| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Solaris wprowadza miękką hybrydę w autobusach
dodano: 2020-09-21 09:04:25, dodał: Redakcja, źródło: Solaris

Solaris od wielu lat jest wiodącym producentem autobusów wyposażonych w ekologiczne układy napędowe. Dotychczas w ofercie posiada autobusy z napędem elektrycznym, hybrydowym, zasilane gazem CNG czy napędzane za pomocą ogniw wodorowych. Teraz oferta producenta z Bolechowa rozszerzy się o autobus wyposażony w... miękki układ hybrydowy.

Popularne w ostatnim czasie wśród wielu producentów samochodów osobowych tzw. „miękkie hybrydy” to kompromis pomiędzy napędem typowo spalinowym, a sporo droższymi hybrydami. Głównym zadaniem układu jest rekuperacja energii z procesu hamowania, która następnie zostanie zużyta do wspomagania jednostki spalinowej w najbardziej niekorzystnych warunkach. W efekcie uzyskujemy oszczędność paliwa co przekłada się na redukcję emisji. Solaris postanowił wprowadzić to rozwiązanie do autobusów.

W naszych nowych pojazdach będziemy oferować system mild hybrid najnowszej generacji. Przewiduje się, że obecność rozwiązań tego typu na rynku będzie systematycznie wzrastać. Solaris po raz kolejny reaguje na obserwowane zmiany. Z satysfakcją informujemy o włączeniu tego nowoczesnego, niskoemisyjnego rozwiązania do portfolio naszych pojazdów.

Petros Spinaris - Wiceprezes firmy Solaris



Solaris wprowadza miękkie ukłądy hybrydowe do napędu autobusów
Solaris wprowadza miękkie ukłądy hybrydowe do napędu autobusów


„Miękka hybryda” Solarisa składa się z trzech podstawowych elementów: maszyny elektrycznej, systemu magazynowania energii i sterownika układu odpowiedzialnego za nadzorowanie pracy systemu. Maszyna elektryczna spełnia dwa zadania: jest generatorem, który podczas hamowania odzyskuje energię i ładuje baterie, a następnie w trakcie przyspieszania zamienia się w silnik elektryczny, który wspomaga pracę silnika spalinowego.

Użytkownicy otrzymują więc ciekawą propozycję pozwalającą na generowanie większych oszczędności, producent zaś rozszerza swoje portfolio o kolejny rodzaj nieskoemisyjnego napędu.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL