| kontakt
Już jest trzecia generacja Sprintera
dodano: 2018-02-07 09:14:50, dodał: Redakcja, źródło: Mercedes-Benz Polska

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1995 roku, Mercedes-Benz Sprinter wyznaczył standardy całej klasie pojazdów dzięki swoim wyjątkowym właściwościom. Dzisiaj trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów świętuje światową premierę w nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu. Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz, w tym w Van ProCenter. Z kolei w 2019 roku w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek nowego eSprintera.

Wariant do potrzeb każdej branży

Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy jako typy zabudowy, trzy konfiguracje napędu, konstrukcja kabiny, długość nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – już tylko te parametry pozwalają na dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera. Dzięki nim można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segementu klientów.

Zakres możliwości obejmuje np. rozwiązania dla usług kurierskich przy dostawie ostatniego kilometra, dla transportu towarów na większe odległości lub dla techników serwisowych używających swojego pojazdu jako mobilnego magazynu części zamiennych. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans.

Nowość: Napęd na przednią oś i dwie nowe skrzynie biegów

Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że ​​załadunek / rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.

Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów zachwyca maksymalnym komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.

Praktyczne wnętrze i waga do 5,5 tony

Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce. Komora bagażowa również zyskuje dzięki sprytnym szczegółowym rozwiązaniom. Ergonomiczna zabudowa nadkoli i możliwość wykorzystania w pełni wysokości w części ładunkowej w połączeniu z napędem na przednią oś zwiększa wszechstronność zastosowań. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.

W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL