| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Nissan LEAF e+ 3.Zero - zwiększona moc i zasięg
dodano: 2019-01-17 18:11:38, dodał: Redakcja, źródło: Nissan

Nissan potwierdził ewolucję odnoszącego sukcesy elektrycznego modelu LEAF, ogłaszając wprowadzenie na rynek dwóch nowych wersji LEAF 3.ZERO. Nowa oferta przypadnie do gustu szerszemu gronu nabywców samochodów elektrycznych, a oba modele można zamawiać od 10 stycznia 2019 roku.

Po rekordowym roku dla samochodów elektrycznych Nissana nowy model LEAF 3.ZERO wprowadza do najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie 8-calowy ekran multimedialny z możliwością korzystania z dodatkowych opcji łączności. Nowa, udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV zostanie udostępniona wraz z wejściem wersji LEAF 3.ZERO na rynek europejski.

Nowy LEAF 3.ZERO jest wyposażony w akumulator 40 kWh, analogicznie do standardowego Nissana LEAF drugiej generacji, który odniósł duży sukces w 2018 roku. Ofertę wzbogacą nowe kolory nadwozia oraz nowe kombinacje nadwozia dwukolorowego.
Nissan Leaf
Nissan Leaf

Zamówienia na nowego Nissana LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition również można składać od 10 stycznia. W tej limitowanej wersji – liczącej zaledwie 5000 egzemplarzy przeznaczonych na rynek europejski – silnik zyskał większą moc, wynoszącą 217 KM (160 kW), oraz większy zasięg na jednym ładowaniu – do 385 km*.

Nowy LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition został zaprezentowany w Japonii, a następnie pojawił się na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas w USA. Oba nowe modele, LEAF 3.ZERO i LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition, swoją atrakcyjnością potwierdzają status modelu LEAF jako ikony wizji inteligentnej mobilności Nissana.

Sercem nowego modelu LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition jest akumulator oferujący o 25% większą gęstość energii i o 55% większą pojemność w porównaniu ze standardową wersją modelu. Innowacyjny projekt i inteligentna inżynieria umożliwiły umieszczenie w nowym, mocniejszym akumulatorze 288 ogniw w porównaniu ze 192 ogniwami w wersji o pojemności 40 kWh.
Nissan Leaf - akumulator
Nissan Leaf - akumulator

Podczas jazdy akumulator o pojemności 62 kWh w nowym Nissanie LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition zapewnia zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu o 40% w porównaniu z wersją LEAF 3.ZERO, która jest wyposażona w akumulator 40 kWh. To przekłada się na dodatkowe ponad 100 km jazdy, stanowiąc znaczącą ewolucję modelu LEAF.

Obie wersje modelu LEAF 3.ZERO będą wyposażone w systemy e-Pedal oraz ProPILOT. Te uznane technologie inteligentnej jazdy w odczuwalnym stopniu zmieniają sposób prowadzenia samochodu.

Technologia e-Pedal to dla wielu kierowców zupełna nowość. Rozwiązanie to umożliwia przyspieszanie, zwalnianie i zatrzymywanie samochodu jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia. Dzięki temu jazda staje się niezwykle płynna i komfortowa, jednocześnie zapewniając kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem.

ProPILOT jest zaawansowanym systemem wspomagania jazdy, działającym w ramach obranego pasa ruchu na autostradzie. System zapewnia utrzymywanie zadanej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, a ponadto umożliwia zatrzymywanie i ponowne ruszanie oraz utrzymywanie samochodu pośrodku pasa ruchu podczas jazdy zarówno z większą prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu. Technologia ta znacznie ogranicza stres i zmęczenie podczas jazdy, zwiększając komfort i pewność kierowcy za kółkiem. Jednocześnie ProPILOT nie zwalnia kierowcy z obowiązku skupiania uwagi na drodze oraz trzymania dłoni na kierownicy.

Aby dodatkowo zwiększyć poczucie bezpieczeństwa klientów, akumulatory w modelach LEAF 3.ZERO i LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition są objęte taką samą gwarancją na 8 lat / 160 000 km, jak w innych wersjach modelu LEAF.
Nissan Leaf - wnętrze
Nissan Leaf - wnętrze

Premiera nowego Nissana LEAF 3.ZERO następuje tuż po zakończeniu historycznego roku dla samochodów elektrycznych Nissana. Z wynikiem 40 000 sprzedanych egzemplarzy nowy LEAF był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie w 2018 roku. Model ten pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów – od premiery jego pierwszej generacji w 2010 roku na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 380 000 egzemplarzy.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych i usług połączonych Nissan Europe, powiedział: „Nowy Nissan LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność modelu LEAF poprzez zwiększenie zasięgu tego wielokrotnie nagradzanego pojazdu, który doskonale się prowadzi i eksploatuje na co dzień”.

„Od chwili premiery nowy Nissan LEAF cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów. Na stale rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych utrzymanie przez model LEAF statusu najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie w 2018 roku świadczy o renomie tego produktu. Wierzymy, że nowe modele LEAF 3.ZERO pomogą kontynuować ten niesamowity wzrost również w 2019 roku”.

Ceny nowego modelu LEAF 3.ZERO zaczynają się od 175 700 zł, natomiast LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition będzie dostępny w cenie od 201 200 zł. Obie wersje powstały w oparciu o poziom wyposażenia Tekna, oferują zatem bogate wyposażenie standardowe.

Pierwsze dostawy nowego modelu LEAF 3.ZERO spodziewane są w maju, natomiast pierwsi nabywcy LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition otrzymają swoje pojazdy latem.


*Zasięg prognozowany przez Nissana na podstawie testów w cyklu mieszanym według standardu WLTP. Ostateczne, oficjalne dane dotyczące zasięgu dla wersji limitowanej LEAF 3.ZERO e+ zostaną podane w terminie późniejszym.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2023



Partner techniczny TMNET.PL