| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Topowy SEAT Tarraco FR już w Polsce
dodano: 2020-04-15 09:14:28, dodał: Redakcja, źródło: Seat Media

Do polskich salonów wjeżdża SEAT Tarraco w usportowionej odmianie FR. Ceny nowego wariantu rozpoczynają się od 175 000 zł. Co oferuje sportowa odmiana największego SUV-a z Hiszpanii?

Flagowa wersja o sportowym zacięciu zazwyczaj odróżnia się od „standardowych” wariantów. W przypadku Tarraco FR już na pierwszy rzut oka widać modyfikacje podkreślające styl. Zmienione zostały nadkola, które zostały poszerzone, aby swobodnie mieścić standardowe 19-calowe felgi linii FR, lub opcjonalne 20-calowe. Dodatkowo wyraziste detale podkreślają usportowioną duszę modelu: nowy tylny spojler w kolorze nadwozia czy listwy w progach drzwi i listwy boczne w czarnym kolorze oraz specjalnie zaprojektowana osłona chłodnicy FR utrzymana w szarej barwie.

Również wnętrze poddano kosmetycznym zmianom. Tarraco FR otrzymał podgrzewane, materiałowe fotele kubełkowe FR z elementami z Alcantary oraz wielofunkcyjną, sportową kierownicę z logo FR. Sportowym akcentem są również aluminiowe nakładki na pedały i elementy dźwigni zmiany biegów obszyte skórą z czerwonym przeszyciem.

Nabywcy nowego SEAT-a Tarraco FR do wyboru mają dwa warianty mocnych jednostek napędowych: benzynową i wysokoprężną. Obie jednostki to czterocylindrowe silniki w układzie rzędowym o pojemności dwóch litrów generujące 190 KM (140 kW) mocy współpracujące z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG przekazującą napęd na cztery koła. Jednostka benzynowa z rodziny TSI pozwala rozpędzić Tarraco FR do 211 km/h, pierwszą setkę osiągając w czasie 8 sekund przy średnim spalaniu w granicach 8.7 litra i emisji 199 g CO2/km (WLTP). Osiągi jednostki TDI są niemal identyczne – niższe natomiast jest spalanie wynoszące średnio 7.1 l/100km przy emisji 186 g CO2/km.

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. asystenta pasa ruchu, system kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, aktywny tempomat, system ochrony pasażerów podczas dachowania czy system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL