| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Rekordowa sprzedaż Mazdy w Polsce w 2018 roku
dodano: 2019-01-09 22:10:43, dodał: Redakcja, źródło: Mazda

Jubileuszowy dla Mazdy Polska rok 2018, w którym firma świętowała 10-lecie działalności na krajowym rynku, zakończył się doskonałymi wynikami handlowymi. Aż 11,08% wzrostu sprzedaży oznacza, że w ręce polskich kierowców trafiło 12 574 egzemplarzy nowych Mazd, a niemal 54% z nich stanowiły samochody z segmentu SUV.

W 2018 roku sprzedanych zostało 3539 sztuk Mazdy CX-5 i 3234 sztuk Mazdy CX-3, co jest rekordowym wynikiem obu modeli w dotychczasowej historii w Polsce. Dobry wynik w rankingu sprzedaży Mazdy zajmuje także Mazda 3, która z wynikiem 2425 sprzedanych sztuk jest prawdziwym powodem do dumy, biorąc pod uwagę fakt, że dostępność tego modelu w drugiej połowie roku była ograniczona z uwagi na listopadową światową premierę nowej generacji.

Warto podkreślić doskonałe wyniki sprzedaży innej ubiegłorocznej premiery – Nowej Mazdy 6, która choć trafiła do salonów dopiero w lipcu, sprzedana została w liczbie 2610 egzemplarzy, czyli na poziomie z 2017 r.
Nowa Mazda 6
Nowa Mazda 6

Bardzo nas cieszy, że Nowa Mazda6, która historycznie jest najchętniej kupowanym modelem naszej marki przez Polaków tak dobrze poradziła sobie w niezwykle konkurencyjnym segmencie, stopniowo kurczącym się na rzecz modnych SUV-ów i crossoverów” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. „W naszym przypadku, mimo braku dostępności w pierwszej połowie roku i problemów z lipcowymi powodziami w Japonii, utrzymaliśmy poziom sprzedaży szóstki, jednocześnie zwiększając sprzedaż modeli CX-3 i CX-5. To zasługa oferty dobrze dopasowanej do oczekiwań klientów, ale też faktu, że wszystkie nasze samochody przeszły procedurę homologacji według nowych norm WLTP jeszcze przed wakacjami i w trudnym okresie przejściowym mogliśmy w naszych salonach oferować pełną gamę Mazdy” – dodaje Paździor.

Według danych CEPiK w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 532 000 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 9,35% w porównaniu do roku 2017. Mazda Motor Poland jest czwartym pod względem sprzedaży rynkiem dla marki w Europie po Niemczech, Wlk. Brytanii i Hiszpanii.
TAGI: #Mazda #Rynek

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL