| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Opel Corsa z doskonałą aerodynamiką
dodano: 2019-07-30 09:14:07, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

Szósta generacja Opla Corsy jest obecnie pionierem rozwiązań proekologicznych. Oprócz zastosowania całkowicie elektrycznego napędu w modelu Corsa-e, dzięki poprawionej aerodynamice również wersje spalinowe stają się bardziej ekologiczne.

Szósta generacja miejskiego Opla może pochwalić się znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Dzięki przeprowadzonej optymalizacji w tunelu aerodynamicznym Instytutu Badawczego Techniki Motoryzacyjnej i Silników Samochodowych przy Uniwersytecie w Stuttgarcie udało się uzyskać znakomity wynik - współczynnik oporu aerodynamicznego na poziomie 0,29, co stanowi doskonałą wartość dla samochodu tej wielkości. Powierzchnia czołowa została zmniejszona do zaledwie 2,13 m2.

Aerodynamika jest jednym z obszarów, w których firma Opel podnosi efektywność swoich pojazdów. Zaawansowane benzynowe i wysokoprężne zespoły napędowe oraz najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie elektryfikacji to kolejne narzędzia istotnie przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie te technologie znalazły zastosowanie w nowej Corsie, która po raz pierwszy będzie dostępna także jako w pełni elektryczna Corsa‑e

Christian Müller - dyrektor zarządzający ds. inżynierii



W czasach, kiedy wymagania w zakresie obniżania redukcji emisji CO2 są coraz bardziej restrykcyjne właściwości aerodynamiczne nabierają ogromnego znaczenia. Mały opór powietrza oznacza, że wprawienie samochodu w ruch wymaga mniej energii, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję. Obniżenie oporu powietrza o 10 procent skutkuje zmniejszeniem spalania o około 2 procent w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) lub nawet o 5 procent w czasie jazdy z prędkością 130 km/h.

Konstruktorzy nowej Corsy poświecili dużo uwagi poprawie własności aerodynamicznych:
- dzięki zastosowaniu płaskich paneli na odcinku od komory silnika do tylnej osi podwozie samochodu stało się bardziej opływowe
- dzięki zastosowaniu spojlera przy tylnej krawędzi dachu poprawiono przepływ powietrza, ograniczając turbulencje zwiększające opór.
- dzięki aktywnej żaluzji wlotu powietrza, która automatycznie zamyka się, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze zmniejszono opór aerodynamiczny.

Nowa Corsa nie jest pierwszym modelem miejskiego Opla optymalizowanym pod kątem aerodynamiki. Podczas targów IAA we Frankfurcie w 1995 roku Opel zaprezentował studyjną wersję modelu Corsa ECO 3 - zaprojektowaną w taki sposób, aby zużywać średnio poniżej 3,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Dzięki szeregowi modyfikacji udało się uzyskać niski współczynnik oporu czołowego - 0,29. Po 24 latach taki sam znakomity rezultat uzyskano w seryjnie produkowanym modelu — nowym Oplu Corsie.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL