| kontakt
Opel wyprzedza Euro6d TEMP
dodano: 2018-07-25 10:07:08, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Chociaż nowe rygorystyczne limity dla wszystkich nowo rejestrowanych samochodów wchodzą w życie dopiero we wrześniu 2019 roku, a więc za około 14 miesięcy, ponad 79 zespołów napędowych Opla już dziś jest zgodnych z Euro 6d‑TEMP.



Opel jest zatem liderem, jeżeli chodzi o wdrażanie przyszłej europejskiej normy emisji spalin, która uwzględnia emisję w warunkach rzeczywistych, mierzoną na drogach publicznych. Jednostki benzynowe i przystosowane do spalania LPG spełniające normę Euro 6d‑TEMP są dostępne w całej gamie modelowej — czyli w Oplach ADAM, KARL i Corsa, Astra, Cascada oraz Insignia, jak też Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira – oraz spełniające wymagania nowej normy silniki Diesla montowane w tych modelach.

Szybkie przejście Opla do zgodności z Euro 6d‑TEMP jest częścią naszego celu zakładającego objęcie roli lidera ograniczania emisji z samochodów” — mówi dyrektor zarządzający w dziale inżynierii, Christian Müller. „Kolejnym etapem będzie wprowadzenie czterech zelektryfikowanych modeli do 2020 roku, w tym nowej generacji Corsy, która będzie dostępna także jako samochód w pełni elektryczny, oraz Grandlanda X z napędem hybrydowym i możliwością doładowania prądem z zewnętrznego źródła. Do 2024 roku będziemy w pełni zelektryfikowani, a wszystkie modele samochodów osobowych marki Opel będą oferowane także w wersjach z hybrydowym lub akumulatorowym napędem elektrycznym”.

Oprócz wprowadzania nowych silników Opel modernizuje też dotychczasowe jednostki, aby dzięki najnowocześniejszej technologii zoptymalizować oczyszczanie spalin zgodnie z wymaganiami Euro 6d‑TEMP. Na przykład Zafira otrzymuje nową wersję silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Od teraz wszystkie jednostki napędowe montowane w Zafirze są wyposażone w filtry cząstek stałych (dotyczy to także silników benzynowych), natomiast samochody z silnikami Diesla mają również układy selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).

Nowa wersja silnika benzynowego o mocy 100 kW/136 KM jest dostępna z sześciobiegową skrzynią manualną lub ze skrzynią automatyczną (zużycie paliwa model pięciomiejscowy: 10,1–8,8 l/100 km w cyklu miejskim, 6,6–5,9 l/100 km poza miastem, 7,9–7,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 182–160 g/km). Zamontowanie filtra cząstek stałych (GPF) tuż za silnikiem benzynowym umożliwia optymalną regenerację tego elementu (tj. utlenianie cząstek gromadzących się w filtrze), a tym samym maksymalnie skuteczne ograniczenie emisji tych zanieczyszczeń.

W procesie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) w silnikach Diesla, AdBlue jest wtryskiwany do spalin. Roztwór rozkłada się do amoniaku. Tlenki azotu (NOx) dostające się do katalizatora ze spalinami są następnie wybiórczo redukowane do azotu i pary wodnej. Ople wyposażone w silniki wysokoprężne z układem SCR i zgodne z Euro 6d‑TEMP nie będą więc podlegały zakazom wjazdu pojazdów z silnikami Diesla do centrów miast, które obecnie są przedmiotem dyskusji w Niemczech.

Kompaktowy sportowo-użytkowy (SUV) Grandland X wprowadza nową generację silników Diesla do oferty zespołów napędowych Opla. Nowy silnik zaprojektowano tak, aby spełniał przyszłe surowe wymagania w zakresie emisji spalin. Jest to możliwe dzięki połączeniu innowacyjnego katalizatora utleniającego / absorbera NOx z selektywną redukcją katalityczną (SCR).

Nowy czterocylindrowy turbodoładowany diesel 1.5 o mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min i jest zestawiony z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa1: 4,7–4,7 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9–3,8 l/100 km poza miastem, 4,2–4,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110–108 g/km) lub z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną (zużycie paliwa1: 4,5–4,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,0–3,9 l/100 km poza miastem, 4,2–4,1 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 109–108 g/km). Ośmiobiegowy automat zapewnia nie tylko płynną zmianę przełożeń, ale pozwala też ograniczyć zużycie paliwa i emisję dzięki zmniejszonemu tarciu wewnętrznemu.

Diesle 1.6 w Insignii również są wyposażone w technologię SCR (zużycie paliwa[1] w modelu Grand Sport z silnikiem 1.6D o mocy 81 kW/110 KM: 5,2 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9 l/100 km poza miastem, 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 116 g/km; Sports Tourer: 5,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2 l/100 km poza miastem, 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 121 g/km CO2; zużycie paliwa1 w modelu Grand Sport z silnikiem 1.6D o mocy 100 kW/136 KM: 7,0–5,8 l/100 km w cyklu miejskim, 4,6–4,2 l/100 km poza miastem, 5,5–4,8 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144–126 g/km; Sports Tourer: 7,0–6,0 l/100 km w cyklu miejskim, 4,7–4,5 l/100 km poza miastem, 5,5–5,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 146–132 g/km).

Mimo umiarkowanego zużycia paliwa Insignia 1.6D charakteryzuje się znakomitymi osiągami. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 212 km/h.

Opel kontynuuje ofensywę zgodności z Euro 6d‑TEMP, obejmując nią model Astra. Silnik benzynowy 1.6 o mocy 147 kW/200 KM rozwija moment obrotowy 300 Nm. W konfiguracji z filtrem cząstek stałych (GPF) oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną rozpędza on Astrę hatchback lub Sports Tourer do prędkości maksymalnej 235 km/h, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w odpowiednio 7,8 i 7,9 sekundy (zużycie paliwa[1] w wersji hatchback: 8,4–8,2 l/100 km w cyklu miejskim, 5,4–5,0 l/100 km poza miastem, 6,5–6,2 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 151–144 g/km; zużycie paliwa1 Sports Tourer: 8,5–8,3 l/100 km w cyklu miejskim, 5,5–4,9 l/100 km poza miastem, 6,6–6,2 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 154–144 g/km).

Turbodiesel 1.6 w Astrze hatchback, rozwijający moc 100 kW/136 KM i moment obrotowy 320 Nm (zużycie paliwa1 z sześciobiegową przekładnią manualną: 5,5–5,3 l/100 km w cyklu miejskim, 4,1–3,9 l/100 km poza miastem, 4,6–4,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 121–116 g/km; zużycie paliwa1 z sześciobiegową przekładnią automatyczną: 6,1–5,9 l/100 km w cyklu miejskim, 4,2–3,9 l/100 km poza miastem, 4,9–4,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 130–122 g/km), jest wyposażony w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), którego zadaniem jest dalsze obniżenie emisji tlenków azotu. W niedalekiej przyszłości nowy silnik 1.6D będzie również dostępny w kombi Sports Tourer.

Komentarze


Copyright 2016-2018



Partner techniczny TMNET.PL