| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Czwarta odsłona - Audi A3 Sportback
dodano: 2020-03-12 15:51:56, dodał: Redakcja, źródło: Audi

Po ośmiu latach od debiutu trzeciej generacji Audi wprowadza do oferty nową generację modelu Audi A3. Pierwszą odmianą trafiającą na rynek jest Sportback – kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback klasy premium. Nowa A3 łączy funkcjonalność z atrakcyjną usportowioną stylizacją. Choć po debiucie kompaktowego Audi można było spodziewać się więcej.

W przeciwieństwie do nowej Skody Octavii czwarte wcielenie Audi A3 Sportback w porównaniu do poprzednika nie jest wielką rewolucją stylistyczną. Model zachował charakterystyczną sylwetkę, oraz zbliżone wymiary. Czwarte wydanie nieznacznie urosło do 4343 mm długości, 1816 mm szerokości i 1449 mm wysokości. Praktycznie bez zmian pozostał rozstaw osi i wynosi 2636 mm. Z zewnątrz podkreślono sportowy charakter modelu. W przedniej części szeroka rama Singleframe i duże wloty powietrza w połączeniu z nowoczesnymi reflektorami Matrix LED tworzą niezwykle dynamiczne wrażenie. Po boku ostre przetłoczenia - nowy element stylu Audi. Tylna część to przede wszystkim LEDowe lampy tylne charakterystyczne dla dzisiejszych modeli spod znaku czterech pierścieni.

Sportowa atmosfera odczuwalna jest również w naszpikowanym technologią wnętrzu. Aluminowe akcenty zastosowane m.in. na nowej dźwigni zmiany biegów, czy okładzinie pedałów. Technologia przejęta została z wyższych modeli. Standardowo w centralnej części deski rozdzielczej montowany jest dotykowy wyświetlacz o przekątnej aż 10,1 cala, a tradycyjne zegary zastąpił cyfrowy zestaw wskaźników obsługiwany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Opcjonalnie dostępny wyświetlacz systemu w wersji plus mierzy 12,3 cala i oferuje trzy różne widoki, dodatkowo na pokładzie nowej A3 może znaleźć się wyświetlacz head-up wyświetlający ważne informacje na przedniej szybie. Lista dostępnych systemów wsparcia kierowcy obejmuje m.in. ostrzeżenie o zmianie pasa, adaptacyjny tempomat utrzymujący prędkość i optymalną odległość do poprzedzającego pojazdu zwiększając komfort jazdy.

Na początek lista dostępnych jednostek napędowych wygląda skromnie i składa się z: jednej benzynowej i dwóch wysokoprężnych. Pod względem mocy ofertę otwiera dwulitrowy, turbodoładowany diesel 2.0 TDI oferujący 116 KM (85 kW) mocy i 300 Nm momentu obrotowego przekazywanego poprzez manualną 6-biegową skrzynię. Pozostałe dwie jednostki oferują moc 150 KM (110 kW) – benzynowa, czterocylindrowa 1.5 TFSI współpracująca z manualną skrzynią, oraz wysokoprężna 2.0 TDI dostępna wyłącznie z automatyczną siedmiostopniową przekładnią S-tronic. W kolejnych miesiącach stopniowo producent będzie wprowadzał kolejne jednostki napędowe, w tym zelektryfikowane układy napędowe i wersje z napędem quattro.
Zawieszenie nowego A3 Sportback z przodu oparte jest o kolumny McPhersona z tyłu w 150-konnych wersjach opiera się na czterowachaczowej osi – dając większy komfort i lepszą przyczepność. Opcjonalnie dostępna jest adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dostosowująca każdy amortyzator do warunków drogowych, dodatkowo obniżająca nadwozie o 10 milimetrów. Daje to dodatkową pewność prowadzenia.

Rozpoczęło się już przyjmowanie zamówień na nowe Audi A3 Sportback. Ceny za podstawową wersję wyposażenia rozpoczynają się od 109 900 zł za benzynowe 1.5 TSI. Ceny wersji z silnikiem diesla rozpoczynają się od 114 900 zł.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL