| kontakt
Modele Mini gotowe na Euro 6d-TEMP
dodano: 2018-07-10 08:45:18, dodał: Redakcja, źródło: BMW


Od lipca 2018 r. wszystkie wersje 3-drzwiowego MINI, 5-drzwiowego MINI, MINI Cabrio, MINI Clubman i MINI Countryman z silnikiem benzynowym będą wyposażone w filtr cząstek stałych. Wyposażone w ten sposób modele brytyjskiej marki spełniają surowe wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Silniki wysokoprężne MINI Clubman i MINI Countryman spełniają normę Euro 6d-TEMP już od marca 2018 roku. Oprócz filtra cząstek stałych i katalizatora akumulacyjnego NOX ich system oczyszczania spalin zawiera również katalizator SCR, który wykorzystuje precyzyjny wtrysk mocznika (AdBlue) do wyjątkowo skutecznej redukcji emisji tlenków azotu.

Ponadto odpowiednie modele MINI Clubman i MINI Countryman będą od lipca 2018 roku wyposażone w ulepszone silniki benzynowe. Na zużycie paliwa i wartości emisji spalin wpływa przede wszystkim optymalizacja technologii MINI TwinPower Turbo. Oprócz standardowej skrzyni manualnej do modeli benzynowych MINI Clubman i MINI Countryman oferowana będzie teraz 7-stopniowa skrzynia Steptronic.

Szybka zmiana biegów i wysoka sprawność wewnętrzna to wyróżniki 7-stopniowej skrzyni Steptronic z podwójnym sprzęgłem, która od lipca 2018 r. będzie dostępna w wyposażeniu dodatkowym kolejnych popularnych modeli MINI. Zastosowanie dwóch sprzęgieł podczas zmiany biegów umożliwia bardzo sportowe przyspieszanie bez przerywania transmisji napędu. Oprócz zwiększonej przyjemności jazdy ta konstrukcja zaczerpnięta ze sportów motorowych oferuje wszystkie komfortowe funkcje automatycznej skrzyni biegów. Nie tylko podczas przyspieszania, ale również podczas hamowania zapewnia płynną, ledwo zauważalną akustycznie zmianę biegów przebiegającą bez zmiany obciążenia silnika. W celu zwiększenia wydajności 7-stopniowa skrzynia Steptronic z podwójnym sprzęgłem umożliwia również wykorzystanie funkcji Auto Start/Stop oraz funkcji swobodnego toczenia. Jeżeli samochód jest wyposażony w system nawigacyjny, to sterownik skrzyni biegów jest z nim połączony. Pozwala to wykorzystywać dane nawigacyjne do perfekcyjnego dostosowania biegów do przebiegu trasy. 7-stopniowa skrzynia Steptronic z podwójnym sprzęgłem jest obsługiwana elektronicznym wybierakiem biegów. Przekazuje polecenia kierowcy do sterownika skrzyni biegów za pomocą impulsów elektrycznych.

Od lipca 2018 r. 7-stopniowa skrzynia Steptronic z podwójnym sprzęgłem będzie dostępna w wyposażeniu dodatkowym również z ulepszonymi silnikami benzynowymi MINI Clubman i MINI Countryman. Wyposażone standardowo w filtr cząstek stałych i zoptymalizowane pod względem wydajności silniki benzynowe spełniają normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Dzięki 7 stopniowej skrzyni Steptronic zużycie paliwa MINI One Clubman i MINI Cooper Clubman w cyklu mieszanym wynosi teraz 5,7 l/100 km (emisja CO2: 130 g/km). MINI Cooper S Clubman osiąga 5,8 l/100 km i 133 g CO2/km. Zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym MINI One Countryman z 7-stopniową skrzynią Steptronic wynoszą 5,9 l/100 km i 135-134 g/km. MINI Cooper Countryman spala od 5,9 do 5,8 l/100 km przy emisji 134-132 g CO2/km). Dla MINI Cooper S Countryman zmierzono 6,0 l i 138-136 g CO2/km (w zależności od wybranego rozmiaru opon). Wszystkie wartości zużycia i emisji spalin zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP, a następnie przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie.

Jeszcze szybszą zmianę biegów umożliwia 7-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic oferowana w wyposażeniu dodatkowym MINI Cooper S Clubman i MINI Cooper S Countryman. W tej wersji skrzyni automatycznej łopatki zmiany biegów przy kierownicy umożliwiają ręczne przełączanie biegów.

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL