| kontakt
Najczęściej czytane:
Mocne wejście - BMW M340i xDrive Touring
dodano: 2019-10-28 10:45:08, dodał: Redakcja, źródło: BMW

Sprawdzone rozwiązanie w limuzynie teraz trafia do modelu kombi. Oto BMW M340i xDrive Touring napędzane technologią M TwinPower Turbo dysponujące mocą 374 KM (275 kW), które do oferty serii 3 trafi od listopada 2019 roku.

Niemiecki producent przygotował nowe podnoszące poziom adrenaliny wersje serii 3 sygnowane logiem "M". Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii nowe "eMki" mają zacięcie sportowe jak jeszcze nigdy dotąd. Nie ma zanczenia czy to BMW M340i xDrive Limuzyna czy BMW M340i xDrive Touring - obie wersje w skoncentrowanej formie ucieleśniają sportowy charakter, dzięki któremu ta seria stała się rdzeniem marki BMW i od ponad 40 lat zajmuje szczególną pozycję na rynku.

Sercem "eMki" jest specjalnie zaprojektowany trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym generujący 374 KM (275 kW) mocy i 500 Nm momentu obrotowego z technologią M TwinPower Turbo przekazującego napęd poprzez 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic charakteryzującą się zoptymalizowanym sterowaniem hydraulicznym i inteligentny napęd xDrive na wszystkie koła. Technologia M TwinPower Turbo obejmuje turbosprężarkę Twin Scroll z pośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego zintegrowanym w układzie ssącym, bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection najnowszej generacji, adaptacyjne sterowanie zaworami Valvetronic i zmienną regulację faz rozrządu Double Vanos zaworów ssących i wydechowych. Integracja układu turbodoładowania z żeliwnym kolektorem dała niezwykle zwartą konstrukcję. Wynikająca z tego krótka droga przepływu gazów spalinowych zapewnia ponadto szybki i mocny przyrost ciśnienia doładowania. W porównaniu do topowych poprzedników zyskujemy 48 KM (35 kW) mocy i 50 Nm momentu obrotowego. Dzięki sportowemu mechanizmowi różnicowemu, sportowy układ jezdny z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym sygnowanymi logiem "M" w połączaniu ze specjalnymi elementami zewnętrznymi o zoptymalizowanej aerodynamice zapewniają maksymalne wykorzystanie oferowanych przez jednostkę napędową osiągów. Osiągnięcie setki przez BMW M340i xDrive Touring zajmuje 4,5 s, czyli pół sekundy mniej niż najmocniejsze wersje BMW serii 3 poprzedniej generacji.

Wrażenia związane z prowadzeniem podnosi standardowy sportowy układ wydechowy M o emocjonującym brzmieniu podkreślonym szczególnie w trybach SPORT i SPORT+. Oddawanie mocy przez silnik słychać wyraźnie również wewnątrz samochodu. Naturalnie dwudrożny układ wydechowy z dwiema końcówkami wyposażony jest w dwa filtry cząstek stałych (GPF) - wszystko po to by spełnić wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

Dodatkowym atutem sportowej odmiany jest wydajny układ chłodzenia zapewniający idealną temperaturę pracy silnika, skrzyni biegów i układu hamulcowego zarówno w codziennej eksploatacji, jak i przy ekstremalnie sportowej jeździe. Tymczasowe zamknięcie zaworu obwodu chłodzenia skrzyni korbowej umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika do temperatury roboczej. Dodatkowe dwie zewnętrzne chłodnice umożliwiają spełnienie szczególnie wysokich wymagań w zakresie zarządzania temperaturą, na przykład podczas ekstremalnie sportowej jazdy, zwłaszcza przy wysokich temperaturach zewnętrznych.

Karoseria BMW M340i xDrive Touring uzbrojona została w charakterystyczne dla modeli M elementy stylistyczne, które od pasa przedniego poprzez poszycia progów do pasa tylnego optymalizują dopływ powietrza chłodzącego i właściwości aerodynamiczne. Dodatkowo wyróżnikiem "eMki" jest atrapa chłodnicy ze stylizowaną siatką oraz trapezowe końcówki rur wydechowych. Dopełnieniem stylizacji są 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich wyposażone są w ogumienie mieszane. Z przodu montowane są opony w rozmiarze 225/45 R 18, a z tyłu w rozmiarze 255/40 R 18. Opcjonalnie dostępne są również 19-calowe obręcze kół.

Wewnątrz już w standardzie otrzymujemy sportowe fotele przednie z tapicerką M w wersji z sensateku i alcantary z kontrastującym niebieskim pikowaniem, kierownicę skórzaną M z przyciskami wielofunkcyjnymi i łopatkami zmiany biegów, antracytową podsufitkę BMW Individual, pedały M, dywaniki M oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon z listwą akcentową w perłowym chromie. Cyfrowy zestaw wskaźników nosi napis „M340i”. Oznaczenie modelu znajduje się również na listwach progowych przednich drzwi.

Dla podniesienia komfortu jazdy nowe BMW M340i xDrive Touring standardowo otrzymało 3-strefową klimatyzację automatyczną z oddzielną regulacją temperatury i nawiewu po stronie kierowcy i pasażera oraz z tyłu, oświetlenie ambientowe, pakiet schowków i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne. Kierowcę wspierają dodatkowo systemy Park Distance Control z czujnikami z przodu i z tyłu, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym i 8,8-calowym monitorem pokładowym oraz pakiet Connected Plus z funkcją Real Time Traffic Information, Usługami Zdalnymi, Usługą Concierge i przygotowaniem do Apple CarPlay.

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL