| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Nowe oblicze Fiata 500X
dodano: 2018-09-04 11:46:51, dodał: Redakcja, źródło: Fiat (Fiat Chrysler Automobiles)

500X, włoski SUV Fiata, został odświeżony zarówno pod względem stylistycznym jak również technologicznym, aby zaspokoić najnowsze potrzeby w zakresie mobilności w szybko rozwijającym się segmencie, w którym 500X jest już liderem we Włoszech, a w Europie znajduje się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie nieprzerwanie od 2016 roku.



Nadwozie nowego 500X zostało całkowicie odświeżone dzięki zastosowaniu w oświetleniu technologii LED. Do najważniejszych nowości należą nowe światła do jazdy dziennej LED oraz światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED. Oferowane w standardzie nowe światła do jazdy dziennej i reflektory tylne LED zapewniają jeszcze bardziej nowoczesny wygląd, idealnie współgrając z najnowszymi elementami stylistycznymi wprowadzonymi w rodzinie 500. Ponadto, na zamówienie dostępne są nowe reflektory Full Led, wykonane we współpracy z Magneti Marelli, które oprócz niewątpliwego stylu 500 zapewniają mocniejsze oświetlenie, ponieważ świecą jaśniej o 20% niż reflektory Xenonowe oferowane w poprzednim modelu. Widoczność jest znacznie lepsza, a zużycie energii pięć razy mniejsze niż w tradycyjnych lampach halogenowych.

Fiat 500X (2018)
Fiat 500X (2018)
Nowa wersja Urban oferuje nowy przedni i tylny zderzak, a wersje City Cross i Cross posiadają nowe osłony na zderzakach podkreślające ich odważny wygląd.
Nowy design nadwozia podkreśla dwie „dusze" modelu - miejską, która pozwala swobodnie poruszać się po mieście, dzięki kompaktowym wymiarom i podwyższonej pozycji fotela kierowcy, oraz duszę SUV-a, w wersji Cross, dla pasjonatów jazdy terenowej, dostępnej także z napędem na cztery koła.

Kompaktowa na zewnątrz, przytulna wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty.
Wygodne wnętrze, w charakterystycznym stylu Made in Italy, dostępne w siedmiu różnych wersjach wykończenia - stworzonych poprzez połączenie różnych rodzajów tkanin, skóry, elementów wykończenia i kolorów - oferuje szeroki wybór regulacji foteli i pojemny bagażnik. Jedną z najważniejszych nowości jest nowy design deski rozdzielczej z nowymi zegarami oferującymi jeszcze bardziej czytelną grafikę, a także nowa kierownica, wyprofilowana tak, żeby dopasować się do ręki kierowcy, zapewniając doskonałą przyczepność, i pokryta elegancką skórą ekologiczną z wbudowanymi przyciskami sterującymi radiem, które zapewniają bezpieczną jazdę w każdej sytuacji. Ergonomiczna kabina, optymalne ustawienie i łatwy dostęp do przełączników, położenie dźwigni zmiany biegów i praktyczny podłokietnik przedni również przyczyniają się do zwiększenia komfortu za kierownicą.
Należy przypomnieć również, że zegary w stylu 500 podzielone są na trzy okrągłe elementy, z których środkowy większy i otoczony metalową ramką - wyraźne nawiązanie do legendarnego Fiata 500 - jest idealnym połączeniem pomiędzy estetyką retro i nowoczesną technologią. O ile po bokach znajdują się prędkościomierz z obrotomierzem, na środku błyszczy 3.5-calowy wyświetlacz TFT, który w sposób prosty i bezpośredni przekazuje kierowcy informacje, jak również oferuje liczne możliwości dostosowania do jego potrzeb.

Nowa generacja silników benzynowych

Fiat 500X (2018)
Fiat 500X (2018)
Nowy 500X jest pierwszym modelem marki Fiat, w której zastosowano innowacyjną rodzinę silników benzynowych z turbodoładowaniem zaprojektowanych, aby zaoferować klientom "złoty środek" między osiągami a przyjemnością prowadzenia najlepszych silników turbodiesel (będąc od nich o 20% cichsze) jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników.
Zgodne z normą Euro 6D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particulate Filter), nowe silniki turbo zostały przetestowane podczas ponad 75.000 godzin analiz wirtualnych, 60.000 godzin testów na hamowni i 5 milionów kilometrów przejechanych na całym świecie, aby przetestować ich solidność i niezawodność.
Nowe turbodoładowane silniki benzynowe są dostępne w dwóch konfiguracjach:
- 1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów - 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym suchym sprzęgłem DDCT.

Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość - wersja trzycylindrowa waży zaledwie 93 kg.

Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką i intercoolerem wodnym w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.

Fiat 500X (2018)
Fiat 500X (2018)
W nowych silnikach Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir (o nazwie MultiAir III), która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu, wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.

Ponadto, należy przypomnieć, że gamę silników benzynowych nowej 500X uzupełnia niezawodny 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, połączony z manualną skrzynią biegów i napędem na przód, który został odświeżony, aby spełniać wymogi normy środowiskowej Euro 6D.

Dwa odświeżone silniki Turbo diesel MultiJet II z technologią Stop&Start

Nowa 500X może być również wyposażona w dwa silniki turbodiesel MultiJet II wzbogacone o technologię SCR (Selective Catalytic Reduction) zapewniającą zgodność z normą Euro 6D-TEMP.

Dostępne są dwie pojemności: 1.6 l i 2.0 l. Silnik 1.6-turbodiesel MultiJet II o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem, z napędem na przednia oś oraz 2.0-litrowy MultiJet II o mocy 150 KM z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła.
Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, wszystkie silniki Diesel posiadają nowy system, który łączy w ramach jednego rozwiązania, technologię SCR z wtryskiem AdBlue w celu redukcji emisji azotu (NOx) i DPF (Diesel Particulate Filter), w celu wychwytywania i redukcji cząstek stałych. Umożliwia to uzyskanie najwyższego poziomu eko-kompatybilności oferowanego obecnie na rynku przez silniki diesla, nie wpływając negatywnie na osiągi.

Spokój i bezpieczeństwo za kierownicą dzięki najbardziej innowacyjnym systemom wspomagającym kierowcę

Oprócz wyjątkowego charakteru i stylu, bogatego wyposażenia i niezwykłego komfortu, nowy 500X spełnia również wymagania najbardziej wymagających klientów, jeśli chodzi o technologie wspomagające kierowcę oraz łączność, oferując niezwykłe doświadczenia z jazdy, komfort i bezpieczeństwo.
Do najważniejszych nowości należą dwa systemy oferowane w standardzie we wszystkich wersjach: "Traffic sign recognition", który rozpoznaje znaki drogowe, "Speed advisor" , który pozwala kierowcy dostosować prędkość do dopuszczalnej, unikając w ten sposób kosztowych mandatów za przekroczenie prędkości. Ponadto, w standardzie oferowany jest asystent pasa ruchu ("Lane Assist"), natomiast na zamówienie dostępne są: system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu ("Blind Spot Alert"); aktywny tempomat ("ACC"), który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz system awaryjnego hamowania ("Autonomous Emergency Brake").

Personalizacja modelu

Wreszcie, dzięki dostępności wielu specjalnych pakietów, można będzie dodatkowo spersonalizować swój samochód ze znaczącą korzyścią finansową w porównaniu do zakupu pojedynczych opcji.

Galeria: Odświeżony Fiat 500X


Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2018



Partner techniczny TMNET.PL