| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Nowe Audi S3 - moc, która daje radość
dodano: 2020-08-13 13:56:58, dodał: Redakcja, źródło: Audi

Audi rozbudowuje gamę przedstawiciela segmentu samochodów kompaktowych premium o dwa warianty o sportowym zacięciu. Oto nadchodzą Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine.

W marcu 2020 roku poznaliśmy nową generację Audi A3 Sportback, w kwietniu limuzynę. Już wtedy w oczy rzucała się ich dynamiczna sylwetka, agresywny przód z szerokim grillem Singleframe, dużymi wlotami powietrza i charakterystycznymi agresywnymi reflektorami. Sportowy charakter modeli podkreślony został również felgami z lekkich stopów dostępnych w rozmiarze do 19-cali, aluminiowymi akcentami we wnętrzu m.in. na nowej dźwigni zmiany biegów, czy okładzinach pedałów. Co producent mógł więc zrobić by S-ka mogła się wyróżniać? Oto pięć przykładów.

Po pierwsze moc...
W czwartym wydaniu pod maskę S3 trafia dwulitrowa benzynowa jednostka z rodziny TSI. W porównaniu do aktualnie oferowanych wariantów A3 moc została... podwojona. Producent powrócił do wariantu 310 KM (228 kW), które było dostępne już w S3 w latach 2016-2018 jednak po zaostrzeniu norm emisji zostało obniżone do 300 KM... Teraz udało się rozwiązać ten problem ponownie osiągając tę samą moc i dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego (łącznie 400 Nm). Dla zwiększenia wydajności zastosowano zaawansowane rozwiązania techniczne: AVS – Audi Vavelift System – czyli system zmiennych faz rozrządu dbający o lepsze napełnienie komór spalania i maksymalizując sprawność jednostki.

Po drugie osiągi...

Maksymalny moment obrotowy musi być dobrze spożytkowany. W Audi S3 za przeniesienie napędu odpowiada siedmiostopniowa skrzynia automatyczna S tronic błyskawicznie zmieniająca biegi i napęd na cztery koła quattro. Taka konfiguracja napędu gwarantuje znakomite osiągi – przyspieszenie do setki w 4.8 sekundy i prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.

Po trzecie pewność prowadzenia...

Za stabilność nowej S3 odpowiada zarówno budowa układu napędowego, dostrojenie zawieszenia, oraz systemy wspomagania. Rozdział momentu obrotowego kontrolowany jest za pomocą systemu stabilizacji jazdy (ESC), a napęd quattro stał się nierozerwalnym elementem systemu stabilizacji. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od sytuacji maksymalizując stabilność lub osiągi. Zawieszenie opiera się na czterech wahaczach na każde z tylnych kół i standardowo jest obniżone o 15 mm. Opcjonalne zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów olejowych, reagujących w ułamku sekundy dostosowując swą pracę do stylu jazdy i warunków na drodze.

Po czwarte hamulce...

Standardowo układ hamulcowy wyposażony jest w elektryczne wspomaganie hamowania i cztery wentylowane od wewnątrz tarcze. W efekcie mamy pełną kontrolę nad samochodem w każdej chwili dysponując silnymi hamulcami. Standardowo zaciski hamulcowe oferowane są w kolorze czarnym, ale dla podkreślenia sportowego charakteru opcjonalnie mogą być pomalowane w kolorze czerwonym.

Na deser delikatnie podkreślony design...

Na zewnątrz dla podkreślenia charakteru S3 oferowane jest z obudowami lusterek w kolorze matowego aluminium. Z tyłu sportowego wyglądu dodaje potężny dyfuzor i cztery końcówki rury wydechowej. Wnętrze również otrzymało aluminiowe i karbonowe dodatki, nowo zaprojektowane sportowe fotele z tapicerką w dużej mierze wykonanej z przetworzonych butelek PET.

Już można zamawiać nowe Audi S3

Od 13 sierpnia 2020 roku w polska sieć dealerska przyjmuje zamówienia na nowe Audi S3 Sportback i Audi S3 Limusine. Pierwsze egzemplarze zobaczymy na początku października. Ceny w Polsce startują od 191 500 zł za S3 Sportback i 194 500 zł za S3 Limusine.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL