedniego mechanizmu różnicowego Electronic Differential Lock Control (EDLC) oraz Performance Control, która umożliwia większą dynamikę pokonywania zakrętów. Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto 18-calowe obręcze kół John Cooper Works ze stopów lekkich Black Thrill Spoke. Opcjonalnie oferowane są jeszcze inne obręcze kół John Cooper Works ze stopów lekkich w rozmiarach 18 i 19 cali.



MINI Driving Modes i Dynamic Damper Control umożliwiają indywidualną konfigurację pojazdu.
Standardowe MINI Driving Modes umożliwiają konfigurację pojazdu dostosowaną do sytuacji i do indywidualnych preferencji kierowcy. Pokrętłem przy dźwigni biegów można wybrać ustawienie SPORT, MID lub GREEN. Zmienia się przy tym charakterystyka pedału gazu i układu kierowniczego, brzmienie silnika, a przy odpowiednim wyposażeniu również charakterystyka pracy 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic oraz układu Dynamic Damper Control. W trybie SPORT charakterystyka elektronicznie regulowanych amortyzatorów jest przystosowana do bardzo dynamicznej jazdy, a w pozostałych dwóch trybach do komfortowej jazdy. W trybie GREEN priorytetem jest komfort i jednocześnie wydajność jazdy. Przyczynia się do tego funkcja swobodnego toczenia dostępna w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic. W trybie GREEN przy prędkościach od 50 do 160 km/h gdy kierowca zdejmie nogę z gazu, następuje odłączenie układu przeniesienia napędu.



Wygląd zewnętrzny: wszechstronny, sportowy charakter.
Wygląd zewnętrzny nowego MINI John Cooper Works Countryman wyróżnia niepowtarzalne połączenie ekstremalnie sportowego charakteru z niezwykłą wszechstronnością. Samochód o długości 4299 mm, szerokości 1822 mm i wysokości 1557 mm jest bezsprzecznie największym „sportowcem” pośród wszystkich modeli John Cooper Works. Typowe proporcje dynamicznego, wszechstronnego auta sportowego dodatkowo podkreślają elementy typowe dla tego modelu – m.in. zestaw aerodynamiczny John Cooper Works.
Zadziorny wygląd auta to również zasługa dużych wlotów powietrza w kieszeń przednia, przednim, które zajmują miejsce przeznaczone w nowym MINI Countryman dla świateł pozycyjnych i reflektorów przeciwmgłowych. Standardowe relingi dachowe i spojler dachowy specyficzny dla tego modelu podkreślają zarówno wysokość karoserii, jak i jej aerodynamiczny charakter.



Ozdobniki boczne z kierunkowskazami mają podobnie jak grill atrapy chłodnicy o wzorze plastra miodu czerwoną linię i logo John Cooper Works, które można znaleźć również na pokrywie bagażnika. Karoseria nowego MINI John Cooper Works Countryman oferowana jest w czterech lakierach niemetalizowanych i sześciu metalizowanych. Lakier w kolorze Rebel Green, podobnie jak kontrastujący lakier dachu i lusterek zewnętrznych Chili Red zarezerwowane są przy tym wyłącznie dla modeli John Cooper Works.



Wnętrze: więcej przestrzeni dla fascynacji sportem.

Wnętrze nowego MINI John Cooper Works Countryman pozwala cieszyć się wszechstronnością tego auta na pięciu miejscach w charakterystycznym klimacie sportowego samochodu. Oprócz foteli sportowych John Cooper Works ze zintegrowanymi zagłówkami, intensywny wyścigowy klimat tworzy też m.in. kierownica sportowa John Cooper Works z przyciskami wielofunkcyjnymi, dźwignia biegów John Cooper Works oraz antracytowa podsufitka.



Oryginalnemu wyglądowi kokpitu towarzyszy wyższy komfort przestrzenny i wysoka wszechstronność. Przestrzeń nad głową, na ramiona i nogi jest zarówno z przodu, jak i z tyłu większa niż w poprzednim modelu. Tylne siedzenia można przesuwać wzdłużnie o 13 cm w podziale 60 : 40, a dodatkową funkcjonalność zapewnia oparcie kanapy dzielone i składane w podziale 40 : 20 : 40. Unikalną opcją w stylu MINI jest tzw. Picnic Bench, opcjonalna, wszechstronna „ławka” rozkładana z bagażnika mieszcząca dwie osoby. W wyposażeniu dodatkowym oferowana jest ponadto automatyczna obsługa pokrywy bagażnika, która w połączeniu ze standardowym dostępem komfortowym umożliwia bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika.



Wyjątkowy sportowiec z ekskluzywnym wyposażeniem.
Wyjątkową pozycję nowego MINI John Cooper Works Countryman zarówno w segmencie kompaktowych aut premium, jak i pośród modeli marki MINI podkreśla ekskluzywne wyposażenie. Standardowe reflektory diodowe zapewniają optymalną widoczność podczas jazdy po zmroku, a ich charakterystyczne kontury dają przodowi rozpoznawalność. Funkcję świateł dziennych pełnią diodowe obwódki całkowicie otaczające reflektory. Poza tym wyposażenie standardowe obejmuje regulator prędkości z funkcją hamowania oraz radio MINI Visual Boost z gniazdem USB i obsługą kontrolerem MINI na konsoli środkowej oraz monitor o przekątnej 6,5 cala w centralnym zestawie wskaźników wyświetlający podczas wsiadania charakterystyczny motyw John Cooper Works.




Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, wysokiej jakości wyposażenie dodatkowe oraz indywidualny styl.
Systemy wspomagające kierowcę stworzone specjalnie do modeli aktualnej generacji zapewniają również w nowym MINI John Cooper Works Countryman wyższe bezpieczeństwo i komfort jazdy. Standardowe ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem z miejską funkcją hamowania można uzupełnić o system asystujący kierowcy z aktywnym regulatorem prędkości na bazie kamery, ostrzeganie przed pieszymi z funkcją hamowania, asystenta świateł drogowych i rozpoznawanie znaków drogowych. Oprócz tego w ofercie jest układ Park Distance Control z czujnikami z przodu, kamera cofania oraz asystent parkowania.



Specyficzny dla John Cooper Works wyświetlacz Head-Up wskazuje prędkość jazdy, rozpoznane ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania, aktualne wskazówki nawigacyjne, komunikaty Check Control, komunikaty systemów wspomagających kierowcę oraz listy kontaktów telefonicznych i list odtwarzania oraz wybrany bieg i kolorową skalę obrotów silnika z sygnałem zmiany biegu. W tej ekstremalnie sportowej wersji dostępny jest ponadto program wyposażenia dodatkowego oferowany do nowego MINI Countryman. Na życzenie oferowany jest szklany dach panoramiczny, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie foteli przednich, podgrzewanie przedniej szyby, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne oraz system alarmowy z czerwoną diodą stanu w antenie dachowej.



Centralny zestaw wskaźników z ekranem dotykowym, MINI Find Mate i MINI Country Timer.
Kolejne dostępne opcje to zestaw głośnikowy HiFi Harman Kardon, system nawigacyjny MINI i system nawigacyjny MINI Professional. Pakiet Wired z systemem nawigacyjnym MINI Professional obejmuje oprócz kontrolera Touch na konsoli środkowej również kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala w centralnym zestawie wskaźników z funkcją dotykową umożliwiającą wybór i ustawianie funkcji bezpośrednio na ekranie. W skład pakietu Wired wchodzi również MINI Find Mate. Jest to najnowsza cyfrowa usługa dostępna w MINI Connected. MINI Find Mate obejmuje tzw. tagi z bezprzewodową funkcją lokalizacji, które można przymocowywać do często używanych przedmiotów lub akcesoriów podróżnych i odnajdywać je komfortowo dzięki MINI Connected. Gdy tag znajdzie się poza zasięgiem radiowym, na monitorze pokładowym oraz na smartfonie zaznaczona zostanie jego ostatnio zarejestrowana pozycja.



Gdy smartfon lub samochód znajdzie się znów w zasięgu radiowym taga, tag można aktywować i odnaleźć na podstawie sygnału dźwiękowego.

Oprócz tego pakiet Wired umożliwia korzystanie z funkcji MINI Country Timer. Rejestruje ona jazdę na pochyłym, nierównym i nieutwardzonym terenie oraz na zaśnieżonych drogach. Czas trwania i intensywność jazdy w warunkach terenowych przedstawiane są w typowym dla MINI stylu na monitorze centralnego zestawu wskaźników.



MINI Connected – cyfrowy osobisty asystent mobilności.
Nowe MINI John Cooper Works Countryman może pochwalić się fascynującymi możliwościami i wszechstronnością również w zakresie skomunikowania. Oprócz znanych już funkcji inforozrywki MINI Connected również w tym sportowym modelu pełni funkcję osobistego asystenta mobilności. W oparciu o elastyczną platformę, Open Mobility Cloud, MINI Connected łączy samochód poprzez różne „touch pointy”, takie jak iPhone czy Apple Watch, z cyfrowym środowiskiem kierowcy MINI.



Z MINI Connected mobilność zaczyna się jeszcze przed wejściem do auta. MINI Connected informuje kierowcę na podstawie wpisów w kalendarzu i aktualnej sytuacji na drogach o optymalnej godzinie wyjazdu. Dane adresowe i terminy, które kierowca ma zapisane w smartfonie lub w MINI Connected przesyłane są automatycznie do pojazdu i nie trzeba ich wpisywać do systemu nawigacyjnego. MINI Connected może też zapamiętywać często wybierane cele jako ulubione i rozpoznawać regularnie pokonywane trasy, na przykład codzienną drogę pomiędzy domem i miejscem pracy, aby odpowiednio wcześniej informować kierowcy o pojawiających się na nich ewentualnych utrudnieniach.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman:
zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km;
emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169 g/km
Uwaga: Wszystkie osiągi i wartości emisji spalin podane w niniejszej informacji prasowej to dane tymczasowe.

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL