| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Hybrydowe Kia Ceed SW i Kia XCeed trafiają na rynek w atrakcyjnej cenie
dodano: 2020-01-26 10:49:17, dodał: Redakcja, źródło: Kia Media

Oferta kompaktowych modeli koreańskiego producenta wzbogaca się o atrakcyjną wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym. Do oferty wchodzi Kia Ceed SW z nadwoziem kombi i crossover XCeed wyposażone w układ napędowy typu plug-in-hybrid.

Kia zgodnie z panującym na rynku motoryzacyjnym trendem elektryfikuje gamę modeli. Wraz z początkiem 2020 roku na rynku w Polsce pojawiają się dwie propozycje w segmencie aut kompaktowych - Kia Ceed SW Plug-In-Hybrid i Kia XCeed Plug-In-Hybrid. Pierwszy model to najbardziej uniwersalna wersja z nadwoziem kombi, drugi to modny crossover. Samochody hybrydowe typu plug-in są znakomitą propozycją dla osób ceniących ograniczanie emisji spalin w mieście, a zarazem nie posiadają ograniczeń związanych z zasięgiem.

Do napędu modeli zastosowano hybrydowy układ napędowy typu plug-in oferujący 141 KM (104 kW) mocy systemowej i 265 Nm systemowego momentu obrotowego. Hybrydowy układ napędowy zbudowany jest z:
- silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem, czterocylindrowego w układzie rzędowym o pojemności 1580 cm3 i mocy 105 KM (77 kW)
- silnik elektryczny o mocy 60 KM (44,5 KW)
- akulumator litowo-jonowo-polimerowy o pojemności 8,9 kWh magazynujący energię do zasilenia silnika elektrycznego.

Hybrydowy układ napędowy przenosi moc napędową na 6-cio stopniową automatyczną skrzynię DCT.

Kia XCeed Plug-In-Hybrid
Kia XCeed Plug-In-Hybrid


Kia Ceed SW Plug-In-Hybrid rozpędza się do setki w 10.8 sekundy, XCeed PHEV potrzebuje zaś 11 sekund. Obie wersje osiągają prędkość maksymalną na poziomie 185 km/h, zaś podczas jazdy w trybie elektrycznym osiągają maksymalnie 120 km/h.

Na w pełni naładowanej baterii możemy pokonać dystans zbliżony do 60 km w trybie całkowicie elektrycznym. Wykorzystując szybkie ładowarki o mocy 3,3 kW energię uzupełnimy w niecałe 3 godziny. Ładując w garażu za pomocą standardowego kabla z gniazdka domowego 220 V ładowanie zajmie około 5-godzin.

Spośród spalinowych wersji nowe odmiany wyróżniają się charakterystycznymi detalami stylistycznymi oraz wyposażeniem. W hybrydowych modelach w celu poprawy aerodynamiki zastosowano zabudowaną osłonę chłodnicy. Na lewym błotniku pojawiło się gniazdo ładowania. Specjalnymi dodatkami są emblematy „eco plug-in” czy specjalny wzór felg aluminiowych.

Kia Ceed SW Plug-In-Hybrid
Kia Ceed SW Plug-In-Hybrid


Na desce rozdzielczej pojawił się centralnie umieszczony wskaźnik ładowania, informujący o postępie czy stanie naładowania akumulatora. Seryjny system multimedialny oferuje 8-calowy ekran dotykowy. Za dopłatą można otrzymać ekran 10,25 cala. Opcjonalnie możemy otrzymać również 12,3-calowy zestaw wskaźników.

Ciekawym rozwiązaniem w modelu Kia Ceed SW i Kia XCeed w odmianie Plug-In-Hybrid jest układ klimatyzacji z trybem „tylko dla kierowcy” - odcinający dopływ powietrza do pozostałych otworów wentylacyjnych w celu minimalizacji zużycia energii.

Jak kształtują się ceny hybrydowych wersji? Na pewno jest trochę drożej niż przy wersjach spalinowych. Ceeda SW z nadwoziem kombi możemy nabyć już za 127 990 zł, zaś za crossovera XCeed zapłacimy 129 990 zł. Standardowo otrzymujemy siedmioletnią gwarancję do przebiegu 150.000 km - która w przypadku hybryd plug-in obejmuje także akumulator i silnik elektryczny.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL