| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Koniec ery elektrycznego Golfa
dodano: 2021-01-11 08:40:26, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Dzień przed Wigilią z linii produkcyjnej Szklanej Manufaktury w Dreźnie zjechał ostatni Volkswagen e-Golf. Po wyprodukowaniu 50.401 egzemplarzy elektryczna wersja popularnego kompaktowego modelu staje się historią.

e-Golf zadebiutował w 2014 roku. Produkcja modelu rozpoczęła się w fabryce w Wolfsburgu. Ogromny popyt na elektryczną wersję Golfa doprowadził do rozpoczęcia produkcji modelu w Szklanej Manufakturze w Dreźnie w 2017 roku. Latem 2020 roku Volkswagen zakończył produkcję modelu w Wolfsburgu, w grudniu ostatni e-Golf opuścił linię w Dreźnie. Łącznie w ciągu siedmiu lat powstało 145 561 egzemplarzy e-Golfa. Zamiast elektrycznego Golfa fabryka w Dreźnie wkrótce rozpocznie produkcję modelu ID.3.

Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury.

Danny Auerswald - dyrektor Szklanej Manufaktury



Wraz z początkiem 2021 roku ruszyła przebudowa linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze. Dostosowana zostanie ona do produkcji modeli opartych o platformę MEB.

Szklana Manufaktura w Dreźnie jest miejscem produkcji „flagowych” modeli. W latach 2001-2016 linię opuszczała luksusowa limuzyna Phaeton w łącznej ilości 84.235 egzemplarzy, w latach 2005-2006 oraz 2013-2014 w manufakturze produkowano Bentley-a Flying Spur (łącznie 2186 sztuk). Od 2017 roku rozpoczęła się „elektryczna” historia zakładu wraz z wprowadzeniem do produkcji e-Golfa. Teraz ten rozdział będzie kontynuowany dzięki produkcji ID.3, która ruszy pod koniec stycznia 2021 roku.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL