| kontakt
I.D. Vizzion przyszłość modeli Volkswagen
dodano: 2018-03-09 09:12:47, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Od 2020 roku Volkswagen zacznie wprowadzać na rynek pojazdy elektryczne zupełnie nowej generacji, zdolne do jazdy na dalekich odległościach i wyróżniające się nowatorską stylistyką. Będą to modele z rodziny I.D.



Dotychczas Volkswagen zaprezentował dwa modele studyjne kompaktowy I.D. CROZZ oraz van I.D. BUZZ. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie producent z Wolfsburga prezentuje jako światową premierę nowego członka tej rodziny – model I.D. VIZZION.

Jest to awangardowa limuzyna nowej generacji należąca do segmentu aut klasy wyższej. Samochód porusza się autonomicznie i steruje się nim przy pomocy poleceń głosowych i gestów, a dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji potrafi sam się uczyć. To fascynujący Volkswagen jutra, który w Genewie otwiera drzwi do przyszłości.

I.D. Vizzion w liczbach

Nadwozie
Długość: 5.163 mm
Szerokość: 1.947 mm
Wysokość: 1.506 mm
Rozstaw osi: 3.100 mm
Rozstaw kół przedniej osi: 1.660 mm
Rozstaw kół tylnej osi: 1.660 mm
Koła/opony: 255/30 R 24
Bagażnik (przy 4 osobach): 565 litrów

Układ napędowy/zasięg/osiągi
Elektryczny silnik z przodu: 75 kW
Elektryczny silnik z tyłu: 150 kW
Moc systemowa: 225 kW
Pojemność akumulatora: 111 kWh
Zasięg auta (EU, NEDC): do 665 km
Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,3 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h


Volkswagen I.D. Vizzion
Volkswagen I.D. Vizzion

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen, stwierdził: „Już od pierwszego spojrzenia na I.D.VIZZION widać, że modułowa platforma MEB przeznaczona do konstrukcji samochodów elektrycznych daje nam zupełnie nowe możliwości w zakresie projektowania wnętrza i nadwozia”. I rzeczywiście – studyjny model wprowadza emocjonalną stylistykę samochodów z rodziny I.D. do świata dużych limuzyn. Dzięki swojej konstrukcji wnętrze to jest bardzo przestronne, wykraczając pod tym względem daleko poza granice współczesnych limuzyn klasy wyższej, które dysponują nadwoziem o długości około 5 metrów. Wyjątkowe poczucie przestronności jest jednym z elementów niepowtarzalnego komfortu jaki zapewnia ten samochód.
Volkswagen I.D. Vizzion
Volkswagen I.D. Vizzion

Najistotniejsze innowacje zastosowane w I.D. VIZZION Volkswagen podzielił na cztery obszary. Pokazują one sugestywnie jak szybko nowe technologie zmienią i uczynią lepszym codzienne życie ludzi.

• SAFETY – podróż w I.D. VIZZION będzie bezpieczna jak nigdy dotąd. System rozpoznawania twarzy pasażerów sprawi, że samochód nie dostanie się w obce ręce. Sterowanie głosem i gestami wykluczy błędy w obsłudze. Komunikujące się interaktywnie reflektory projekcyjne np. wyświetlające na jezdni wirtualne pasy dla pieszych będą chronić przechodniów i rowerzystów. Z kolei umiejętność autonomicznej jazdy na najwyższym piątym poziomie doprowadzi do znacznego zmniejszenia liczby wypadków.
• FREEDOM – dzięki takim samochodom jak I.D. VIZZION pasażerowie zyskują więcej wolności, ponieważ umiejętność jazdy autonomicznej na poziomie 5. pozwala im dowolnie wykorzystywać czas podróży. I.D. VIZZION korzysta z potencjału sztucznej inteligencji, co oznacza, że potrafi się uczyć – każdego dnia, jeszcze lepiej spełnia więc oczekiwania swoich użytkowników.
• SIMPLICITY – I.D. VIZZION sprawia, że życie w skomplikowanym świecie staje się łatwiejsze. Dzięki intuicyjnej obsłudze każdy jest w stanie korzystać z nowego pojazdu. Volkswagen staje się w ten sposób cyfrowym asystentem swoich użytkowników. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości otwiera się zupełnie nowy świat interakcji i komunikacji.
Volkswagen I.D. Vizzion
Volkswagen I.D. Vizzion

• HOME – open space modelu I.D. VIZZION to prawdziwy salon na kołach. Dzięki możliwości wyboru różnych trybów podróży wnętrze auta dopasowuje się do zmieniających się potrzeb podróżnych. W kabinie open space Volkswagena I.D. VIZZION można więc odpoczywać, pracować, bawić się albo komunikować z innymi. Zależnie od wybranego trybu podróży szyby można elektrochemicznie przyciemniać, a przy pomocy Active Noise Cancelling izolować kabinę od dźwięków z zewnątrz. Dzięki czujnikom Fitness Tracker oraz HoloLens (Health Function Screening) studyjny Volkswagen uzyskuje informacje o samopoczuciu pasażerów i na ich podstawie reguluje klimatyzację. I.D. VIZZION staje się w ten sposób rodzajem „inteligentnego domu” nowych czasów.

Jazda bez kierowcy. Pod postacią I.D. VIZZION Volkswagen prezentuje najwyższy stopień zautomatyzowanej jazdy. Istnieje pięć stopni automatyzacji. Od czwartego z nich stosuje się technologie, które pozwalają obyć się bez kierowcy. Auta reprezentujący czwarty poziom jazdy autonomicznej są jednak wyposażone w kierownicę oraz tablicę rozdzielczą i można kierować nimi również w sposób tradycyjny. W wypadku I.D. VIZZION, który został skonstruowany według zasad poziomu piątego, tak nie jest. Pojazd ten porusza się wyłącznie autonomicznie, dlatego fotel kierowcy wraz z kierownicą, tablicą rozdzielczą i pedałami nie jest w nim potrzebny.
Volkswagen I.D. Vizzion
Volkswagen I.D. Vizzion
Dzięki temu we wnętrzu przypominającym domowy open space powstaje dodatkowa przestrzeń. I.D. VIZZION porusza się dzięki współdziałającym ze sobą laserowym skanerom, ultradźwiękowym czujnikom oraz czujnikom radarowym, z pomocą których identyfikuje obiekty w bliskim otoczeniu, te zaś, które znajdują się dalej rozpoznaje dzięki czujnikom radarowym dalekiego zasięgu, kamerom z przodu i z tyłu nadwozia oraz dzięki umieszczonym z boku kamerom Area View. W najnowszym studyjnym I.D. czujniki te nie są widoczne. Ponadto z chmury stale są pobierane informacje na temat bieżącej sytuacji na drogach i porównywane z danymi gromadzonymi przez pojazd. W przyszłości, gdy będzie istniała łączność także pomiędzy samymi pojazdami Volkswagen wykorzysta ją do wymiany informacji na temat bliższego i dalszego otoczenia (car-2-car oraz car-2-X). Poza tym I.D. VIZZION wykorzystuje do nawigowania cyfrowe mapy w dużej rozdzielczości.

Start już w 2025 roku. Volkswagen zakłada, że pojazdy skonstruowane według wymogów poziomu czwartego i piątego autonomicznej jazdy pojawią się już w 2025 roku. Autonomiczna jazda stanie się więc realnym zjawiskiem szybciej niż niegdyś zakładano.

Komentarze


Copyright 2016-2018



Partner techniczny TMNET.PL