| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Jeep® Wrangler Rubicon 392 Concept – powrót do korzeni
dodano: 2020-07-30 18:42:09, dodał: Redakcja, źródło: Jeep (Fiat Chrysler Automobiles)

Z czym kojarzy Ci się samochód z amerykańskiego filmu? Chyba każdy odpowie, że z silnikiem o potężnej pojemności. Dbałość o środowisko spowodowała, że coraz rzadziej można spotkać tego typu auta. Choć jest iskierka nadziei... Jeep® zaprezentował koncepcyjny wariant kultowego Wranglera - Rubicon 392 w prawdziwie amerykańskim stylu – napędzanego potężnym 6,4-litrowym V8.

Jeden z kultowych modeli z USA ma szansę powrócić do korzeni i otrzymać potężną jednostkę napędową. Ostatni model amerykańskiej marki wyposażony w 5-litrowy silnik V8 – to Jeep CJ z 1981 r. oferujący 125 KM mocy, które z dzisiejszej perspektywy nie robi wrażenia. Co innego gdy spojrzymy na koncepcyjnego Wranglera Rubicon 392... Miłośnicy przez lata czekali by pod maskę Wranglera trafił ośmiocylindrowy widlasty motor. Teraz pojawia się światełko w tunelu.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept jako źródło napędu otrzymał 6,4-litrowy silnik, o pięknym brzmieniu generowanym przez osiem cylindrów w układzie widlastym, dodatkowo podkreślanym przez aktywny układ wydechowy, który po naciśnięciu przycisku może ciszej lub głośniej oddawać mruczenie „V-ki”. Jak przystało XXI wiek moc koncepcyjnego Wranglera to... 70 KM wyciskane z każdego litra – łącznie 450 KM i jedyne 610 Nm momentu obrotowego. Do dynamicznej jazdy w trasie wystarczy, do zrywnego startu spod świateł również – sprint do setki ma trwać mniej niż 5 sekund.

A co z jazdą w terenie?

Mocy na pewno wystarczy, a dzięki ulepszonym właściwościom terenowym oznaczonym logo Trail Rated – można będzie w pełni oddać się off-roadowej przyjemności. Solidna, ośmiostopniowa przekładnia, duży moment obrotowy osiągany już w niskim zakresie prędkości obrotowej i przełożenie 3,73 poradzą sobie w terenie.

Entuzjaści Jeepa Wranglera prosili nas o Wranglera V-8, a nasz nowy Wrangler Rubicon 392 Concept udowadnia, że możemy spełnić ich życzenie.

Jim Morrison - dyrektor marki Jeep na region Ameryki Północnej



Jeep® Wrangler Rubicon 392 Concept
Jeep® Wrangler Rubicon 392 Concept


Dodatkowe atuty terenowe: osie Dana 44 trzeciej generacji, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza Selec-Track, elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lock oraz 37-calowe opony do jazdy w błocie naciągnięte na 17-calowe felgi wyposażone w specjalne pierścienie utrzymujące opony na felgach podczas ekstremalnych obciążeń bocznych. Również zawieszenie zostało „poprawione” - dając dodatkowe 2 cale prześwitu zwiększając kąty natarcia do 51,6 stopni, zejścia do 40,1 stopni oraz rampowy do 29,5 stopni.

Stylizacja Jeepa Wranglera Rubicon 392 Concept to mieszanina surowości typowej terenówki oraz luksusu. Niepełne drzwi, progi z wersji Rubicon, stalowe zderzaki z wyciągarką, czy stalowe płyty ochronne podwozia świadczą o terenowym rodowodzie. Skórzana tapicerka w czerwonym kolorze Red Rock ze złotymi przeszyciami i sportową kierownicą przenosi nas do świata luksusu.

Jeep zaprezentował więc naprawdę ciekawy model, który jeśli wejdzie do produkcji będzie oznaczał powrót do korzeni, kiedy to Wrangler napędzany potężnym silnikiem w terenie czuł się jak ryba w wodzie.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL