| kontakt
VW Arteon - 5 gwiazdek od Euro NCAP
dodano: 2017-07-15 22:08:09, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

W najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP Volkswagen ponownie osiągnął znakomite wyniki – tym razem bardzo wysoko oceniono nowego Arteona.

Niezależna europejska organizacja konsumencka doceniła nowego liftbacka przyznając mu najwyższą ocenę pięciu gwiazdek. Wynik ten odnosi się nie tylko do ochrony dorosłych pasażerów i dzieci, lecz także do stosowanych seryjnie systemów asystujących oraz do całego obszaru ochrony pieszych. W tej ostatniej dziedzinie Arteon, m.in. dzięki wyposażeniu go seryjnie w system hamowania awaryjnego w wypadku wtargnięcia pieszych na jezdnię, otrzymał najwyższą ocenę jaką kiedykolwiek przyznano modelowi należącemu do wyższej klasy średniej.

Przyznając ocenę pięciu gwiazdek eksperci Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Europejski Program Oceny Nowych Samochodów) docenili szczególnie wysokie standardy bezpieczeństwa Arteona w gronie aut wyższej klasy średniej. Bardzo dobry wynik jest zasługą innowacyjnych systemów bezpieczeństwa (m.in. seryjnej funkcji hamowania awaryjnego w wypadku nagłego pojawienia się pieszych) oraz całej koncepcji bezpieczeństwa, dzięki której podczas wypadku struktura karoserii, a także efektywnie działający system pasów bezpieczeństwa, foteli i poduszek powietrznych zapewniają pasażerom najwyższą ochronę.

Na ocenę pięciu gwiazdek przyznaną za poziom bezpieczeństwa Arteona składają się rezultaty uzyskane w czterech obszarach. W dziedzinie „Ochrona pasażerów – osoby dorosłe” nowe Gran Turismo otrzymało 96% procent maksymalnej oceny. W kategorii „Ochrona pasażerów – dzieci” Arteon zdobył 85% maksymalnej liczby punktów.

Szczególnie wysoka ocena 85% w kategorii „Ochrona pieszych” została osiągnięta dzięki udanemu połączeniu stosowanej seryjnie funkcji hamowania oraz wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa biernego chroniącego najsłabszych uczestników ruchu drogowego.

W kategorii „Systemy asystujące służące bezpieczeństwu” Arteon uzyskał ocenę pięciu gwiazdek osiągając wynik na poziomie 82% maksymalnej liczby punktów, czyli znacznie wyższy niż wymagany do osiągnięcia tej oceny. Doceniono tu liczne montowane seryjnie elementy wyposażenia, jak np. sygnał przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dotyczący wszystkich miejsc w samochodzie, system regulujący prędkość jazdy, system „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed samochodem z funkcją hamowania awaryjnego w przypadku pojawienia się pieszych, a także asystent utrzymywania pasa ruchu „Lane Assist”.

Euro NCAP od 20 lat wyznacza najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa nowych samochodów w Europie. W minionych latach kryteria testów zderzeniowych stale zaostrzano; dzisiaj przeprowadza się różne rodzaje zderzeń i ocenia zdolność samochodów do zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom oraz pieszym. Kategorie testów:

• uderzenie czołowe w aluminiową barierę przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości nadwozia),
• uderzenie czołowe z prędkością 50 km/h w twardą barierę całą szerokością nadwozia,
• uderzenie z prędkością 50 km/h w bok samochodu,
• uderzenie słupa w bok nadwozia z prędkością 32 km/h,
• ochrona kręgosłupa szyjnego w wypadku uderzenia w tył samochodu,
• automatyczne hamowanie awaryjne przed samochodami i pieszymi, by zmniejszyć prędkość przy jakiej dojdzie do kolizji lub w celu całkowitego jej uniknięcia.

Nowy Arteon wyposażony jest seryjnie w bogaty zestaw elementów służących bezpieczeństwu. Należą do niego poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (z systemem dezaktywacji poduszki przed pasażerem oraz z poduszką chroniącą kolano kierowcy) oraz system airbagów chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu oraz na zewnętrznych siedzeniach z tyłu, a także poduszki boczne z przodu. Ponadto w wielu krajach w seryjnym wyposażeniu Arteona znajdują się specjalne zagłówki zmniejszające ryzyko uszkodzenia kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył samochodu, a także aktywny system ochrony pasażerów, który z wyprzedzeniem rozpoznaje niebezpieczne sytuacje grożące wypadkiem napinając wtedy zapięte przednie pasy bezpieczeństwa oraz zamykając okna i rozsuwany dach (zostawia jedynie niewielką szczelinę).
TAGI:

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL