| kontakt
Nowy Mercedes-Benz CLA Coupé
dodano: 2019-01-22 11:32:08, dodał: Redakcja, źródło: Mercedes-Benz Polska

Podczas targów CES International 2019 w Las Vegas Mercedes-Benz zaprezentował nowe wcielenie modelu CLA Coupé. Produkowany będzie w węgierskiej fabryce Mercedes-Benzw Kecskemét. Pierwsze egzemplarze modelu trafią na europejski rynek w maju 2019 r.

Nowa generacja kompaktów z gwiazdą wniosi znaczący wkład w odmłodzenie oraz zmianę wizerunku marki Mercedes-Benz. Szczególnie istotny z punktu widzenia przejmowania i zatrzymywania klientów jest właśnie model CLA. W 2013 r. CLA Coupé trafił do sprzedaży jako pierwszy kompaktowy Mercedes na amerykańskim rynku. Średnia wieku klientów wybierających ten model w Stanach Zjednoczonych była o około 10 lat niższa od statystycznego nabywcy Mercedesa. Także w Europie właściciele modelu plasowali się wśród najmłodszych w portfolio marki.

Pierwsze wcielenie CLA odniosło wielki sukces – model znalazłokoło 750 tysięcy nabywców, a przy okazji stworzył zupełnie nowy segment czterodrzwiowych coupé” – powiedziała Britta Seeger, Członek ZarząduDaimler AG.

Nowa odsłona CLA reprezentuje kolejne stadium rozwoju w dziedzinie samochodowej inteligencji, a jednocześnie ma jeszcze bardziej emocjonującyi sportowy charakter od poprzednika. W połączeniu z najnowszymi systemami obsługi ustanawia nieznane dotąd wzorce dla całego segmentu” - dodaje Britta Seeger.

Nowa generacja Mercedesa CLA debiutuje tak samo jak poprzednik z nadwoziem czterodrzwiowego coupé. Jest dłuższy i szerszy od poprzednika mierząc:
- 4688 mm długości (+48 mm)
- 1830 mm szerokości (+ 53 mm)
- 2729 mm rozstawu osi (+30 mm).
Mercedes-Benz CLA Coupe (C118)
Mercedes-Benz CLA Coupe (C118)

Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi udało się wygospodarować więcej przestrzeni wewnątrz pojazdu. Pasażerowie z przodu pojazdu zyskali 17 mm przestrzeni nad głową (1023 mm), 35 mm szerokości kabiny mierzonej na wysokości łokci (1457 mm). Pasażerowie tylnego rzędu siedzeń do dyspozycji mają 908 mm nad głową (+3 mm) oraz 1454 mm szerokości (+44 mm).

Pojemność bagażnika zmniejszyła się o 10 l w stosunku do poprzednia i wynosi 460 l (VDA). Zwiększyła się za to użyteczność bagażnika:
- maksymalna szerokość bagażnika 1444 mm (+113 mm)
- maksymalna głębokość bagażnika 1054 mm (+24 mm)
- szerokość otworu bagażnika 891 mm (+262 mm).

Nowa generacja Mercedesa CLA zyskała znacznie na aerodynamice. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0.23 co jest wartością rekordową w tej klasie pojazdów.

Prace optymalizacyjne prowadzono w ścisłej współpracy z projektantami koncentrując się na osłonie chłodnicy, wgłębieniach lamp przeciwmgłowych, a także tylnym zderzaku i na wysokości dyfuzora. Nowością są spojlery przy nadkolach wraz z podłużnymi „płetwami” – wspomagają one przepływ powietrza dookoła kół. Standardowo montowany system żaluzji za osłoną chłodnicy reguluje przepływ powietrza przez komorę silnikową. Niemal całkowita zabudowa podwozia zasłania od spodu nie tylko przedział silnikowy i główną część podłogi, ale także elementy tylnej osi oraz dyfuzor.
Mercedes-Benz CLA Coupe (C118)
Mercedes-Benz CLA Coupe (C118)

Patrząc na Mercedesa CLA zauważymy płaskie reflektory w połączeniu z nisko przechodzące w długą rozciągniętą maskę i „diamentowy” grill, mocno zaakcentowane nadkola i szeroki rozstaw kół. Smukłe, dzielone tylne lampy i tablica rejestracyjna umieszczona na zderzaku sprawiają, że jego nadwozie wydaje się wyjątkowo szerokie. Dzięki cofnięciu przedziału pasażerskiego tył nadwozia – typowy dla modeli GT – łączy elegancję ze sportową naturą.

Tak jak w innych modelach kompaktowych Mercedesa architekturę wnętrza w głównym stopniu tworzy awangardowy design kokpitu. Projektanci całkowicie zrezygnowali z górnej zabudowy deski rozdzielczej. W rezultacie jej główny korpus rozciąga się na całą szerokość kabiny. Kolejnym atrakcyjnym akcentem są nawiewy utrzymane w sportowej stylizacji.
Mercedes-Benz CLA Coupe (C118)
Mercedes-Benz CLA Coupe (C118)

Mercedes CLA za sprawą szerokiego rozstaw kół i niżej położonego środek ciężkości ma najbardziej sportową charakterystykę prowadzenia spośród wszystkich nowych kompaktów Mercedesa. Specyfikacja techniczna obejmuje wielowahaczową oś tylną, montowany w standardzie układ kierowniczy Direct-Steer oraz oś przednią z hydromocowaniami. Na życzenie dostępne jest tłumienie adaptacyjne, pozwalające kierowcy na wybór pomiędzy komfortowym bądź bardziej bezkompromisowym, sportowym zestrojeniem amortyzatorów. Gama kół obejmuje obręcze o średnicy od 16 do 19 cali, standardowo z ogumieniemw rozmiarze od 205/60 R16 do 225/40 R19. System ESP® zestrojono specjalnie z myślą o potencjalnie wysokich prędkościach w zakrętachi dynamice jazdy.

Na targach w Las Vegas nowy CLA debiutował w wersji CLA 250, napędzanej 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 225 KM (165 kW) i 350 Nm i skrzynią biegów 7G-DCT. Z chwilą wprowadzenia na rynek w maju br. do wyboru będzie szeroka gama jednostek benzynowych i wysokoprężnych, współpracujących ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi, w tym czteronapędowe odmiany 4MATIC.

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL