| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Elektryczny następca Passata – Volkswagen ID. AERO
dodano: 2022-06-28 08:02:46, dodał: Redakcja, źródło: Volkswagen

Volkswagen zapowiada flagowy model w rodzinie ID – pierwszą w pełni elektryczną limuzynę ID. AERO. Czy w dobie elektryfikacji samochodów zastąpi on jeden z ulubionych modeli niemieckiej marki – Passata?

O końcu legendarnego Passata słyszymy już od dłuższego czasu. Po trwającej czterdzieści lat historii wraz z wprowadzeniem nowej generacji Passat nie pojawi się w wersji sedan... Za to producent z Wolfsburga prezentuje pierwszą całkowicie elektryczną limuzynę w swoim portfolio.

Volkswagen ID.AERO
Volkswagen ID.AERO


Studyjny model Volkswagen ID. AERO jest zapowiedzią szóstego już modelu w gamie elektrycznych modeli niemieckiej marki. Według zapowiedzi model stanie na szczycie gamy – wnioskujemy więc, że wprowadzony do produkcji może otrzymać oznaczenie ID.7. Rywalizować będzie z konkurentami z segmentu E.

Volkswagen ID.AERO
Volkswagen ID.AERO


Studyjne ID. AERO pokazuje, jak będzie wyglądał nowy członek rodziny ID. To auto, które wygląda niezwykle dynamicznie, a przy tym – dzięki dopracowanemu pod kątem aerodynamicznym nadwoziu – ma dysponować zasięgiem przekraczającym 600 km. Wnętrze będzie niezwykle przestronne i wykończone wysokiej jakości materiałami.

Ralf Brandstätter - szef marki Volkswagen Samochody Osobowe



Nowy flagowiec oparty zostanie na platformie MEB. Nadwozie mierzące praktycznie pięć metrów długości nawiązuje do modeli typu coupe, zaś duży rozstaw osi i krótkie zwisy zapowiadają przestronne wnętrze. Dodatkowo poprowadzenia linii dachu jak w samochodzie sportowym znakomicie wpływa na aerodynamikę ID. AERO. Konstruktorom udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza na poziomie Cx=0,23!

Volkswagen ID.AERO
Volkswagen ID.AERO


Elementy stylistyczne zostały zaprojektowane w taki sposób by ID. AERO nawiązywał do pozostałych modeli rodziny ID. W przedniej części pojawia się charakterystyczny dla modeli elektrycznych Volkswagena wypełniający zderzak wzór plastra miodu. Ponad matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT połączone podświetlanym pasem, który przechodzi na boki i z przerwami ciągnie się aż do tyłu. W boczny pas świetlny wkomponowane zostały dotykowe powierzchnie, które zastąpiły klasyczne klamki. Tył zdominowała przyciemniona listwa kryjąca LEDowe tylne światła o strukturze znanej już z przedniej części - czyli plastra miodu.

Volkswagen ID.AERO
Volkswagen ID.AERO


Na obecną chwilę nie wiele wiemy o palecie jednostek napędowych. Pewnikiem jest, że będą całkowicie elektryczne. Dodatkowo producent zdradził, że ID. AERO wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh, który pozwala na pokonanie dystansu do 620 km (WLTP).


Do produkcji Volkswagen ID. AERO zostanie skierowany w przyszłym roku – zarówno w wersji na rynek europejski jak i chiński.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL