| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Nowy Fiat 500 - E-ikona
dodano: 2020-03-06 08:02:31, dodał: Redakcja, źródło: Fiat (Fiat Chrysler Automobiles)

Fiat zaprezentował w Mediolanie nową wersję kultowej 500-tki, najważniejszego modelu w portfolio. Przy zachowaniu cech charakterystycznych swoich poprzedników w kolejnej odsłonie popularny miejski model przechodzi na... napęd elektryczny.

Elektryfikacja gamy Fiata stała się faktem. Poznaliśmy pierwszy w pełni elektryczny model z włoskim charakterem - i chyba nikogo nie dziwi, że jest to nowy Fiat 500!

Druga generacja wprowadzona na rynek w 2007 roku nawiązująca do historycznego poprzednika z lat 60 stała się ikoną włoskiej mody i stylu odnosząc sukcesy na wielu rynkach nie tylko w Europie.

Stylistyka modelu nie zmieniła się więc znacząco. Na wstępie jednak trzeba podkreślić, że nie jest to żaden lifting, a zupełnie nowy model. Zachowano ponadczasową formę nadającą styl. Zastosowanie elektrycznego układu napędowego wiązało się z zastosowaniem nowej platformy. Dzięki temu nowy Fiat 500 otrzymał nowe proporcje, urósł o 60 mm na długości, kolejne 60 mm na szerokości. O 20 mm zwiększony został również rozstaw osi.

Nowy Fiat 500
Nowy Fiat 500

Styliści Fiata położyli nacisk na dopracowanie detali - całość nadwozia wygładzono, przeprojektowano przód wprowadzając nowe bardziej eliptyczne reflektory LED pomiędzy którymi znalazła się subtelna atrapa z aktualnym logiem... 500. Tylna część wydaje się bardziej zaokrąglona, zwieńczona nowymi tylnymi światłami z graficznym motywem litery „E”.

Nowy Fiat 500
Nowy Fiat 500


Na nowo skomponowane zostało również wnętrze z większą ilością miejsca na nogi. Nowa jest również szeroka i smukła deska rozdzielcza, z centralnie umieszczonym wyświetlaczem systemu multimedialnego.

Elektryczne serce nowej "Pięćsetki" oferuje 118 KM (87 kW) mocy, które w połączeniu z 42 kWh akumulatorem litowo-jonowym pozwala na pokonanie dystansu do 320 km (WLTP). Elektryczny układ napędowy pozwala na sprawne przyspieszanie - od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy, sprint do setki zajmuje zaś 9 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 150 km/h.

Nowy Fiat 500
Nowy Fiat 500


Dla zwiększenia użyteczności Fiat 500 otrzymuje szybką ładowarkę o mocy 85 kW pozwalającą naładować akumulator w 5 minut, aby pokonać dystans 50 km. 80% pojemności naładujemy w zaledwie 35 minut. Z domowego Easy Wallbox™ o mocy do 7,4 kW, pełne naładowanie baterii zajmie nieco ponad 6 godz.

Na pokładzie nowej 500-tki debiutują wyrafinowane technologie pozwalające na jazdę autonomiczną na poziomie 2: system kontroli toru jazdy utrzymuje pojazd na środku pasa, a inteligentny adaptacyjny tempomat hamuje lub przyspiesza, reagując na wszystkich uczestników ruchu drogowego: samochody, rowerzystów, pieszych. Dodatkowo funkcja rozpoznawania znaków drogowych zaleca stosowanie się do ograniczeń, system kontroli martwego pola za pomocą lampek ostrzegawczych w lusterkach ostrzega o przeszkodach. Również zmęczenie kierowcy nie umknie nowej 500-tce, która gdy rozpozna znaki zmęczenia zaproponuje przerwę.

Nowy Fiat 500
Nowy Fiat 500


Jako pierwszy model FIATa w trzeciej generacji modelu 500 debiutuje multimedialny system UConnect 5 zapewniający integrację ze smartfonem i obsługę za pomocą wysokiej rozdzielczości wyświetlacza centralnego o przekątnej aż 10,25”.

Od początku nowa generacja Fiata 500 z napędem elektrycznym dostępna będzie wyłącznie w wersji Cabrio.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL