| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Druga hybryda plug-in dostępna w Audi A3
dodano: 2020-12-08 21:26:29, dodał: Redakcja, źródło: Audi

Audi rozszerza ofertę zelektryfikowanych układów napędowych w kompaktowym Audi A3 Sportback. Po debiutującym w październiku A3 Sportback 40 TFSI e niemiecki producent wprowadza mocniejszą odmianę A3 Sportback 45 TFSI e.

Hybrydowy układ napędowy nowej Audi A3 Sportback 45 TFSI e opiera się na turbodoładowanym benzynowym silniku o pojemności 1,4 litra o mocy 150 KM (110 kW) i maksymalnym momencie obrotowym równym 250 Nm – identycznie jak w oferowanej już A3 40 TFSI e. Identyczna jest również elektryczna część zespołu – 109 KM (80 kW) generowane ze stale wzbudzonego silnika elektrycznego i 330 Nm momentu obrotowego.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e
Audi A3 Sportback 45 TFSI e


Na czym polega więc różnica?

Dzięki zastosowaniu innego oprogramowania sterującego w porównaniu do A3 40 TFSI e zyskujemy dodatkowe 41 KM mocy systemowej i 50 Nm momentu obrotowego. Sumując – do dyspozycji mamy więc 245 KM (180 kW) i 400 Nm momentu obrotowego. W efekcie zyskujemy lepsze osiągi, aby rozpędzić się do 100 km/h potrzebujemy 6,8 sekundy (mniej o 0,8), zaś prędkość maksymalna wzrasta o 5 km/h do 232 km/h. Niby niewiele, ale patrząc na praktycznie nie zmienione spalanie i poziom emisji to już coś. Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym skurczył się do 63 km (WLTP).

Audi A3 Sportback 45 TFSI e
Audi A3 Sportback 45 TFSI e


Nadwozie Audi A3 Sportback 45 TFSI e otrzymał charakterystyczny wygląd zewnętrzny na który składa się czarny pakiet stylistyczny oraz grill osłony chłodnicy Singleframe z czarnymi wstawkami o wysokim połysku. Dodatkowo model otrzymał czerwone zaciski i większe tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm z przodu i 310 mm z tyłu kryjące się za 18-calowymi kołami.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e
Audi A3 Sportback 45 TFSI e


Standardowo na wyposażeniu standardowym A3 45 TFSI e otrzymujemy sportowe fotele, przyciemniane szyby i dwustrefową klimatyzację automatyczną.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL