Nowa twarz Q5
dodano: 2020-08-25 10:17:42, dodał: Redakcja, źródło: Audi
Pod koniec czerwca producent z Ingolstadt zaprezentował odświeżoną wersję jednego z najlepiej sprzedających się SUV-ów premium klasy średniej - Audi Q5. Wraz z odświeżonym designem, debiutują nowe technologie i miękka hybryda.
Cztery lata po debiucie drugiej generacji Audi Q5 producent zdecydował się odświeżyć model. Główną zmianą na zewnątrz jest całkowicie odmieniony przód – odmieniony grill ze zmienionym wypełnieniem, większe boczne wloty powietrza i zupełnie nowe reflektory – które w górnej części otrzymały nową sekwencję świateł do jazdy dziennej.
Nowe Audi Q5
W tylnej części od razu zauważamy nowe tylne lampy – po raz pierwszy na świecie wykorzystujące cyfrową technologię OLED. Zmianie uległa też dolna część zderzaka – do tej pory czarna obwódka jest teraz lakierowana, a wcześniej lakierowany dyfuzor jest czarny.
Oprócz doskonałego kontrastu zaletami cyfrowego OLED są wysoki poziom jednorodności i minimalny odstęp między segmentami.
Stephan Berlitz - dyrektor ds. Rozwoju, lekkich innowacji w Audi
W opcjonalnych wariantach stylistycznych dostępne są chromowane pionowe żebra w ramie Singleframe, a także osłony chroniące podwozie pod przednimi i tylnymi zderzakami w kolorze srebrnym zamiast czarnego, a w sportowej Linii S grill otrzymuje wypełnienie plastra miodu w ramie Singleframe i chromowany pasek otaczający tylny dyfuzor.
Zmiany spowodowały, że nowe Audi Q5 stało się bardziej atrakcyjne – przy zachowaniu funkcjonalności SUV-a otrzymało więcej sportowego charakteru.
Nowe Audi Q5
Na funkcjonalność Audi Q5 wypływają jego wymiary – długość całkowita 4,68 m, szerokość 1,89 m (bez lusterek) i wysokość 1,66 m przy rozstawie osi 2,82 m tworzą komfortowe i przestronne wnętrze, oraz spore możliwości przewozowe od 550 do 1550 litrów bagażu.
Nowe Audi Q5
W podstawowej wersji Q5 otrzymuje konwencjonalną deskę rozdzielcza z centralnie umieszczonym systemem informacji dla kierowcy. W najwyższym wariancie otrzymujemy Audi virtual cockpit plus - 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości z trzema różnymi układami graficznymi ze sterowaniem za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej.
Nowe Audi Q5
Absolutną nowością w Audi Q5 jest układ napędowy – dwulitrowy, czterocylindrowy silnik diesla dla podniesienie efektywności wspomagany miękkim układem hybrydowym. Do dyspozycji mamy 204 KM (150 kW) mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Technologia miękkiej hybrydy pozwala ograniczyć zużycie paliwa modelu Audi Q5 40 TDI do 5,3 l/100 km i poziom emisji CO2 rzędu 139-143 g/km, przy zachowaniu osiągów – prędkość maksymalna 222 km/h przyspieszenie do setki 7,6 sekundy.
Kolejne wersje trafią na rynek już po wprowadzeniu zmodernizowanego Q5: dwa warianty TDI – czterocylindrowy i V6, dwa benzynowe 2.0 TFSI oraz hybryda typu plug-in TFSI e w dwóch wariantach.
Przeczytaj również