| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Ósma generacja Golfa debiutuje w salonach
dodano: 2020-02-09 09:39:29, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Debiutujący pod koniec października 2019 roku - nowy Golf ósmej generacji dotarł do salonów. W chwili rynkowego debiutu oferowanych jest pięć jednostek napędowych i trzy linie wyposażenia, z których już podstawowa oferuje bogate wyposażenie.

Nowa generacja Volkswagena Golfa jest samochodem zbudowanym zupełnie od nowa, ale niemiecki producent nie zdecydował się na rewolucję w wyglądzie. Charakterystyczna sylwetka dodatkowo podkreślana słupkiem "C" od razu zdradza, że to kompakt z logiem "VW".

Ten samochód jest zupełnie nowy. Ale oczywiście Golf zawsze pozostaje Golfem. Ten samochód definiuje naszą markę przez dziesięciolecia.

Ralf Brandstätter - dyrektor operacyjny Volkswagen Samochody Osobowe



Wizualnie zmieniły się proporcje nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy zyskując na dynamice. Zyskała również aerodynamika - współczynnik oporu powietrza Cx, który obniżono z 0,3 do 0,275. Przy wymiarach zewnętrznych: 4 284 mm długości, 1 789 mm szerokości i 1 456 mm wysokości udało się uzyskać sporą przestrzeń pasażerską i bagażową. Podróżujący na przednich fotelach do dyspozycji mają 1 420 mm szerokości wnętrza, oraz aż 1 018 mm wysokości nad fotelem. Pasażerowie w drugim rzędzie do dyspozycji mają odpowiednio 1 370 mm szerokości i 968 mm wysokości. W pięcioosobowej konfiguracji do dyspozycji pozostaje 380 litrowy bagażnik z możliwością powiększenia do 1 237 litrów.

Nowością w ósmej generacji Golfa są nowe linie wyposażenia. Dotychczasowego Trendline, Comfortline i Highline zastąpiły Golf, Life oraz Style. Nieco później na szczyt dołączy również sportowa R-Line.

W nowym Golfie już w standardowym wyposażeniu otrzymujemy cyfrowy zestaw wskaźników, zaś o komfort podróżowania oprócz automatycznej klimatyzacji zadba system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem współpracujący z wielofunkcyjną kierownicą. O bezpieczeństwo zadbają standardowe systemy m.in.: Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych czy nowoczesne LED-owe reflektory i lampy tylne.

Ósma generacja Volkswagena Golfa oferowana będzie z szeroką gamą jednostek napędowych. Od początku dostępne mamy nowoczesne silniki benzynowe TSI oferujące od 130 KM (96 kW) do 150 KM (110 kW), wysokoprężne TDI o mocy od 115 KM (85 kW) do 150 KM (110 kW) oraz miękki układ hybrydowy eTSI oferujący 150 KM (110 kW) mocy. Wkrótce ofertę mają uzupełnić hybrydowe układy napędowe typu plug-in, nowe trzycylindrowe silniki benzynowe w wariantach mocy 90 KM (66 kW) i 110 KM (81 kW). Rozbudowie również ulegnie gama jednostek typu Mild-Hybrid do oferty dołączą również warianty o mocy 110 KM (81 kW) i 130 KM (96 kW).
ModelSkrzynia biegówGolfLifeStyle
Volkswagen Golf Hatchback
1.5 TSI EVO (1498) - benzyna
manualna (6) - 91 990,00 zł 100 690,00 zł
Volkswagen Golf Hatchback
1.5 TSI EVO (1498) - benzyna
manualna (6) - 96 390,00 zł 105 090,00 zł
Volkswagen Golf Hatchback
1.5 eTSI EVO DSG (1498) - benzyna
automatyczna (7) - 106 090,00 zł 114 790,00 zł
Volkswagen Golf Hatchback
2.0 TDI SCR (1968) - diesel
manualna (6) 95 290,00 zł 103 990,00 zł 112 690,00 zł
Volkswagen Golf Hatchback
2.0 TDI SCR DSG (1968) - diesel
automatyczna (7) - - 128 990,00 zł

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL