| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Siódme wcielenie Klasy S
dodano: 2020-09-03 19:25:23, dodał: Redakcja, źródło: Mercedes-Benz Polska

Klasa S – synonim luksusu i nowoczesnych technologii. Każda premiera flagowej limuzyny Mercedes-Benz wnosiła do świata motoryzacji nowości. I kiedy wydaje się, że wszystko jest już wymyślone po raz kolejny Mercedes zaskakuje wprowadzając kolejne nowinki poprawiające bezpieczeństwo.

Mercedes-Benz konstruując nową generację klasy S po raz kolejny pokazuje, że dąży do zbudowania najlepszego samochodu świata. Odnosi się to zarówno do luksusu we wnętrzu, bezpieczeństwa pasażerów jak i nowoczesnych technologii.

Klasa S to najlepiej sprzedająca się luksusowa limuzyna na świecie. W najnowszej generacji chcemy zaoferować naszym klientom innowacyjność, bezpieczeństwo, komfort i jakość na niespotykanym dotąd poziomie.

Ola Källenius - prezes Daimler AG i Mercedes-Benz AG



Niezależnie od rozstawu osi siódma generacja Klasy S zyskała po kilkanaście milimetrów praktyczne we wszystkich wymiarach wpływających na komfort podróżowania. Również przestrzeń bagażowa urosła o dodatkowe 20 litrów do poziomu 550 litrów. Jak przystało na flagową limuzynę Mercedes-Benz wystrój i wykończenie kabiny wchodzi na nowy poziom luksusu. Uwagę przykuwa nowa architektura deski rozdzielczej łącząca nowoczesne wzornictwo i ergonomiczne rozplanowanie. Luksusowe fotele zachęcają żeby zając w nich miejsce, a aż 19 zainstalowanych w nich silników zadba o to abyśmy poczuli się komfortowo. Wszystkie fotele Klasy S mają atest kampanii „zdrowe plecy”. Do dyspozycji mamy 10 różnych programów masażu. Tylny rząd siedzeń można wybrać spośród pięciu różnych wariantów – tworząc miejsce do pracy lub odpoczynku.

Wnętrze nowego Mercedes-a Klasy S
Wnętrze nowego Mercedes-a Klasy S


Aby poznać prawdziwe oblicze komfortu jaki oferuje nowa Klasa S wystarczy polecenie głosowe lub dotknięcie przycisku aby poczuć działanie funkcji ENERGIZING oferującej programy do stworzenia we odpowiedniej atmosfery we wnętrzu - np. orzeźwiającej lub relaksującej. Dodatkową funkcja ENERGIZING może sterować transmisją rezonansu dzięki zastosowaniu wysokiej klasy nagłośnienia przestrzennego Burmester® 4D.

Standardowe wyposażenie nowej Klasy S obejmuje pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z płynną regulacją tłumienia ADS+. W opcji możemy otrzymać w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL z funkcją PRE-SAFE® Impulse Side, która w przypadku zagrożenia uderzeniem w bok pojazdu w ułamku sekundy może podnieść nadwozie pojazdu nawet o 80 mm – znacznie ograniczając skutki uderzenia. Opcjonalnie możemy również otrzymać skrętną tylną oś – uzyskując pomimo sporej długości (szczególnie wersji z długim rozstawem osi) zwrotność samochodu... kompaktowego.

Nowy Mercedes-a Klasy S
Nowy Mercedes-a Klasy S


Również w dziedzinie systemów informacyjno-rozrywkowych w nowej Klasie S Mercedes idzie krok do przodu prezentując MBUX (Mercedes-Benz User Experience) drugiej generacji. We wnętrzu możemy mieć aż pięć ekranów. Znacząco poszerzono możliwości personalizacji, a obsługa stała się jeszcze bardziej intuicyjna – np. nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy po raz pierwszy widok, za dotknięciem przycisku, oferuje widok przestrzenny. Autentyczny efekt 3D uzyskuje się tu bez konieczności zakładania specjalnych okularów.

Wprowadzając nową Klasę S producent coraz bardziej zbliża się do realizacji wizji bezwypadkowej jazdy. Nie od dziś wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć... Dlatego na wyposażeniu nowej S-ki zainstalowano liczne nowoczesne systemy wspomagające kierowcę. A już od połowy 2021 roku Mercedes-Benz planuje wprowadzenie nowego systemu DRIVE PILOT – pozwalający w sytuacji dużego natężenia ruchu lub w korkach i na odpowiednich odcinkach autostrad na jazdę w trybie warunkowo zautomatyzowanym – jazda autonomiczna na poziomie 3-cim.
Nowy Mercedes-a Klasy S
Nowy Mercedes-a Klasy S


W momencie gdy dojdzie już do zdarzenia drogowego nowa Klasa S dzięki nowej inteligentnej konstrukcji karoserii wspina się na wyżyny oferowanego bezpieczeństwa biernego. Zastosowanie aluminium do budowy ponad 50% konstrukcji pozwoliło uzyskać niską masę i wysoką sztywność nadwozia. Nad bezpieczeństwem pasażerów dodatkowo czuwa system poduszek powietrznych zawierający innowacyjną czołową poduszkę powietrzną dla pasażerów z tyłu – dodatkowo chroniąc w czasie silnych zderzeń czołowych. Pasażerowie przednich siedzeń otrzymali dodatkową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami.

W nowej Klasie S w jako pierwszym seryjnym modelu zastosowano opcjonalne reflektory DIGITAL LIGHT, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki), ostrzegawczo kierować punktowe światło na pieszych wykrytych na poboczu drogi lub wspomagać poruszanie się wąskimi pasami w obszarach robót drogowych poprzez rzutowanie na nawierzchni odpowiednich krawędzi.

Co znajdziemy pod maską nowej Klasy S? Na początku debiutują 6-cylindrowe rzędowe silniki benzynowe i wysokoprężne. Wśród benzyniaków do wyboru mamy dwa trzylitrowe warianty o mocy 367 KM (270 kW) i 435 KM (320 kW) posiadające doładowanie EQ Boost dające dodatkowe 22 KM (16 kW) i napęd 4MATIC. Warianty wysokoprężne o pojemności 2,9 litra generują 286 KM (210 kW) dostępne z napędem na tył lub 4MATIC lub 330 KM (243 kW) z napędem wyłącznie z napędem 4MATIC. Wszystkie zespoły napędowe współpracują z automatyczną 9-stopniową przekładnią. Nieco później pod maską nowej Klasy S zadebiutują zelektryfikowane układy napędowe. Jako pierwsza zadebiutuje miękka hybryda oparta o silnik V8 ze zintegrowanym rozrusznikoalternatorem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną. Po nowym roku natomiast pojawi się hybryda plug-in o 100 km zasięgu w trybie elektrycznym.

Ale z ekologią nowego Mercedesa Klasy S łączą nie tylko nowoczesne jednostki napędowe. Aż 98 kg komponentów wykonanych z materiałów oszczędzających zasoby naturalne. W porównaniu do poprzednika liczba elementów zawierających recyklaty wzrosła dwukrotnie i wynosi 120. Dodatkowo kolejne 40 kg komponentów zostało wytworzone z surowców odnawialnych.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL