| kontakt
Najczęściej czytane:
BMW Concept Z4
dodano: 2017-08-27 10:29:06, dodał: Redakcja, źródło: BMW

Na Konkursie Elegancji odbywającym się w Pebble Beach w Kalifornii BMW Group zaprezentowało BMW Concept Z4, nową interpretację roadstera BMW: dynamiczną, progresywną i zapierającą dech w piersiach.

Kompaktowe proporcje, dynamiczna sylwetka i ciekawa stylistyka tego modelu studyjnego są zapowiedzią przyszłego modelu seryjnego, jaki zaprezentowany zostanie w najbliższych latach.

„BMW Concept Z4 to samochód stworzony do prowadzenia: pozwala w niezwykle bezpośredni sposób doznawać wszystkiego tego, co składa się na radość z jazdy. To absolutna wolność na czterech kołach”, mówi Adrian van Hooydonk, szef projektantów BMW Group.

Wyraz czystej radości z jazdy

BMW Concept Z4 w sportowy i progresywny sposób pokazuje, jak BMW Group wyobraża sobie nowoczesnego roadstera. „BMW Concept Z4 demonstruje z każdej perspektywy i w każdym detalu nową stylistykę BMW. Czy to dynamiczny przód, wyrazista linia boczna, czy klarowny tył: siła i emocje są tu efektem kilku linii i subtelnej współgry powierzchni”, dodaje A. van Hooydonk.

Roadsterowe tradycje BMW w nowej odsłonie.

BMW Concept Z4 nawiązuje do klasycznych cech roadsterów – takich jak duży rozstaw osi, niska, wydłużona sylwetka i kompaktowy tył – i interpretuje je na swój sposób na nowo, dodając do tego nowoczesną stylistykę BMW. Krótsza maska silnika i krótkie zwisy karoserii przybliżają kierowcę do środka bardziej niż dotychczasowe roadstery BMW. Tworzy to bardziej zwarte i sportowe proporcje. Sylwetka ma przy tym wyraźnie widoczny kształt klina, który nadaje modelowi bardzo dynamicznego wyglądu nawet podczas postoju. Wydłużone wysklepienia za fotelami pełnią funkcję eleganckich pałąków antykapotażowych i stanowią bardzo sportowe zakończenie sylwetki auta.

Nowy pomysł na stylistykę i ukształtowanie powierzchni.

Klarowne kształty rekiniego nosa z przodu auta dają początek grze wyraziście ukształtowanych powierzchni widocznej na całym boku pojazdu. Widać w tym nowy trend w stylistyce BMW: niewielka liczba precyzyjnych linii wyznacza klarowne, mocno wymodelowane powierzchnie. Dzięki temu powierzchnie i kształty mają bardzo nowoczesny i emocjonujący wygląd. Duże skrzela za przednimi nadkolami są punktem początkowym dla ciekawie uformowanych powierzchni bocznych, których kształty wydają się podążać za strumieniem powietrza uchodzącym ze skrzeli. Gra światła i cienia tworzy wznoszący się ku tyłowi ruch, który przechodzi dalej w wydatne tylne nadkola i atletyczny tył auta. Efekt ten wizualnie podkreśla napęd tylny. Wyrazista gra linii i powierzchni uwydatnia również klinowy kształt karoserii i daje jej jeszcze więcej dynamiki. Niskie progi z wyraźnie nakreśloną krawędzią załamania światła wizualnie obniżają karoserię i dodatkowo ją spłaszczają.

Ekspresywny lakier „Energetic Orange” z efektem mrozu podkreśla grę światła i cienia na powierzchniach karoserii, nadając jejtrójwymiarowego charakteru. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w sportowej stylistyce Double Spoke Bicolor harmonijnie uzupełniają profil auta.

Płaski i progresywny przód.

Przód BMW Concept Z4 ma bardzo sportowy wygląd. Nisko osadzone i szerokie „nerki” oraz reflektory są świadomym nawiązaniem do BMW Z8 nadającym BMW Concept Z4 nieco ekstrawagancji. Zamiast klasycznego grilla „nerki” mają kratkę o ciekawym wzorze, której pionowa orientacja nawiązuje do sportowo funkcjonalnej atrapy chłodnicy wczesnych roadsterów BMW takich jak BMW 328 Mille Miglia. Reflektory po raz pierwszy interpretują klasyczny układ czterech okrągłych lamp w postaci dwóch umieszczonych w pionie tub świetlnych po obu stronach auta. Z kolei kierunkowskazy biegną ukośnie od góry w stronę atrapy chłodnicy, podkreślając dynamikę przodu. Maska silnika typu „clamshell” ze stylizowanymi szczelinami powietrznymi rozciąga się aż na koła, tworząc przód niemal całkowicie pozbawiony łączeń.

Wydatny pas przedni prezentuje się bardzo atletycznie. Trzy duże wloty powietrza wskazują na mocny silnik i zapowiadają dynamiczną jazdę. Duża karbonowa wstawka w środkowym wlocie powietrza jest klasycznym elementem ze sportów motorowych i dodatkowo podkreśla dynamiczny wygląd przodu. Połączenie wszystkich tych elementów stylistycznych tworzy świeży, zapadający w pamięć front będący nowoczesnym i sportowym odniesieniem do słynnych roadsterów BMW minionych lat.

Atletyczny i wyrazisty tył.

Również z tyłu stylistyka BMW Concept Z4 ma detale i cechy zaczerpnięte z bogatych tradycji roadsterów BMW. Szeroki i płaski tył kształtują linie będące przedłużeniem linii bocznych, a efektem tego jest nowoczesny wygląd o niezwykle klarownych liniach, powierzchniach i elementach. Wydatne nadkola tworzą szerokie „barki” dodatkowo podkreślone przez wąskie lampy tylne w kształcie L jeszcze bardziej uwydatniające szeroki, sportowy rozstaw kół. Nad lampami tylnymi rozciąga się pokrywa bagażnika z charakterystycznym spojlerem, która sięga aż po szerokie nadkola oraz wyraża moc i zwinność. Duże wloty powietrza w pasie tylnym robią bardzo dynamiczne wrażenie. Karbonowy dyfuzor tworzy sportowy i ekskluzywny akcent.

Perfekcyjna jedność wyglądu zewnętrznego i wnętrza.

BMW Concept Z4 zarówno pod względem formy, jak i kolorystyki prezentuje się bardzo spójnie wewnątrz i na zewnątrz. Stylistyka wnętrza nawiązuje do mocnych, trójwymiarowych kształtów karoserii i podkreśla dynamiczną prezencję auta. Większa część wnętrza utrzymana jest w kolorze karoserii, co jeszcze bardziej ukazuje spójność kabiny z wyglądem zewnętrznym. Te dwie strefy oddziela jedynie chromowana listwa.

Maksymalne skupienie na jeździe.

Wnętrze sprzyja absolutnemu skupieniu na jeździe. Fotel kierowcy oraz boczki drzwi, deska rozdzielcza i konsola wokół kierowcy utrzymane są w całości w kolorze czarnym i wyraźnie odcinają się od pomarańczowej barwy karoserii i wnętrza. Razem tworzą jasno wytyczoną strefę okalającą kierowcę niczym kapsuła. W efekcie powstaje przestrzeń kierowcy, w której kierownica i otaczające ją czarne powierzchnie wydają się dążyć w kierunku jazdy, co bardzo podkreśla orientację wnętrza na kierowcę.

Zestaw wskaźników i centralny monitor informacyjny tworzą niezwykle szlachetny moduł wskazujący ergonomicznie zintegrowany ze strefą kierowcy. Oba ekrany umieszczone po raz pierwszy na niemal równej wysokości sprawiają wrażenie jednego dużego. Razem dostarczają odpowiednich informacji w odpowiednim czasie: wskazówki nawigacyjne, listy odtwarzania czy inne treści z zakresu rozrywki – kierowca może przy tym dotykowo wybrać, które treści z ekranu informacyjnego mają być wyświetlane na zestawie wskaźników. Ponadto wyświetlacz Head-Up wyświetla najważniejsze dane dotyczące jazdy wirtualnie nad maską silnika w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.

Charakterystyczne ukształtowanie powierzchni.

Z perspektywy kierowcy deska rozdzielcza ma atletyczny, ale jednocześnie bardzo lekki wygląd. Przemyślane rozmieszczenie powierzchni i krawędzi „rozbija” dużą deskę rozdzielczą na części, dając jej wygląd wyćwiczonych muskułów. Wizualne połączenie drzwi z deską rozdzielczą dodatkowo podkreśla sportowy klimat wnętrza.

Redukcja do tego, co najważniejsze.

Zgodnie z ideą redukcji do tego, co najważniejsze, wszystkie elementy obsługi pogrupowane są w formie „wysp funkcyjnych”. Nic nie odciąga uwagi od jazdy. Mocno zredukowane są również elementy dekoracyjne. Ekskluzywny wygląd tworzą za to szlachetne materiały, umiejętnie dobrane akcenty ze szlifowanego chromu oraz wymyślne sześciokątne motywy na fotelach. Sportowy klimat wnętrza uzupełniają listwy progowe z karbonu oraz wytłoczone asymetryczne logo na fotelach i desce rozdzielczej.
TAGI:

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL