| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Kompaktowy sedan Audi A3 w zupełnie nowym wydaniu
dodano: 2020-04-23 09:54:57, dodał: Redakcja, źródło: Audi

Wraz z wprowadzeniem na rynek trzeciej generacji rodziny Audi A3 niemiecki producent rozbudował gamę modelu o kompaktową limuzynę. W marcu zadebiutowała czwarta generacja Audi A3 z nadwoziem hatchback wprowadzająca nową jeszcze bardziej emocjonalną stylistykę, którą przejmuje nowa Audi A3 Limusine.

Audi A3 w wersji sedan jest drugim przedstawicielem nowej gamy kompaktowych modeli i Inglostadt. Nie dziwi więc podobieństwo stylistyczne przodu do wersji Sportback - z potężną ramą Singleframe wypełnionej kratką o strukturze plastra miodu komponująca się z LEDowymi reflektorami i zadziornymi zderzakami. Z boku natomiast zaważymy znaczące różnice dzięki zmienionej linii nadwozia rozciągniętej na tylny zderzak podkreślając dłuższe nadwozie. Silne przetłoczenia powierzchni bocznej dodają nowej A3 Limusine charakteru i elegancji. Tylna część została opracowana zgodnie z trendem panującym w modelach Audi wyższych segmentów.

W porównaniu do poprzednika wymiary nowego Audi A3 Limusine nieco urosły:
długość o 37 mm (do 4495 mm)
szerokość o 20 mm (do 1816 mm)
wysokość o 9 mm (do 1425 mm).
Rozstaw osi praktycznie pozostał bez zmian mierząc 2636 mm (-1 mm).

Audi A3 Limusine (2020)
Audi A3 Limusine (2020)


W środku zwiększyła się przestrzeń nad nad głową oraz szerokość wnętrza. Pojemność bagażnika wynosi 425 litrów – identycznie jak w poprzedniej wersji.

Kompozycja wnętrza koncentruje się na kierowcy, poprzez delikatne skierowanie tablicy przyrządów w stronę kierowcy ułatwiając dostęp do centralnego 10,1 calowego dotykowego wyświetlacza obsługującego systemu informacyjno-rozrywkowy. Już w podstawowej wersji standardowe zegary zostały zastąpione ponad 10-calowym cyfrowym zestaw wskaźników. Opcjonalnie dostępny jest aż 12,3-calowy Audi Cocpit Plus z dostępnymi trzema widokami.

Nie trzeba podkreślać że nowe Audi A3 Limusine swobodnie łączy się ze smartfonem zarówno z Androidem jak i iOS. Nowe Audi A3 oferuje możliwość otwierania i zamykania samochodu, oraz uruchomienia silnika za pomocą klucza Audi Connect w telefonie, dodatkowo pozwalając na personalizację ustawień fotela, klimatyzacji i mediów aż 6 użytkownikom.

Audi A3 Limusine (2020)
Audi A3 Limusine (2020)


Na początek gama jednostek napędowych w nowej Audi A3 Limusine składa się z dwóch wariantów benzynowych i jednego diesla. W wersji 35 TFSI z manualną skrzynią biegów nowe Audi A3 Limusine napędzane jest czterocylindrową, turbodoładowaną, benzynową jednostką o pojemności 1498 cm3 z bezpośrednim wtryskiem generującym 150 KM (110 kW) mocy. Wersja 35 TFSI wyposażona w automatyczną siedmiobiegową skrzynię wyposażona jest dodatkowo w 48-woltowy miękki układ hybrydowy (MHEV), który odzyskuje energię podczas zwalniania, a następnie wspiera silnik 50 Nm momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania przy niskich prędkościach obrotowych. Pozwala to na ograniczenie spalania w okolicach 0.4 litra na 100 kilometrów.
Wariant z silnikiem diesla – 35 TDI S-tronic - napędzany jest za pomocą 150-konnego (110 kW) dwulitrowego silnika połączonego z siedmiobiegową skrzynią biegów S tronic. Wszystkie warianty oferują identyczne osiągi – prędkość maksymalną 232 km/h i sprint do setki w czasie 8.4 sekundy.

Audi A3 Limusine (2020)
Audi A3 Limusine (2020)


Aby móc w pełni wykorzystać potencjał jednostek napędowych inżynierowie Audi specjalnie dostroili zawieszenie, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie. Dodatkowo o bezpieczeństwo podróżnych zadba szereg systemów wspomagania kierowcy – wśród których znalazły się m.in. system unikania kolizji czy adaptacyjny tempomat.

Pierwsze egzemplarze nowego Audi A3 Limusine do klientów mają trafić latem 2020 roku. Aktualnie producent nie podał cen model w Polsce. Na rynku niemieckim podstawowa wersja benzynowa kosztować ma od 27 700 euro.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL