Toyota sprzedała prawie pół miliona hybryd w Europie
dodano: 2019-01-22 09:13:25, dodał: Redakcja, źródło: Toyota News
W 2018 roku Toyota Motor Europe sprzedała 1 035 400 nowych samochodów - to o 3% więcej niż w roku poprzednim. Samochody z napędem hybrydowym stanowiły 46% europejskiej sprzedaży Toyoty.
Europejscy klienci kupili w 2018 roku prawie 960,000 samochodów Toyoty, o 3,5% więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejszymi modelami marki są Yaris (223,694 egz.), Toyota C-HR (147,276 egz.) i Auris (116,129 egz.). Największe wzrosty zanotowały PROACE Verso (+52%), Toyota C-HR Hybrid (+36%), wodorowa Toyota Mirai (+29%) oraz Yaris (+7%).
Ogromne powodzenie Toyoty C-HR wzmocniło sprzedaż hybryd od początku 2018 roku. Hybrydową wersję tego modelu wybiera ponad 87% nabywców (128,139 egz.) – to pokazuje, że klienci coraz chętniej zwracają się ku elektryfikacji samochodów. Do ogromnego powodzenia hybryd przyczyniają się również takie modele jak Yaris Hybrid (129,286 egz.) – już tradycyjnie najpopularniejszy samochód hybrydowy w Europie, a także Auris Hybrid (89,761 egz.) i RAV4 Hybrid (64,283 egz.). Każdy z nich pobił w ubiegłym roku rekord sprzedaży.
Łącznie sprzedaż aut hybrydowych Toyoty na kontynencie wzrosła w ubiegłym roku o 21% do 435,119 egzemplarzy. Hybrydy stanowią 45% sprzedaży marki w Europie, w tym 58% sprzedaży w Europie Zachodniej i Środkowej.
Zestawienie sprzedaży poszczególnych modeli Toyota w 2018 roku:- AYGO 91,758
-
Yaris 223,694 (w tym Yaris Hybrid 129,286)-
Auris 116,129 (w tym Auris Hybrid 89,761)-
Toyota C-HR 147,276 (w tym Toyota C-HR Hybrid 128,139)- Corolla 55,686
- Verso 7,600
- Avensis 18,239
-
rodzina Prius 23,416 (w tym Prius 10,083, Prius+ 10,408 Prius Plug-in Hybrid 2,925)- Mimi 174
-
Camry 42,195 (w tym Camry Hybrid 234)- GT86 1,260
-
RAV4 107,937 (w tym RAV4 Hybrid 64,283)- Highlander 1,771
- Land Cruiser 47,992
- Hilux 40,171
- PROACE 26,772
- Hiace 41
- inne modele 7,131
„
Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w 2018 roku, szczególnie wobec towarzyszącej im trudniejszej sytuacji na rynku. Nasza strategia elektryfikacji za pośrednictwem hybryd, zapoczątkowana ponad 20 lat temu, nieustannie przynosi świetne rezultaty – w tym roku osiągnęliśmy rekordową sprzedaż prawie pół miliona hybryd nieładowanych z zewnętrznej sieci. Za sprawą największej gamy hybryd na rynku, na którą składa się 17 modeli Toyoty i Lexusa, udział hybryd w sprzedaży Toyota Motor Europe stanowi aż 46%. Chcę podziękować naszym klientom za zaufanie i lojalność. Jesteśmy przekonani, że w 2019 roku nasza sprzedaż i udział w rynku nadal będą rosły za sprawą ofensywy nowych modeli w gamie obu marek – w szczególności nowej Corolli w trzech odmianach nadwozia i nowego Lexusa UX” – powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Przeczytaj również