| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Odświeżone Renault Megane w sprzedaży już latem
dodano: 2020-02-04 11:09:24, dodał: Redakcja, źródło: Renault Media

Renault prezentuje odświeżoną rodzinę modelu Megane. Przedstawiciel samochodów kompaktowych zadebiutował w 1995 roku, jako następca modelu Renault 19. W ciągu 25-letniej obecności na rynku nabywców znalazło ponad 7 milionów "Meganek". Co przynosi modernizacja?

Renault Megane czwartej generacji zadebiutowało w 2016 roku z nadwoziem hatchback. Cechami charakterystycznymi modelu była nowoczesna, odważna stylistyka wpadająca w oko. Obok nowego Megane nie można było przejść obojętnie. Cztery lata po debiucie pojawia się zmodernizowana wersja, choć prawdę mówiąc model nie zdążył się jeszcze zestarzeć i nadal wygląda bardzo atrakcyjnie. Dlatego na zewnątrz rewolucji nie ma. Delikatnie poprawiono detale dzięki czemu poliftowe Renault Megane wygląda jeszcze bardziej elegancko, głównie za sprawą nowych reflektorów LED Pure Vision. Nowe reflektory mają zapewniać lepszą widoczność podnosząc poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Reanult Megane facelift 2020
Reanult Megane facelift 2020


Na modernizacji dużo zyskało wnętrze Renault Megane. Standardowe zegary zastąpił cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,2” z możliwością wyświetlania danych z nawigacji. Nowością jest również system multimedialny EASY LINK, oferowany z centralnie umieszczonym ekranem o przekątnej 9,3” - bardzo ergonomiczny i funkcjonalny.

Również rozszerzona zostaje paleta systemów wspomagania o m.in. EASY PILOTa - będącego asystentem jazdy w korkach i na autostradach.

W odświeżonym Renault Megane debiutuje napęd hybrydowy typu plug-in. W chwili debiutu zelektryfikowany układ napędowy E-TECH Plug-in oferowany będzie w modelu Megane Grandtour, jednak producent zapewnia, że hybrydowy hatchback pojawi się w późniejszym terminie.
160-konny hybrydowy układ napędowy E-TECH Plug-in zbudowany jest z nowej generacji 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 l oraz dwóch silników elektrycznych i innowacyjnej wielostopniowej skrzyni biegów bez synchronizacji, z zastosowaniem sprzęgła kłowego, które zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów. Źródłem energii napędowej jest wysokonapięciowy akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh.
Hybrydowe Megane Grandtour E-TECH Plug-in pozwala na jazdę w trybie całkowicie elektrycznym na dystansie ok. 65 km (cykl miejski WLTP) z prędkością maksymalną do 135 km/h.

Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in
Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in


Oprócz wersji hatchback i Grandtour modernizacja obejmuje również sportową odmianę Megane R.S., która oferowane będzie wyłącznie ze znanym z wersji Trophy silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM (220 kW). Od modelu wyczynowego inspirację czerpie nowa linia wyposażenia RS Line - o sportowej stylistyce, która zastąpi wersję GT Line.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL