| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
S klasa wśród SUVów - Nowy Mercedes GLS
dodano: 2019-04-24 18:00:38, dodał: Redakcja, źródło: Daimler Polska

Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku Mercedes zaprezentował swój najnowszy model - Mercedes-Benz GLS - największy i najbardziej luksusowy SUV.



Nowy Mercedes-Benz GLS jest jeszcze bardziej przestronny od poprzednika - mierzy 5207 mm długości (+77 mm), 1956 mm szerokości (+22 mm), które w połączeniu z rozstawem osi 3135 mm (+60 mm) stworzyły naprawdę przestronne wnętrze, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń, gdzie miejsce na nogi zwiększyło się aż o 87 mm. Nowy Mercedes-Benz GLS posiada trzy rzędy w pełni elektrycznie regulowanych foteli zapewniają wszystkim podróżującym dużą przestrzeń i wyjątkową wygodę. Siedzenia trzeciego rządu można schować w podłodze, a te w środkowym złożyć, uzyskując aż 2400 litrów przestrzeni bagażowej! Po raz pierwszy model GLS będzie dostępny w weriancie 6-miejscowym, z dwoma luksusowymi fotelami w środkowym rzędzie.

Sercem nowego GLS-a będą mocne 6- i 8-cylindrowe jednostki napędowe, dodatkow wszystkie silniki benzynowe będą wyposażone w rozrusznikoalternator i EQ Boost.
Mercedes-Benz GLS (2019)
Mercedes-Benz GLS (2019)

Wariant GLS 580 4MATIC to nowoczesny zelektryfikowany silnik benzynowy V8 z 48-woltową instalacją elektryczną i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem. Generować będzie moc 489 KM (360 kW) i 700 Nm momentu odbrotowego, a system EQ Boost krótkotrwale dołoży dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego i 22 KM (16 kW). Zintegrowany rozrusznikoalternator (ISG) odpowiada za realizację hybrydowych funkcji napędu, takich jak „doładowanie” podczas przyspieszania lub rekuperacja energii, a jednocześnie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa w stopniu zarezerwowanym wcześniej dla techniki hybrydowej wysokiego napięcia. Dane wstępne zakładają średnie zużycie paliwa na poziomie 9,8-10,0 l/100 km emitując 224-229 g/km CO2.

Na rynkach poza Unią Europejską dostępny będzie wariant GLS 450 4MATIC, napędzany przez zelektryfikowany, 6-cylindrowy silnik rzędowy współpracujący z instalacją 48 V o mocy 367 KM (270 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego z "doładowaniem" 250 Nm i 22 KM (16 kW) w ramach EQ Boost.

Nowy Mercedes-Benz GLS dostępny będzie również z dwoma jednostkami wysokoprężnymi, rzędowymi, 6-cylindrowymi z rodziny OM 656.
Wariant GLS 350 d 4MATIC o mocy 286 KM (210 kW) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz GLS 400 d 4MATIC osiągający 330 KM (243 kW) mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Oba warianty są już zgodne ze standardem Euro 6d (RDE/Real Driving Emissions, etap II), który nie wejdzie w życie przed 1 stycznia 2020 r. dla nowych modeli i rok później dla wszystkich pojazdów.

We wszystkich wariantach nowego GLS-a za przekazywanie siły napędowej odpowiadać będzie 9-stopniowa skrzynia automatyczna 9G-TRONIC. Szeroka rozpiętość przełożeń pozwala na wyraźne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika przy poszczególnych prędkościach jazdy i stanowi decydujący czynnik wpływający na wysoki poziom efektywności energetycznej oraz komfort jazdy. Standardem jest także skrzynia rozdzielcza z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Umożliwia ona zmienny transfer momentu napędowego pomiędzy osiami – od 0 do 100% (tzw. moment obrotowy na żądanie).
Mercedes-Benz GLS (2019)
Mercedes-Benz GLS (2019)

Nowością jest opcjonalnie dostępna skrzynia rozdzielcza skonfigurowana specjalnie dla lepszej charakterystyki off-roadowej. Poza sprzęgłem wielotarczowym z funkcją momentu obrotowego na żądanie wyposażono ją w przekładnię redukcyjną do jazdy w terenie. Dwie całkowicie połączone skrzynie rozdzielcze pozwalają na dodatkową poprawę bezpieczeństwa i zwinności prowadzenia także podczas jazdy po asfalcie – zwłaszcza w zakrętach. W specyficzny sposób wpływają na stopień odchylenia od toru jazdy, tak aby wywołać nadsterowność lub podsterowność.

Nowy Mercedes-Benz GLS seryjnie otrzymuje udoskonalone zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z adaptacyjnym systemem tłumienia Adaptive Damping System Plus. W porównaniu z zawieszeniem poprzedniej generacji ulepszono wszystkie elementy i zoptymalizowano mocowania zawieszenia kół. Cel: maksymalny komfort jazdy. Co więcej, niezależnie od obciążenia pneumatyczne zawieszenie utrzymuje prześwit samochodu na stałym poziomie.
Mercedes-Benz GLS (2019)
Mercedes-Benz GLS (2019)

Jak przystało na klasę S wśród SUVów Mercedesa najnowszy GLS oferuje najnowszą generację systemów z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa, m.in:
- Standardowo montowane matrycowe reflektory MULTIBEAM LED wytwarzające maksymalne natężenie światła dozwolone przez prawo
- System rozrywki MBUX dla tylnych siedzeń: dwa 11,6-calowe ekrany dotykowe do oglądania filmów, słuchania muzyki i korzystania z internetu
- Pakiet komfortu z tyłu Plus: osobny tablet do sterowania wszystkimi funkcjami komfortu i rozrywki MBUX z tylnych siedzeń
- Elektrycznie regulowane fotele w standardzie, podobnie jak funkcja Easy-Entry, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie z trzeciego rzędu siedzeń
- Łatwe składanie wszystkich tylnych siedzeń – za naciśnięciem przycisku
- Do wyboru: trzyosobowa kanapa albo dwa luksusowe, indywidualne fotele z podłokietnikami w drugim rzędzie
- Dwa pełnowartościowe siedzenia w trzecim rzędzie z funkcją podgrzewania i osobnymi portami USB do ładowania urządzeń przenośnych
- Dostępna jest pięciostrefowa klimatyzacja automatyczna

Nowy Mercedes-Benz GLS prezentowany jest podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku (w dniach 19-28 kwietnia 2019). W salonach dealerskich w USA i Europie Zachodniej pojawi się przed końcem roku. Model jest produkowany w fabryce w Tuscaloosa (Alabama/USA).

Galeria: Nowy Mercedes-Benz GLS (2019)


Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL