| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
To już dekada: Škoda liderem polskiego rynku
dodano: 2019-01-08 22:35:24, dodał: Redakcja, źródło: Skoda - PR Portal

Zaufanie klientów, odświeżone portfolio modelowe i konsekwentny rozwój systemów zapewniających bezpieczeństwo to elementy, które pozwoliły Škodzie kolejny rok z rzędu pozostać niekwestionowanym liderem polskiego rynku. W 2018 roku marka wprowadziła do sprzedaży nową odsłonę swojego bestsellerowego modelu Fabia, umocniła pozycję w segmencie SUV prezentując Škodę Kodiaq RS, Karoq Scout i Sportline oraz przedstawiła nowy samochód kompaktowy - Škoda Scala.



- Kolejny rok z rzędu ŠKODA pozostaje niekwestionowanym liderem w Polsce, sprzedając na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy 69 565 aut. Zakończenie 2018 roku tak dużym sukcesem to efekt wielu czynników, w tym starannie opracowanej oferty, wytężonej pracy naszej sieci dealerskiej i wielopłaszczyznowego rozwoju marki w Polsce. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z efektów kampanii marketingowej „Wszystko, co ważne”, która pozwoliła znacząco wzmocnić naszą rynkową pozycję. Cieszymy się z ogromnego zaufania, którym od tylu lat obdarzają nas polscy kierowcy. Od dekady to SKODA sprzedaje w Polsce najwięcej aut i to dla nas powód do olbrzymiej dumy - mówi Tomasz Porawski, Dyrektor marki ŠKODA.

W minionym roku Škoda konsekwentnie realizowała swoją strategię polegającą na nieustannym unowocześnianiu dobrze znanych modeli oraz wprowadzaniu nowości w stale rozwijającym się segmencie SUV. Wciąż trwają również prace nad elektryfikacją gamy produktowej, czego pierwsze efekty Škoda zaprezentuje już w tym roku, oferując pierwszy model z napędem hybrydowym typu plug-in.

Nowa Škoda Fabia wciąż hitem sprzedaży

Škoda Fabia to od lat jeden z ulubionych modeli Polaków. W 2018 roku samochód doczekał się zmian, zaskakując zastosowaniem najbardziej zaawansowanych rozwiązań, oferowanych wcześniej w droższych modelach. Numer jeden w swoim segmencie dostępny jest teraz z jeszcze bogatszym wyposażeniem standardowym, obejmującym m.in. nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, system wspomagania ruszania pod wzniesienia Hill Hold Control czy funkcję Easy Light Assist, odpowiedzialną za automatyczne włączanie świateł mijania. Debiutujący w odświeżonym wydaniu model, to dzięki przemyślanej konstrukcji gwarancja komfortu i przestronności. W 2018 roku Skoda sprzedała w Polsce 19 679 egzemplarzy tego modelu.

SUV-y na każdą drogę

Odnoszący olbrzymie sukcesy sprzedażowe model Kodiaq, doczekał się wyjątkowej, usportowionej wersji. W 2018 roku Škoda zaprezentowała nowy wariant Kodiaq-a, dostępny z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym w portfolio marki, o mocy 240 KM (176 kW). Kodiaq RS to samochód, który zachwyca nie tylko swoją mocą, której doznania dodatkowo wzmacnia system Dynamic Sound Boost, zapewniając autentyczne sportowe brzmienie, ale także swoim sportowym wyglądem. To pierwszy SUV w odmianie RS, który docenią ci, którzy na co dzień cenią ponadczasową elegancję połączoną z najwyższą jakością i designem rodem ze sportów motorowych.

Ubiegły rok to również premiera jeszcze bardziej dynamicznej, usportowionej wersji kompaktowego SUV-a, Škody Karoq Sportline. Nowa wersja wyposażona została w najnowszej klasy rozwiązania z zakresu multimediów i bezpieczeństwa. Karoq zadebiutował też w uterenowionej odsłonie Scout. Już na pierwszy rzut oka auto sprawia wrażenie nadzwyczaj solidnego i gotowego do podjęcia wymagających wyzwań poza utwardzonymi drogami. Scout wyposażony jest w napęd na cztery koła oraz sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię DSG o siedmiu przełożeniach.

Na przestrzeni minionych dwunastu miesięcy SKODA w Polsce dostarczyła kierowcom aż 3 688 egzemplarzy modelu Karoq, czyniąc tego wszechstronnego SUV-a jednym z rynkowych hitów.

Doskonałe wyniki pozostałych modeli

Pozostałe modele znajdujące się w portfolio Skody odniosły w tym roku niemałe sukcesy. Najmniejszy samochód w ofercie marki, Citigo, trafił do 3 798 klientów w Polsce. Mimo kompaktowych rozmiarów, najmniejszy model marki Škoda zawiera wiele najnowocześniejszych rozwiązań, które gwarantują wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Te same, jak i bardziej zaawansowane systemy znaleźć można w modelu Rapid (9 833 sprzedanych egzemplarzy w 2018 roku).

Model Octavia, który od lat jest ulubieńcem Klientów, zyskał w minionym roku tysiące nabywców. Marka sprzedała w Polsce łącznie 21 125 egzemplarzy tego hitowego modelu, co pozwoliło Octavii zająć pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych aut 2018 roku. Także flagowy okręt w portfolio marki, Superb, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem nabywców aut z segmentu D (8 045 sprzedanych egzemplarzy w 2018 roku).

Przyszłość pod znakiem elektromobilności

W minionym roku marka dała wyraźny sygnał, że rozwój na płaszczyźnie e-mobilności jest dla niej w nadchodzących latach jednym z priorytetów. Plany te nabiorą realnych kształtów z pierwszym napędzanym wyłącznie energią elektryczną modelem w historii marki, który zaprezentowany zostanie jeszcze w tym roku. Premierę tę poprzedzi wprowadzenie do oferty zelektryfikowanego modelu SUPERB. Marka w śmiały sposób zapowiedziała początek elektrycznej rewolucji, którą przeprowadzi w nadchodzących latach. Do 2025 roku SKODA będzie oferować modele elektryczne w aż pięciu różnych segmentach.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL