| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
BMW dostarczyło 140 tyś zelektryfikowanych samochodów
dodano: 2019-01-16 12:36:13, dodał: Redakcja, źródło: BMW

W 2018 roku BMW Group sprzedała ponad 140 tys. zelektryfikowanych pojazdów (pojazdów o napędzie elektrycznym lub pojazdów hybrydowych plug-in), potwierdzając swą wiodącą pozycję w dziedzinie elektromobilności. W ubiegłym roku do klientów na całym świecie trafiło 142 617 (wzrost o 38,4%) pojazdów elektrycznych BMW i MINI.

Od wprowadzenia BMW i3 w 2013 roku BMW Group odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów. Dostarczając w 2018 roku ponad 140 tys. pojazdów, ponownie zrealizowaliśmy nasz ambitny cel” powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. „Doskonałe wyniki sprzedaży i nasz imponujący udział w rynku potwierdzają, że nasze samochody spełniają oczekiwania klientów. W krajach zapewniających odpowiednią infrastrukturę i wsparcie ustawowe, widzimy, jak szybko elektromobilność może stać się normą. Jestem przekonany, że do końca tego roku na drogi wyjedzie pół miliona zelektryfikowanych pojazdów BMW Group, a kolejne dołączą już wkrótce wraz z rozwojem naszej oferty modeli w kolejnych latach”, dodaje Krüger.

Europa to dla BMW Group największy obszar sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in, odpowiadający za ponad 50% sprzedaży w 2018 roku. Dostarczywszy w ubiegłym roku 75 tys. zelektryfikowanych pojazdów do klientów w Europie, BMW Group jest wyraźnym liderem rynku w regionie; jej udział w rynku wynosi ponad 16%. Na rodzinnym rynku firmy w Niemczech co piąty sprzedany zelektryfikowany pojazd w ubiegłym roku był marki BMW Group. Udział BMW Group w rynku globalnym przekracza 9%. Największy pojedynczy rynek zelektryfikowany pojazd dla firmy stanowią Stany Zjednoczone, gdzie w 2018 roku sprzedano ponad 25 tys. zelektryfikowanych pojazdów BMW i MINI, co stanowi ponad 7% ogólnej sprzedaży BMW Group w tym kraju. W ubiegłym roku model BMW 530e był w USA najlepiej sprzedającym się luksusowym pojazdem hybrydowym plug-in.

Elektromobilność stanowi kluczowy filar strategii korporacyjnej BMW Group „Number ONE>NEXT” i jest jedną z czterech kluczowych przyszłościowych tematów ACES (Autonomous – autonomiczne, Connected – skomunikowane, Electrified – zelektryfikowane i Services / Shared – usługi / udostępnianie). Ogłaszając rekordowe wydatki na badania i rozwój w 2018 roku, Harald Krüger potwierdza „Rygorystycznie wdrażamy naszą strategię i intensywnie inwestujemy w technologie przyszłości z wyraźnym naciskiem na poszerzenie naszej wiodącej pozycji w zakresie mobilności elektrycznej. 2018 rok miał w tej kwestii istotne znaczenie, co potwierdza zapowiedź nowych partnerstw strategicznych, a także wprowadzenie kilku kluczowych nowych modeli” mówi Krüger.

Na ten rok BMW Group przewiduje wprowadzenie kilku nowych pojazdów hybrydowych zasilanych z sieci, włączając nowej generacji BMW X5 Plug-in Hybrid oraz nowe BMW serii 3 Plug-in Hybrid. Modele te będą wyposażone w elektryczne napędy najnowszej generacji, oferując zasięg elektryczny do 80 km zgodnie z cyklem NEDC. W 2019 roku zostanie zaprezentowane wyczekiwane MINI Electric, które będzie produkowane w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii.

Dzięki wprowadzeniu BMW i3 BMW Group umocniła swoją wiodącą pozycję w dziedzinie elektromobilności. Do 2021 roku BMW Group będzie posiadać pięć całkowicie elektrycznych modeli: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT. Do 2025 roku liczba ta wzrośnie do co najmniej dwunastu modeli. Włączając modele hybrydowe plug-in, portfolio zelektryfikowanych pojazdów BMW Group obejmie co najmniej 25 modeli.

Tak szeroka gama modeli jest możliwa dzięki wysoce elastycznej konstrukcji pojazdów oraz równie elastycznemu globalnemu systemowi produkcji. W przyszłości BMW Group będzie w stanie produkować modele z napędem całkowicie elektrycznym (BEV), hybrydowym plug-in (PHEV) oraz konwencjonalnym (ICE) na jednej linii produkcyjnej. Zdolność do włączenia e-mobilności w sieci produkcji pozwala BMW Group jeszcze bardziej elastycznie reagować na rosnące zapotrzebowanie na zelektryfikowane pojazdy. Do końca 2019 roku BMW Group zakłada wprowadzenie na drogi ponad pół miliona zelektryfikowanych pojazdów.

BMW Group obecnie rozwija piątą generację napędów elektrycznych, zakładających dodatkową optymalizację wzajemnej zależności pomiędzy silnikiem elektrycznym, przekładnią, elektroniką napędu oraz akumulatorem. Integracja silnika elektrycznego, przekładni i elektroniki napędu pozwoli na obniżenie kosztów. Kolejna zaletą silnika elektrycznego jest fakt, że nie wymaga on metali ziem rzadkich, co pozwoli BMW Group na zmniejszenie zależności od ich dostępności. Napędy elektryczne piątej generacji zostaną zamontowane po raz pierwszy w BMW iX3 w 2020 roku.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL