Toyota ProAce City – nowy kompaktowy samochód użytkowy
dodano: 2019-04-24 22:00:10, dodał: Redakcja, źródło: Toyota News
Już 30 kwietnia 2019 roku na Commercial Vehicle Show 2019 w Birmingham zadebiutuje nowy kompaktowy samochód użytkowy - Toyota ProAce City. Samochód opracowany wraz z Grupą PSA na rynek ma trafić w 2020 roku.
ProAce City to zupełnie nowy model w gamie Toyoty - atrakcyjny, kompaktowy van o dużych walorach praktycznych wzmocni pozycję Toyoty na rynku aut użytkowych, dołączając do modeli ProAce, ProAce Verso i Hilux uzupełniając ich ofertę pod względem wymiarów i ładowności. To uniwersalny samochód, odpowiadający na potrzeby różnych firm dzięki szerokim możliwościom konfiguracji miejsc siedzących, przestrzeni bagażowej i różnorodności gamy silnikowej.
Kompaktowy van może mieć długość 4,4 m lub 4,7 m. Obie odmiany mogą otrzymać dwa lub trzy miejsca siedzące z przodu oraz nadwozie przeszklone do połowy lub w pełni. Dłuższa wersja jest dostępna także jako furgon brygadowy.
ProAce City ma duże możliwości przewozu towaru, oferując do 3,3 m3 przestrzeni bagażowej w krótszej wersji nadwozia i 4,3 m3 w dłuższej, z systemem Smart Cargo. To jeden z nielicznych modeli w segmencie, które mogą przewozić dwie europalety. Opcjonalny system Smart Cargo zapewnia największą w tej klasie długość przestrzeni bagażowej na poziomie 3,1 m lub 3,4 m odpowiednio dla krótszej lub dłuższej wersji auta. ProAce City wyróżnia się najlepszymi wartościami w segmencie również pod względem ładowności, która wynosi 1000 kg dla obu długości nadwozia. Van może także ciągnąć przyczepę o ładowności 1,5 tony. Do wyboru są asymetryczne tylne drzwi (przeszklone lub nie) oraz klapa przeszklona unoszona do góry.

Toyota ProAce City Furgon
Odmiana osobowa Verso jest oferowana z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia.
Gama silników zawiera jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 75 do 130 KM, współpracujące z 6-stopniową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.
ProAce City daje pełny wybór konfiguracji wnętrza w dostosowaniu do potrzeb przewozu osób lub towarów. Do wyboru są dwa indywidualne fotele lub trzyosobowa kanapa z przodu. To drugie rozwiązanie umożliwia montaż systemu Smart Cargo, znanego z modelu PROACE i PROACE Verso. Smart Cargo łączy otwieraną przegrodę z unoszonym przednim siedzeniem pasażera, aby zwiększyć długość przestrzeni bagażowej o 1,3 m, a jej pojemność o 0,4 m3. Środkowe miejsce z przodu można obrócić, tworząc wygodny stolik z dodatkowym schowkiem pod spodem.
ProAce City pełniący funkcję furgonu brygadowego mobilnego ma w drugim rzędzie składaną na płasko kanapę z przesuwaną przegrodą, by zwiększyć przestrzeń bagażową. Klapę przegrody można otworzyć, aby zmieścić długie przedmioty.
ProAce City może zostać wyposażony w klapę w tylnej części dachu do przewożenia bardzo długich przedmiotów. Specjalna belka wzmacniająca krawędź otworu w dachu pozwala oprzeć na niej ciężar do 100 kg. W kabinie znajduje się wiele pojemnych, komfortowych schowków (w zależności od wersji) – od pojemników na monety i na kubki oraz duże otwarte półki po szuflady pod siedzeniami i schowki w dachu, drzwiach i podłodze.

Toyota ProAce City Verso
W wersji pasażerskiej (Verso) opcjonalnie dostępny jest panoramiczny, szklany dach. W tej wersji auto można doposażyć w schowek nad głową podobny do tych, jakie montowane są w samolotach oraz centralny ruchomy schowek o łącznej pojemności 74 litrów, dostępny z drugiego rzędu siedzeń oraz z bagażnika. Dostęp do bagażnika w ciasnych przestrzeniach ułatwia opcja otwieranego okna w tylnych drzwiach.
Wnętrze osobowego ProAce City Verso można skonfigurować na kilka sposobów. W drugim rzędzie mogą zostać zamontowane trzy indywidualne fotele lub składana kanapa, dzielona w proporcji 60:40. Trzeci rząd siedzeń może zostać dodany zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia. Znajduje się tam wystarczająco dużo miejsca, by zmieściły się na nim dorosłe osoby. Dodatkowo kanapę w drugim rzędzie można przesuwać po szynach. W specyfikacji z trzema osobnymi fotelami w drugim rzędzie każdy z nich ma mocowanie fotelika Isofix, co jest kolejnym unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie. Wszystkie siedzenia pasażerów, łącznie z tym z przodu, po złożeniu tworzą płaską podłogę.
Przeczytaj również