| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Trzy wcielenia Golfa GT...
dodano: 2020-03-01 21:49:51, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Volkswagen przedstawił trzy odmiany nowego Golfa - GTI, GTD i GTE prezentujące jedną stylizację, ale całkowicie odmienne podejście do źródeł napędu.

Jak przystało na sportowe odmiany w porównaniu do standardowych pojawiają się zmienione elementy stylistyczne. Nowe sportowe odmiany Golfa GTI, GTD i GTE otrzymują zmieniony zderzak przedni z dużymi wlotami powietrza i opcjonalnymi światłami przeciwmgielnymi. Reflektory przednie w technologii LED są wyposażone w światła do jazdy dziennej połączone świetlnym paskiem nad którym w zależności od wersji przebiega listwa w kolorze: czerwonym dla GTI, srebrnym dla GTD i niebieskim w GTE. Usportowione odmiany otrzymują również nowe wzory felg aluminiowych.

We wnętrzu - fotele kubełkowe obszyte charakterystyczną materiałową tapicerką w kratę, aluminiowe, perforowane nakładki na pedały dodające sportowego charaktery. Po za tym cyfrowy zestaw wskaźników i duży centralny wyświetlacz dotykowy.

Co odróżnia poszczególne odmiany Golfa? Jednostka napędowa! A właściwie układ napędowy.

Nowy Golf GTI jest napędzany benzynowym, dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 245 KM (180 kW) i 370 Nm momentu obrotowego przekazywanych standardowo do manualnej 6-stopniowej przekładni. Opcjonalnie dostępna będzie również automatyczna 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Golf GTD to podejście do samochodu o sportowym zacięciu wykorzystującego czterocylindrowy turbodoładowany silnik diesla o pojemności dwóch litrów oferujący 200 KM (147 kW) i aż 400 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędowa TDI standardowo współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Golf GTE prezentuje usportowiony samochód wykorzystujący zelektryfikowany układ napędowy. Hybryda typu plug-in składa się z 150-konnego (110 KW) czterocylindrowego, benzynowego silnika TSI, 115-konnego (85 kW) silnika elektrycznego, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Golf GTE oferuje więc 245 KM (180 kW) mocy systemowej - tyle co GTI i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm - tyle co GTD. Dodatkowo w trybie całkowicie elektrycznym może pokonać około 60 km z maksymalną prędkością 130 km/h.

Nowe sportowe odmiany oparte na ósmej generacji Volkswagena Golfa gotowe są do rywalizacji na rynku hot-hatchów. I to w iście sportowym stylu!

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL