| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Toyota ProAce City – nowy kompaktowy samochód użytkowy
dodano: 2019-04-24 22:00:10, dodał: Redakcja, źródło: Toyota News

Już 30 kwietnia 2019 roku na Commercial Vehicle Show 2019 w Birmingham zadebiutuje nowy kompaktowy samochód użytkowy - Toyota ProAce City. Samochód opracowany wraz z Grupą PSA na rynek ma trafić w 2020 roku.

ProAce City to zupełnie nowy model w gamie Toyoty - atrakcyjny, kompaktowy van o dużych walorach praktycznych wzmocni pozycję Toyoty na rynku aut użytkowych, dołączając do modeli ProAce, ProAce Verso i Hilux uzupełniając ich ofertę pod względem wymiarów i ładowności. To uniwersalny samochód, odpowiadający na potrzeby różnych firm dzięki szerokim możliwościom konfiguracji miejsc siedzących, przestrzeni bagażowej i różnorodności gamy silnikowej.

Kompaktowy van może mieć długość 4,4 m lub 4,7 m. Obie odmiany mogą otrzymać dwa lub trzy miejsca siedzące z przodu oraz nadwozie przeszklone do połowy lub w pełni. Dłuższa wersja jest dostępna także jako furgon brygadowy.

ProAce City ma duże możliwości przewozu towaru, oferując do 3,3 m3 przestrzeni bagażowej w krótszej wersji nadwozia i 4,3 m3 w dłuższej, z systemem Smart Cargo. To jeden z nielicznych modeli w segmencie, które mogą przewozić dwie europalety. Opcjonalny system Smart Cargo zapewnia największą w tej klasie długość przestrzeni bagażowej na poziomie 3,1 m lub 3,4 m odpowiednio dla krótszej lub dłuższej wersji auta. ProAce City wyróżnia się najlepszymi wartościami w segmencie również pod względem ładowności, która wynosi 1000 kg dla obu długości nadwozia. Van może także ciągnąć przyczepę o ładowności 1,5 tony. Do wyboru są asymetryczne tylne drzwi (przeszklone lub nie) oraz klapa przeszklona unoszona do góry.
Toyota ProAce City Furgon
Toyota ProAce City Furgon

Odmiana osobowa Verso jest oferowana z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia.

Gama silników zawiera jednostki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 75 do 130 KM, współpracujące z 6-stopniową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.

ProAce City daje pełny wybór konfiguracji wnętrza w dostosowaniu do potrzeb przewozu osób lub towarów. Do wyboru są dwa indywidualne fotele lub trzyosobowa kanapa z przodu. To drugie rozwiązanie umożliwia montaż systemu Smart Cargo, znanego z modelu PROACE i PROACE Verso. Smart Cargo łączy otwieraną przegrodę z unoszonym przednim siedzeniem pasażera, aby zwiększyć długość przestrzeni bagażowej o 1,3 m, a jej pojemność o 0,4 m3. Środkowe miejsce z przodu można obrócić, tworząc wygodny stolik z dodatkowym schowkiem pod spodem.

ProAce City pełniący funkcję furgonu brygadowego mobilnego ma w drugim rzędzie składaną na płasko kanapę z przesuwaną przegrodą, by zwiększyć przestrzeń bagażową. Klapę przegrody można otworzyć, aby zmieścić długie przedmioty.

ProAce City może zostać wyposażony w klapę w tylnej części dachu do przewożenia bardzo długich przedmiotów. Specjalna belka wzmacniająca krawędź otworu w dachu pozwala oprzeć na niej ciężar do 100 kg. W kabinie znajduje się wiele pojemnych, komfortowych schowków (w zależności od wersji) – od pojemników na monety i na kubki oraz duże otwarte półki po szuflady pod siedzeniami i schowki w dachu, drzwiach i podłodze.
Toyota ProAce City Verso
Toyota ProAce City Verso

W wersji pasażerskiej (Verso) opcjonalnie dostępny jest panoramiczny, szklany dach. W tej wersji auto można doposażyć w schowek nad głową podobny do tych, jakie montowane są w samolotach oraz centralny ruchomy schowek o łącznej pojemności 74 litrów, dostępny z drugiego rzędu siedzeń oraz z bagażnika. Dostęp do bagażnika w ciasnych przestrzeniach ułatwia opcja otwieranego okna w tylnych drzwiach.

Wnętrze osobowego ProAce City Verso można skonfigurować na kilka sposobów. W drugim rzędzie mogą zostać zamontowane trzy indywidualne fotele lub składana kanapa, dzielona w proporcji 60:40. Trzeci rząd siedzeń może zostać dodany zarówno w dłuższej, jak i krótszej wersji nadwozia. Znajduje się tam wystarczająco dużo miejsca, by zmieściły się na nim dorosłe osoby. Dodatkowo kanapę w drugim rzędzie można przesuwać po szynach. W specyfikacji z trzema osobnymi fotelami w drugim rzędzie każdy z nich ma mocowanie fotelika Isofix, co jest kolejnym unikalnym rozwiązaniem w tym segmencie. Wszystkie siedzenia pasażerów, łącznie z tym z przodu, po złożeniu tworzą płaską podłogę.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL