| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Škoda odkrywa karty - nowa Octavia RS
dodano: 2020-03-04 12:24:46, dodał: Redakcja, źródło: Skoda - PR Portal

Oczekiwana od listopadowej premiery czwartej generacji Škoda Octavia z rodziny RS wchodzi do gry. Oprócz dużej mocy gwarantującej świetne osiągi Octavia RS otrzymuje sportową charakteryzację. Po raz pierwszy w historii sportowa wersja oferowana jest ze zelektryfikowanym układem napędowym.

Co jest najważniejsze w usportowionych odmianach popularnych modeli? Oczywiście jednostka napędowa. Tutaj w porównaniu z poprzednikiem nie urosła moc maksymalna, całkowicie zmieniła się jednak koncepcja układu napędowego. Po raz pierwszy w historii modeli RS pod maską znalazł się napęd hybrydowy typu plug-in.

Wprowadzając model Octavia RS iV rozpoczynamy nowy rozdział w pełnej sukcesów historii naszych modeli RS i po raz pierwszy wykorzystujemy napęd hybrydowy plug-in w topowym, sportowym aucie.

Christian Strube - członek zarządu Škody do spraw rozwoju technologicznego



Skoda Octavia RS iV COmbi
Skoda Octavia RS iV COmbi


Škoda Octavia RS iV otrzymuje czterocylindrowy benzynowy turbodoładowany silnik... 1.4 TSI oferujący 150 KM (110 kW) mocy. Jak na RS-a trochę mało dlatego wspomagany jest 85 kW płynącymi z silnika elektrycznego dając łącznie - 245 KM (180 kW) mocy czyli tyle co najmocniejsza dotychczasowa Octavia RS245 i 400 Nm momentu obrotowego, przenoszonego poprzez 6-stopniową automatyczną skrzynię DSG na przednią oś.

Co z osiągami?

W trybie sportowym nowa Octavia RS iV pierwszą setkę osiąga w czasie 7.3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Wynik trochę gorszy od poprzednika, ale...

Jazda w trybie elektrycznym

Na pokładzie nowej Octavii RS iV dodatkowo znalazł się akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Dzięki temu mamy możliwość podróżowania w trybie całkowicie bezemisyjnym na dystansie do 60 kilometrów (WLTP). I tutaj dokończymy nasze "ale": nowe wcielenie RS-a jest kompromisem pomiędzy ekologią i osiągami.

Skoda Octavia RS iV
Skoda Octavia RS iV

Dla lepszej kontroli nad pojazdem i uzyskania lepszych sportowych wrażeń zastosowano progresywny układ kierowniczy oraz sportowe zawieszenie typowe dla pojazdów z rodziny RS.

Kolejnym elementem charakterystycznym dla modeli RS jest stylowe wykończenie nadające większej dynamiki podkreślone czarnymi dodatkami. Standardowo Octavia RS stoi na 18-calowyc obręczach kół opcjonalnie wymienianymi na 19-stki.


Skoda Octavia RS iV
Skoda Octavia RS iV


Wnętrze utrzymane w stonowanej czerni. Przed kierowcą znalazła się obszyta skórą trójramienna, wielofunkcyjna kierownica z łopatkami zmiany biegów. Fotele, podłokietniki oraz kierownica dodatkowo otrzymały dekoracyjne szwy w kolorze czerwieni lub srebra. Uzupełnieniem jest aluminiowe wykończenie pedałów oddające prawdziwie sportową atmosferę.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL