| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Ósma odsłona - oto nowy Golf
dodano: 2019-10-26 08:01:15, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Volkswagen zaprezentował w Wolfsburgu nowe wcielenie jednego z najpopularniejszych w Europie samochodów kompaktowych. Nowy Golf - to ósma generacja modelu produkowanego od 1976 roku - która po raz kolejny wyznacza nowe standardy wśród samochodów w swojej klasie.

"O! Nowy Golf" - to pierwsza myśl, która nasuwa się po spojrzeniu na najnowsze dziecko Volkswagena. Choć jest to zupełnie nowa konstrukcja, to dzięki charakterystycznej sylwetce od razu możemy rozpoznać jednego z najpopularniejszych kompaktów.

Ten samochód jest zupełnie nowy. Ale oczywiście Golf zawsze pozostaje Golfem. Ten samochód definiuje naszą markę przez dziesięciolecia

Ralf Brandstätter - dyrektor operacyjny Volkswagen Samochody Osobowe



Elementem dominującym patrząc z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C, który w połączeniu z niskiej linii dachu nadaje dynamiki, dodatkowo podkreślanej przez proporcje przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien. Przednia część, o zmniejszonej powierzchni czołowej do 2,21 m2 zdobiona jest przez nowoczesne agresywnie spoglądające LEDowe reflektory przednie ze światłami do jazdy dziennej, połączone niskim "grillem". Dynamikę nowego Golfa podkreślają duże wloty powietrza umieszczone w zderzaku przednim. Tylna część nadwozia charakterystycznie dla Golfa jest masywna, "uzbrojona" w LEDowe tylne lampy.

Nowy Volkswagen Golf ósmej generacji
Nowy Volkswagen Golf ósmej generacji


Nowy Golf zachował kompaktowe wymiary - długość auta wynosi 4 284 mm, szerokość 1 789 mm, a wysokość 1 456 mm, zaś rozstaw osi mierzy 2 636 mm. Konstruktorom Golfa udało się uzyskać znakomity współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,275.

W ciągu siedmiu pokoleń Golf zachwycił ponad 35 milionów klientów. Cały przemysł samochodowy spodziewa się, że nowy Golf wyznaczy nowy standard

dr Herbert Diess - prezes zarządu Volkswagen AG



Pod względem zastosowanych technologii i cyfryzacji ósma generacja Golfa robi największy krok w przód od swojego debiutu.

Lista nowoczesnych technologii rozpoczyna się od diodowego oświetlenia LED, które dostępne będzie we wszystkich wersjach Golfa. Najwięcej nowinek znalazło się wewnątrz pojazdu. Volkswagen sięgnął po najnowsze rozwiązania w zakresie cyfrowych elementów obsługi i wskaźników. Centrum dowodzenia jest nowy cyfrowy kokpit wyposażony w nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online. Opcjonalnie Golfa można doposażyć w wyświetlacz Head-up. Dzięki zastosowaniu dotykowych pól, oraz możliwości głosowego sterowania różnymi funkcjami obsługa nowego Golfa staje się prosta, naturalna i intuicyjna.

Nowy Volkswagen Golf ósmej generacji
Nowy Volkswagen Golf ósmej generacji


Wraz z wprowadzeniem ósmej generacji Golfa Volkswagen rozszerza listę dostępnych systemów asystujących wspomagających kierowcę podczas prowadzenia. Po raz pierwszy do kompaktów trafia system Travel Assist dzięki któremu można poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu ani hamować.

Nowością w Golfie jest seryjny system Car2X, który zbiera informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, oraz sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X.

W dobie elektryfikacji nowoczesność wita również w układach napędowych nowego Golfa, który oprócz silników benzynowych z rodziny TSI, wysokoprężnych TDI, oferowany będzie z "miękkimi" układami hybrydowymi - Mild-Hybrid z rodziny eTSI, oraz z hybrydami typu plug-in - eHybrid. Nowy Golf będzie oferował moc od 90 KM (66 kW) do ponad 300 KM (221 kW).

Nowością w ofercie będą dwa benzynowe trzycylindrowe silniki pracujące w innowacyjnym cyklu Millera - generujące moc 90 KM (66 kW) i 110KM (81 kW), oraz dwie wysokoprężne czterocylindrowe jednostki o mocy 115 KM (85 kW) i 150 KM (110 kW) z zastosowaniem dwukrotnego wtrysku czynnika AdBlue znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx).
Nowy Volkswagen Golf GTE ósmej generacji
Nowy Volkswagen Golf GTE ósmej generacji

Wraz z odejściem siódmej generacji Golfa do historii przechodzą wersje wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Nowy Golf oferowany jest w wersji Golf, Life, Style, oraz sportowej R-Line. Nowe wersje wyposażenia są znacznie bogatsze. Już w podstawowej wersji Golf otrzymuje diodowe reflektory i tylne lampy, system Keyless Start, Digital Cockpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną klimatyzację, asystenta pasa ruchu - Lane Assist, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych oraz system Car2X.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL