| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Nowa Skoda Fabia – jeszcze więcej przestrzeni
dodano: 2021-05-05 10:16:44, dodał: Redakcja, źródło: Skoda - PR Portal

Po siedmiu latach obecności na rynku trzeciej generacji modelu Skoda Fabia czeski producent zaprezentował jej najnowsze wcielenie. Fabia to model doskonale znany i doceniony przez polskich nabywców o czym świadczy obecność w wielu flotach firmowych. Z powodzeniem również służy jako samochód dla rodziny. Czego możemy się spodziewać w najnowszym wydaniu?

Znacznie więcej niż dotychczas
Czwarta generacja Skody Fabii po raz pierwszy oparta została na platformie MQB-AO. Zastosowanie nowoczesnej płyty podłogowej pozytywnie wpłynęło na gabaryty samochodu. Nowa Fabia nico urosła - dodatkowe 111 milimetrów długości i 48 mm szerokości w połączeniu z długim rozstawem osi równym 2564 mm znacząco wpłynęły na zwiększenie ilości miejsca w kabinie. W porównaniu z kompaktowym Golfem czwartej generacji sprzed dwóch dekad nowa Fabia jest krótsza zaledwie o 4 cm, szersza o 4,5 cm, a rozstaw osi zwiększył się o ponad 5 cm! Wymiary owocują przestronniejszym wnętrzem co zwiększa komfort podróży pasażerów, oraz zwiększa możliwości przewozowe bagażu w granicach od 380 do nawet 1190 litrów. To dodatkowe 50 litrów w porównaniu do poprzednika.

Nowa Skoda Fabia
Nowa Skoda Fabia


Design
Dzięki zmianie wymiarów zewnętrznych zmieniły się nico proporcje – Fabia prezentuje się bardziej dynamicznie, co dodatkowo podkreślają mocne linie. Ciekawym elementem stylistycznym jest przetłoczenie na przednich drzwiach w kształcie trójkąta, które kojarzy się... z czeską flagą. Nowa Fabia stylistycznie upodabnia się do pozostałych modeli Škody dzięki charakterystycznemu grillowi, przednim reflektorom czy tylnym światłom. W nowej Fabii opcjonalnie dostępne będą 18” felgi aluminiowe.

Nowa Skoda Fabia
Nowa Skoda Fabia


Komfortowa i bezpieczna podróż
Nowa Fabia może poszczycić się nie tylko bardziej przestronnym wnętrzem. W najnowszym wcieleniu zastosowano ulepszoną izolację akustyczną. Do wnętrza wprowadzono nowe materiały i cechy konstrukcyjne znane z samochodów wyższych segmentów. Na listę wyposażenia po raz pierwszy trafia dwustrefowa klimatyzacja i wyloty klimatyzacji z tyłu konsoli środkowej dla pasażerów z tyłu. Również w dziedzinie systemów multimedialnych nowa Fabia idzie do przodu - nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy jest stale on-line dzięki czemu możemy korzystać z usług ŠKODA Connect. W podstawowym wariancie Swing – do dyspozycji mamy 6,5-calowy ekran dotykowy oraz radio DAB. W wyższym modelu Bolero otrzymujemy 8-calowy wyświetlacz, łączność Bluetooth i połączenie ze smartfonem kompatybilne z Android Auto i Apple CarPlay.
Najwyższy wariant Amundsen oferuje 9,2-calowy ekran dotykowy, oraz sterowanie gestami lub sterowanie głosowe dostępne w piętnastu językach. Dodatkowo w nowej Fabii opcjonalnie dostępny jest wirtualny kokpit.

Nowa Skoda Fabia
Nowa Skoda Fabia


Oczywiście w nowej Fabii nie zabrakło wyposażenia dbającego o bezpieczeństwo. Na listę wyposażenia trafiają adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu, asystent boczny ostrzegający o pojazdach znajdujących się w martwym punkcie lub zbliżających z tyłu z dużą prędkością. Po raz pierwszy w Fabii dostępnych będzie aż 9 poduszek powietrznych.

Nowa Skoda Fabia
Nowa Skoda Fabia


Układy napędowe
Jakie jednostki napędowe trafią pod maskę nowej Fabii? Gama rozpoczyna się od trzycylindrowych jednolitrowych jednostek MPI o mocy 65 KM (48 kW) i 80 KM (59 kW) współpracującymi z manualną 5-cio biegową skrznią. Do wyboru mamy również dwa warianty turbodoładowane 1.0 TSI o mocy 95 KM (70 kW) z manualną 5-biegową skrzynią i 130 KM (95 kW) z manualną 6-biegową skrzynią lub opcjonalną siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG.

Nowa Skoda Fabia
Nowa Skoda Fabia


Prawdziwą wisienką na torcie jest wariant 1.5 TSI DSG – napędzany przez czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z dezaktywacją cylindrów o mocy aż 150 KM (110 kW).

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL