| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Nowy Volkswagen Passat po liftingu
dodano: 2019-04-28 10:35:45, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

W kwietniu świętował wyprodukowanie 30-milionowego egzemplarza, w Genewie miał swoją prezentację, w maju rozpocznie się przedsprzedaż nowego Volkswagena Passata B8 po liftingu.

Nowy Passat nie odbiega znacząco od wersji sprzed liftingu. Największą zamianą są nowe przednie i tylne zderzaki, przeprojektowana osłona chłodnicy oraz nowoczesne, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniające doskonalsze oświetlenie drogi. Technologia reflektorów trafiła do Passata z modelu Touareg wprowadzonego na rybnek w 2018 roku. W tylnej części nowego Passata pojawiły się przeprojektowne tylne lampy, oraz napis „Passat” na środku pokrywy bagażnika - jak w Arteonie.
Nowoczesne światła LED dają dużo więcej światła
Nowoczesne światła LED dają dużo więcej światła

We wnętrzu nowy Passat otrzymuje nowy zestaw cyfrowych wskaźników „Digital Cockpit”, które w porównaniu do poprzednika są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy. Dodatkowo „Digital Cockpit” współpracuje z systemem multimedialnym trzeciej generacji (MIB3). Wyposażony w zintegrowaną kartę SIM nowy Passat może być stale połączony z Internetem. Z pomocą „App Connect” samochoód może korzystać z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia dzięki temu bezprzewodowe połączenie z samochodem. MIB3 pozwala również z innych usług jak na przykład ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, z łatwego dostępu do usług internetowych skupionych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury.

Jedną z najważniejszych nowości w nowym Volkswagenie Passacie są systemy wspomagające kierowcę. Jako pierwszy model niemieckiego producenta otrzymał system „Travel Assist” umożliwiający zautomatyzowaną jazdę z prędkością do 210 km/h. Kolejną nowością będzie kierownica pojemnościowa, która rejestrując dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę, dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak „Travel Assist”.
Kolejna nowość w Passacie to „Emergency Steering Assist”. System ten poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania.
Volkswagen Passat GTE Variant
Volkswagen Passat GTE Variant

Pod maskę nowego Passata trafią bardziej zaawansowane jednostki napędowe TSI oraz TDI wyposażone w filtr cząstek stałych, spełniające normę Euro 6d-TEMP. Szczególną uwagę przykuwa Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in. Model wyposażony w oszczędny turbobenzynowy silnik oraz silnik elektryczny o łącznej mocy systemowej 218 KM (160 kW) posiada wszystkie zalety wygodnej limuzyny przeznaczonej do pokonywania dużych odległości. Dodatkowo Passat GTE jest ekologiczny - może pokonać nawet 55 km w trybie elektrycznym według cyklu WLTP, co odpowiada około 70 km według cyklu NEDC. Passat GTE już dzisiaj spełnia normę Euro 6d w zakresie emisji spalin, która będzie obowiązywać dopiero od 2021 roku.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL