| kontakt
Nowy Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
dodano: 2019-03-10 10:16:10, dodał: Redakcja, źródło: Mercedes-Benz Polska

W styczniu poznaliśmy nowego Mercedesa-Benz CLA w odmianie coupe - teraz niemiecki producent prezentuje wersję Shooting Break - atrakcyjne kombi. Podobnie jak poprzednik będzie produkowany w fabryce w Kecskemét na Węgrzech. Do sprzedaży wejdzie we wrześniu 2019 roku.

Pierwsza generacja CLA Shooting Brake zadebiutowała na rynku w 2015 roku. Pod względem proporcji pięciodrzwiowy model wyraźnie nawiązywał do Coupé, a jednocześnie – dzięki wydłużonej linii dachu – oferował obszerną, funkcjonalną przestrzeń ładunkową. Nowy CLA Shooting Brake także jest samochodem designerskim, który w pierwszej kolejności stawia na emocjonalną atrakcyjność. Wystarczy spojrzeć na jego proporcje: długą pokrywę silnika, smukłą linię szyb rodem z coupé, muskularne tylne błotniki i zaokrąglony tył, podkreślający geny sportowych aut. Do słupka B kontur bezramkowych bocznych okien jest identyczny jak w Coupé, a później nieco się wydłuża i ostro zwęża w kierunku tyłu.

Charakterystyczny przód z odwrotnie pochylonym profilem („rekini nos”) i wydłużona pokrywa silnika z wyrazistymi przetłoczeniami formują dynamiczny styl tej części nadwozia. Projektanci zredukowali liczbę wiodących linii karoserii – na przykład zupełnie pominięto przetłoczenie pod bocznymi szybami. Poszczególne płaszczyzny mają „miękkie”, rzeźbiarskie krzywizny, które podkreślają zarys nadwozia i jego proporcje, a przy tym definiują charakter pojazdu.
Mercedes-Benz CLA Shooting Break (2019)
Mercedes-Benz CLA Shooting Break (2019)

Nowy CLA Shooting Brake o 48 mm dłuższy od poprzednika, o 53 mm od niego szerszy i o 2 mm niższy. Płaskie reflektory, nisko poprowadzona płaszczyzna maski i wlot powietrza z umieszczoną pośrodku gwiazdą – oto typowy samochód sportowy Mercedes-Benz. Z tyłu charakterystyczne dla modeli GT są smukłe, dwuczęściowe tylne światła, płynne przejście pomiędzy pokrywą bagażnika a zderzakiem oraz umieszczona w zderzaku tablica rejestracyjna. CLA Shooting Brake zwraca uwagę imponującą posturą i wygląda atletycznie dosłownie pod każdym kątem. Otwór załadunkowy o szerokości 871 mm jest znacznie szerszy niż w poprzedniku (635 mm). Co więcej, tylną pokrywę można otwierać również bezdotykowo, za pomocą funkcji EASY-PACK i HANDS-FREE ACCESS.

Wnętrze modelu jest identyczne jak w wersji Coupé. Obie odmiany CLA oferują unikalną architekturę kabiny. To przede wszystkim zasługa awangardowego designu kokpitu z wolnostojącym panoramicznym ekranem, bez górnej zabudowy deski rozdzielczej. W rezultacie jej główny korpus rozciąga się od drzwi do drzwi, a swoim kształtem przywodzi na myśl kształt skrzydła. Dolna partia kokpitu jest optycznie odseparowana od górnej za pomocą listwy ozdobnej. Dodatkowo efekt ten wzmacnia nastrojowe oświetlenie, które oferuje 64 odcienie, 10 „światów kolorystycznych” i różne efekty w 3 strefach jasności. Zmysłowe wzornictwo podkreślają otwory wentylacyjne utrzymane w sportowej, „turbinowej” stylizacji.
Mercedes-Benz CLA Shooting Break (2019)
Mercedes-Benz CLA Shooting Break (2019)

CLA Shooting Brake – obok CLA Coupé – ma najbardziej sportową charakterystykę układu jezdnego ze wszystkich nowych kompaktowych modeli Mercedes-Benz. To zasługa szerokiego rozstawu kół, który przy okazji sprawia, że najnowsza odsłona modelu wygląda jeszcze bardziej atletycznie, a także niżej położonego środka ciężkości oraz generalnie montowanej w tych modelach wielowahaczowej tylnej osi. Efekt: zawieszenia kół nie tylko odpowiadają za ich precyzyjne prowadzenie, ale zostały również zaprojektowane pod kątem zapewnienia wysokiego komfortu jazdy i cichej pracy – z wykorzystaniem drążków akustycznych, które odseparowują wibracje z tyłu, oraz hydromocowań z przodu. Duży stabilizator minimalizuje przechyły nadwozia.

Na życzenie dostępne jest tłumienie adaptacyjne ADS (Adaptive Damping System), pozwalające kierowcy przełączać pomiędzy bardziej komfortowyma szczególnie sportowym zestrojeniem amortyzatorów. Nabywcy mają szeroki wybór fabrycznych rodzajów kół, z obręczami od 16 do 19 cali i ogumieniemw rozmiarze od 205/60 R 16 do 225/40 R 19. Konfiguracja ESP® została specjalnie przystosowana do potencjalnie wysokich prędkości w zakrętachi wysokiego poziomu dynamiki jazdy.
Mercedes-Benz CLA Shooting Break (2019)
Mercedes-Benz CLA Shooting Break (2019)

Aerodynamika od zawsze była jedną z najmocniejszych stron CLA. Dzięki szeroko zakrojonym komputerowym symulacjom przepływu powietrza i precyzyjnemu „doszlifowaniu” w tunelu aerodynamicznym nowy model utrzymuje wysoki poziom poprzednika pomimo szerszego rozstawu kół. Oczywiście wartość współczynnika oporu powietrza Cd = 0,26 jest wyższa od wyniku osiąganego przez Coupé (Cd = 0,23), którego zwężający się tył jest z natury korzystniejszy, jeśli chodzi o przepływ powietrza. Poza oporem aerodynamicznym prace projektantów koncertowały się na izolacji hałasu pochodzącego od wiatru.

CLA Shooting Brake zadebiutuje w mocnej wersji benzynowej CLA 250, zasilanej 4-cylindrowym silnikiem o mocy 225 KM (165 kW) i 350 Nm momentu obrotowego - połączonym z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 6,2-6,5 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 143-149 g/km; wartości wstępne). Dwulitrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest standardowo zaopatrzona w filtr cząstek stałych (GPF). Z chwilą wprowadzenia na rynek we wrześniu 2019 r. model będzie dostępny z szeroką gama silników benzynowych i wysokoprężnych, współpracujących ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi, oferowanych w połączeniu z napędem na przednie koła lub w wersjach 4MATIC (na obie osie).

Przeczytaj również


Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL