| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Opel: znaczny wzrost sprzedaży pojazdów użytkowych
dodano: 2019-04-30 08:02:53, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Ofensywa firmy Opel w segmencie lekkich pojazdów użytkowych nabiera tempa. W pierwszym kwartale bieżącego roku producent z Rüsselsheim sprzedał prawie 33 000 takich samochodów, co oznacza wzrost o 35 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku.



Udział w rynku europejskim (E30) mierzony liczbą rejestracji wzrósł między styczniem a marcem o 0,6 punktu procentowego i wynosi obecnie 4,7 procent. W firmowym planie PACE! Opel wyznaczył sobie cel zwiększenia sprzedaży lekkich samochodów użytkowych o 25 procent do 2020 roku.

Zapotrzebowanie klientów na modele Movano (+18%) i Vivaro (+33%) było znacznie większe niż przed rokiem. Jednak głównym motorem wzrostu w segmencie lekkich pojazdów użytkowych był nowy Opel Combo. Przez pierwsze trzy miesiące roku sprzedano około 6900 egzemplarzy międzynarodowego samochodu dostawczego roku („International Van of the Year 2019”) — to imponujący wzrost o 68 procent w porównaniu ze sprzedażą jego poprzednika w pierwszym kwartale 2018 roku.

Bardzo wysokie wzrosty sprzedaży lekkich samochodów dostawczych do 3,5t odnotowano również na polskim rynku. Opel sprzedał w pierwszym kwartale tego roku 958[1] samochodów dostawczych, co oznacza wzrost o ponad 39% w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Udział w rynku w tym segmencie zwiększył się aż o 1,14 punktu procentowego i wynosi obecnie 5,63 procent.

W segmencie lekkich pojazdów użytkowych odnotowujemy wzrost na szerokim froncie. Wszystkie pojazdy tego typu z naszej oferty cieszą się większą popularnością niż przed rokiem. Udało nam się zwiększyć udział w niemal każdym europejskim rynku. Dowodzi to skuteczności zastosowanych środków. Wzmocniliśmy nasze działania marketingowe i teraz wszyscy dealerzy mają w swoich salonach także pojazdy użytkowe” — powiedział Xavier Duchemin, dyrektor ds. sprzedaży, obsługi posprzedażnej i marketingu.

Tempo napływu zamówień — fundament przyszłej sprzedaży — także znacząco się zwiększyło w ostatnich miesiącach. „Satysfakcjonująca liczba zamówień oznacza, że 2019 zapowiada się jako dobry rok” — powiedział Duchemin. Nowy Vivaro zapewni marce Opel jeszcze większą dynamikę. Jego premiera będzie miała miejsce jeszcze w bieżącym roku, a wersja elektryczna będzie oferowana od 2020 roku.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL