Druga generacja modelu Volkswagen LT powstawała we współpracy z Mercedes-Benz i była konstrukcyjnym bliźniakiem z pierwszą generacją Sprintera (T1N).
W porównaniu do poprzednika druga generacja Volkswagena LT była dużo nowocześniejsza, ale tak jak poprzednik posiadała wiele wersji nadwoziowych: furgon dostępny w 3 wariantach długości i 2 wysokościach dachu; mikrobus do 17 miejsc, skrzyniowy również z plandeką, oraz podwozie do zabudowy.
Identycznie jak w przypadku poprzednika oznaczono ładowność modelu, gdzie do nazwy LT dodawano dopuszczalną masę całkowitą:
- LT 28 – 2,8 tony
- LT 35 – 3,5 tony
- LT 46 – 4,6 tony
- LT 55 – 5,6 tony.
Ładowność modelu LT wynosiła od około 1,2–1,5 t do ponad 2,5 t.
W roku 2002 trafiła delikatnie odmieniona stylistycznie wersja. Kosmetyczne zmiany objęły przednią część nadwozia oraz wnętrze.
W roku 2006 zakończono produkcję modelu VW LT zastępując go Crafterem.