| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Rusza sprzedaż Opel Combo Cargo
dodano: 2018-09-17 22:28:32, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Światowa premiera nowego Opla Combo Cargo odbędzie się 19 września podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze, ale już dziś można składać zamówienia. Nowy samochód użytkowy Combo jest dostępny w cenie od 69 550 zł.



W tej cenie polscy klienci otrzymują nowy model z nadwoziem w standardowej długości 4,40 m i silnikiem wysokoprężnym 1.6 l o mocy 75 KM.
Nowy Opel Combo Cargo w wersji standardowej
Nowy Opel Combo Cargo w wersji standardowej

Nowy Combo cargo został opracowany w celu zaoferowania maksymalnej efektywności profesjonalnym użytkownikom oraz najniższych kosztów posiadania w segmencie. Zamierzenia te zrealizowano dzięki zupełnie nowej platformie, pomysłowym rozwiązaniom oraz unikatowym technologiom, co w efekcie pozwoliło na stworzenie wyjątkowo wydajnego samochodu dostawczego. Najmocniejszym jednostką w ofercie jest silnik wysokoprężny 1.5 l o mocy 96 kW/130 KM.

Spełnia on wymagania rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP. Jednostka ta jest oferowana w zestawieniu z sześciobiegową skrzynią manualną lub, debiutującą w lekkich pojazdach użytkowych marki Opel, ośmiostopniową przekładnią automatyczną.

Elastyczny i przestronny: różne warianty Combo Cargo

Od samego początku Opel Combo jest dostępny w licznych wariantach, w tym w wersji standardowej o długości nadwozia 4,40 m, w wersji XL o długości nadwozia 4,75 m (już od 83 600 zł) oraz z kabiną załogową.

Opel Combo Cargo - wersja brygadowa
Opel Combo Cargo - wersja brygadowa


Nowy kompaktowy dostawczy Opel wyróżnia się na tle głównych rywali pojemnością przestrzeni ładunkowej wynoszącą 4,4 m3, ładownością do 1000 kg (z wyłączeniem kierowcy) oraz przedziałem ładunkowym umożliwiającym przewożenie przedmiotów o długości do 3440 mm. Dzięki pomysłowemu zaprojektowaniu przestrzeni ładunkowej między wnękami nadkoli zmieszczą się dwie europalety. Wyjątkowo długie przedmioty, takie jak deski, można przewozić pod kątem dzięki opcjonalnemu lukowi dachowemu. Unikatowym w tym segmencie elementem wyposażenia jest wprowadzony w nowej generacji Opla Combo oparty na czujnikach wskaźnik przeciążenia. Kierowca za naciśnięciem przycisku może sprawdzić, czy nie przeładował pojazdu.

Czołowe technologie w przystępnych cenach: nowoczesne systemy wspomagające kierowcę

W nowym Combo Cargo zastosowano szereg innych innowacyjnych rozwiązań technologicznych, systemów wspomagających prowadzenie i manewrowanie oraz ułatwiających bezpieczny transport towarów i podnoszących komfort przewożonej załogi. Wśród nich jest alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego*, asystent pasa ruchu i rozpoznawanie znaków drogowych oraz tempomat.
Opel Combo Cargo XL
Opel Combo Cargo XL

Kierowcy pomaga opcjonalny system Surround Rear Vision, który znacznie poprawia widoczność zwłaszcza w samochodzie pozbawionym okien w części towarowej lub wypełnionym ładunkiem. Druga kamera, umieszczona w lusterku bocznym od strony pasażera, eliminuje martwe pola od tej strony pojazdu. Nowy Combo Cargo może być również wyposażony w system czujników Flank Guard, który pozwala uniknąć drobnych, ale irytujących i kosztownych uszkodzeń nadwozia przy manewrowaniu z niską prędkością. Profesjonalni użytkownicy, którzy muszą pokonywać błotniste, piaszczyste lub zaśnieżone drogi, mogą poszerzyć wyposażenie przednionapędowego Combo Cargo o elektroniczny system kontroli trakcji IntelliGrip.

Należy również wspomnieć o systemach multimedialnych nowej generacji, oferujących liczne opcje pokładowej łączności. Systemami Multimedia i Multimedia Navi Pro kompatybilnymi z Apple CarPlay i Android Auto można łatwo sterować poprzez duży, czytelny i wygodny w obsłudze 8-calowy ekran dotykowy. Najwyższy model systemu multimedialnego jest wyposażony w moduł nawigacji z mapami Europy. Oprócz trójwymiarowych wskazówek nawigacyjnych podaje on także komunikaty o sytuacji w ruchu drogowym (TMC, Traffic Messaging Channel), pomagając kierowcy w wyborze optymalnej drogi dotarcia do klientów i omijaniu korków ulicznych.

----------------------------------------
- wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi brutto w Polsce
- dla celów porównawczych pomiary według WLTP przeliczono na wartości NEDC dla silnika 1.6 75 KM zużycie paliwa w l/100 km: 4,9–4,8 w cyklu miejskim; 4,1–3,9 poza miastem; 4,4–4,3 w cyklu mieszanym; emisja CO2: 114–111 g/km; dla silnika 1.5 130 KM zużycie paliwa w l/100 km: 4,7–4,5 w cyklu miejskim; 4,4–4,1 poza miastem; 4,5–4,3 w cyklu mieszanym; emisja CO2: 119–113 g/km.
*System działa automatycznie przy prędkości od 5 do 85 km/h. Przy prędkościach od 0 do 30 km/h siła hamowania zmniejszająca prędkość potencjalnej kolizji wynosi 0,9 g. W przedziale 30–85 km/h system zmniejsza prędkość maksymalnie o 22 km/h. Jeżeli kierowca chce zwolnić jeszcze bardziej, musi sam użyć hamulca.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2018



Partner techniczny TMNET.PL