Opel w natarciu - trzecia generacja Vivaro
dodano: 2019-01-25 10:20:59, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press
Opel Vivaro obecny jest na rynku od 2001 roku. W tym czasie model oferowany był w dwóch generacjach, których wyprodukowano około miliona egzemplarzy. Teraz czas na nowe wcielenie - Opel Vivaro trzeciej generacji!
Nowy Opel Vivaro będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, osobowe kombi oraz platforma do zabudowy. Dotychczas model oferowany był w dwóch długościach nadwozia. Wraz z trzecią generacją modelu wprowadzono trzy warianty długości:
- 4,60 m
- 4,95 m
- 5,30 m.
Najkrótsza wersja nowego Vivaro mierzy 4,6 m3 przestrzeni ładunkowej, a dzięki praktycznej klapie FlexCargo w przegrodzie za fotelem pasażera można ją powiększyć do 5,1 m3 z możliwością przewożenia przedmiotów o długości 3,32 m zamiast standardowych 2,16 m. Przestrzeń ładunkowa w pozostałych wersjach wynosi 5.8 m3 (dla długości 4,95 m) i 6.6 m3 w najdłuższym wariancie. Długość przewożonych przedmiotów może wynieść odpowiednio do 3,67m lub 4,02 m. Ładowność wynosi do 1400 kg (o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem).
Dodatkowym atuten nowego Vivaro jest możliwość holowania przyczepy o masie do 2500 kg! To o pół tony więcej niż w dotychczasowym modelu.
Łatwy dostęp do środka zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są oferowane po raz pierwszy w Vivaro drzwi boczne z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą.
![Opel Vivaro Furgon](img/galerie/201901251035_opel_vivaro_iii_furgron_2019_854.jpg)
Opel Vivaro Furgon
Wnętrze kabiny pasażerskiej nowego Vivaro nie ustępuje samochodom osobowym dzięki dostępnym rozwiązaniom, takim jak wyświetlacz projekcyjny, kamera cofania obejmująca kąt 180°, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego czy tempomat. Dzięki ergonomicznemu położeniu foteli wszystkie elementy sterowania są doskonale widoczne i znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Użytkownik samochodu ma również do dyspozycji opcje łączności i najnowocześniejsze systemy multimedialne.
W 2020 roku do oferty nowego Vivaro dołączy w pełni elektryczna wersja z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mógł sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłym centrum, na tzw. „ostatnim odcinku drogi”, czyli końcowym odcinku procesu dystrybucyjnego, jaką towar pokonuje do odbiorcy.
![Opel Vivaro Furgon](img/galerie/201901251035_opel_vivaro_iii_furgron_2019_851.jpg)
Opel Vivaro Furgon
Atuty nowego Vivaro to nie tylko zdolności transportowe oraz technologie zapożyczone z samochodów osobowych. Najnowocześniejsze silniki i płynnie działające skrzynie biegów, w tym ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, poprawiają efektywność i komfort eksploatacji, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza na rynku flotowym. Wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 000 km również obniża koszty użytkowania. Wysokie umiejscowienie reflektorów oraz wysokość nieprzekraczająca 1,90 m w większości wersji ograniczają ryzyko uszkodzeń na przykład przy parkowaniu. Wszystkie te cechy sprawiają, że nowa generacja Vivaro jest jednym z najbardziej ekonomicznych przedstawicieli swojego segmentu.
Przeczytaj również