| kontakt
Najczęściej czytane:
M wraca do kombi – oto BMW M3 Touring
dodano: 2022-07-01 09:25:28, dodał: Redakcja, źródło: BMW

Doczekaliśmy się! W końcu po wieloletniej przerwie na rynek trafia BMW M3 Touring – rasowy model opracowany przez inżynierów BMW M – połączenie wyścigowego ducha z funkcjonalnością. Szykuje się naprawdę gorąca propozycja tylko czy klienci są na to gotowi?

Pierwsze przymiarki do wprowadzenia sportowego kombi Serii 3 miały miejsce pod koniec lat 90-tych. Wtedy to bazując na BMW Serii 3 E46 opracowano prototypową wersję M3 Touring. Model otrzymał sześciocylindrową rzędową „szóstkę” o potężnej jak na tamte czasy mocy 343 KM (252 kW) i znakomitych osiągach – 5 sekund do setki i prędkość maksymalna 250 km/h. Wszystko zapowiadało się znakomicie, ale... W tamtych czasach klienci nie potrzebowali sportowego kombi...

Pod koniec lat 90-tych powstało koncepcyjne BMW M3 Touring
Pod koniec lat 90-tych powstało koncepcyjne BMW M3 Touring


Na szczęście czasy się zmieniły, BMW przekalkulowało ponownie zapotrzebowanie na taką koncepcję i uznało, że warto spróbować ponownie. I oto mamy BMW M3 Touring.

W porównaniu do „cywilnego” kombi z zewnątrz „eMkę” rozpoznamy po charakterystycznych elementach stylistycznych związanych głównie z kierowaniem strumieni powietrza zarówno do chłodzenia jak i poprawiające docisk. Zastosowano bezramkową atrapę chłodnicy, duże boczne wloty powietrza, potężne nadkola i szerokie progi, oraz dwie pary końcówek rur wydechowych w tylnym zderzaku.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring


Czytając informacje na temat modeli BMW „M” zawsze najbardziej oczekiwana jest wzmianka o... jednostkach napędowych. Pod maskę BMW M3 Touring trafi wysokoobrotowa sześciocylindrowa rzędówka z turbodoładowaniem opracowana do modeli Competition. Silnik o pojemności 2993 cm3 generuje 510 KM (375 kW) mocy i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest na wszystkie (M xDrive) poprzez 8-stopniową automatyczną skrzynię M Steptronic, która może być obsługiwana za pomocą łopatek przy kierownicy. Jeżeli uznamy, że napęd na cztery koła nie jest nam potrzebny mamy możliwość włączenia trybu 2WD – z napędem wyłącznie na tylne koła!

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring


Co do osiągów – prędkość maksymalna standardowo ograniczona jest do 250 km/h, jednak z opcjonalnym pakietem M Driver prędkościomierz może poszybować aż do 280 km/h. Sprint do setki zajmuje 3,6 s. zaś przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje 12,9 s.

Dodatkowym podkreśleniem sportowego charakteru modelu jest układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniający niezwykle emocjonujące brzmienie.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring


Znakomite właściwości jezdne bez problemu będziemy mogli wykorzystać podczas jazdy na długich dystansach. Na liście standardowego wyposażenia otrzymujemy m.in. elektrycznie regulowane fotele sportowe M z funkcją pamięci, ogrzewaniem oraz skórzaną tapicerką; 3-strefową klimatyzację automatyczną, oświetlenie ambientowe czy zestaw głośnikowy Hi-Fi.

Nowoczesna kabina otrzymała również w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala umieszczone pod wspólną szklaną powierzchnią wygiętą w stronę kierowcy. Opcjonalnie dostępny jest również wyświetlacz BMW Head-Up.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring


BMW M3 Touring nie traci nic na funkcjonalności nadwozia kombi. W przestronnej kabinie do dyspozycji mamy 5 miejsc siedzących i 500 litrów na bagaż. Konfigurację wnętrza ułatwia składane i dzielone w proporcjach 40:20:40 oparcie tylnej kanapy, po którego całkowitym złożeniu mamy do dyspozycji aż 1510 l. Dostęp do bagażnika zapewnia automatycznie obsługiwana tylna klapa z oddzielnie otwieraną tylną szybą.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring


Wersja silnika
M3 Touring
Skrzynia biegów
automatyczna
8
Napęd
AWD
Rodzaj napędu
benzynowy
Rodzaj paliwa
PB
Układ i liczba cylindrów
R-6
Pojemność skokowa
2993 cm3
Moc maksymalna
510 KM
(375 kW)
Maksymalny moment obrotowy
650 Nm
Średnie zużycie paliwa (NEDC)
bd
Średnie zużycie paliwa (WLTP)
10.1 l/100km
Średnie zużycie energii (NEDC)
-
Średnie zużycie energii (WLTP)
-
Średnia emisja CO2 (NEDC)
bd
Średnia emisja CO2 (WLTP)
229 g/km
Prędkość maksymalna
4 km/h
Prędkość maksymalna (tryb EV)
-
Przyspieszenie 0-100 km/h
280 s.
Przyspieszenie 0-100 km/h (tryb EV)
-

Przeczytaj również

Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL