| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:
Do Polski wjeżdża nowy Opel Movano
dodano: 2022-01-24 10:17:31, dodał: Redakcja, źródło: Opel Press

W polskiej sieci sprzedaży można zamawiać trzecie wcielenie dostawczego modelu Opel Movano. Ceny modelu startują od 113 010 zł (netto) za podwozie pod zabudowę, 125 860 zł (netto) za furgon oraz 267 910 zł netto za furgon Movano-e z napędem elektrycznym.

Rynkowa premiera trzeciej generacji Opla Movano nie jest zaskoczeniem. Od kiedy PSA przejęło Opla, a następnie połączyło się z Fiatem (Fiat Chrysler Automobiles) wiadome było, że dalsza współpraca niemieckiej marki z Renault nie będzie kontynuowana. Spodziewano się, że nowa generacja Movano będzie bliźniakiem m.in. z Fiatem Ducato, ale nie przypuszczano, że będzie oparta na obecnej generacji. A jednak tak się stało. I nie ma w tym chyba nic złego bowiem łączy się popularność modeli z jednego koncernu.

Nowy Opel Movano
Nowy Opel Movano


Opel Movano cieszy się bardzo dużą popularnością wśród polskich klientów. Najlepszym tego potwierdzeniem są historycznie rekordowe wyniki sprzedaży Movano na polskim rynku w 2021 roku.

Adam Męciński - dyrektor marki Opel w Polsce



Choć konstrukcja nadwozia debiutowała ponad 15 lat temu nadal cieszy się ogromną popularnością głównie dzięki zaletom: najkorzystniejszymi w swojej klasie parametrami w zakresie ładowności, kubatury przestrzeni ładunkowej oraz dopuszczalnej masy całkowitej. Dodatkowymi atutami modelu jest mnogość wersji nadwoziowych, a także zupełna nowość – napęd całkowicie elektryczny. Przeprowadzone delikatne liftingi nadwozia pozwoliły nadal zachować stylistyczną świeżość.

Nowy Opel Movano
Nowy Opel Movano


Opel Movano na polskim rynku debiutuje w dwóch rodzinach nadwozia: furgon i podwozie do zabudowy. Furgon debiutuje w czterech długościach nadwozia(L1: 4963 mm; L2: 5413 mm; L3: 5998 mm; L4: 6363 mm) i trzech wysokościach (H1: 2254 mm; H2: 2522 mm; H3: 2760 mm), oferując przestrzeń ładunkową w przedziale od 8 do 17 m3.

Rama pod zabudowę dostępna jest z pojedynczą trzyosobową kabiną w pięciu wariantach długości (L1: 4 808mm, L2: 5258mm, L2S: 5608 mm, L3: 5843 mm, L4: 6208 mm). Podwozie z podwójną siedmioosobową kabiną załogową oferowane jest w trzech wariantach (L2S: 5258mm, L3: 5843 mm, L4: 6208 mm).

Nowy Opel Movano
Nowy Opel Movano


Nowy Opel Movano i Movano-e oferuje szeroką gamę wersji nadwozia, imponującą przestrzeń ładunkową oraz łączy wysoką wydajność z niskimi kosztami eksploatacji. Oczekujemy, że obydwa modele będą miały dalszy, duży udział we wzroście naszej marki.

Adam Męciński - dyrektor marki Opel w Polsce



Źródłem napędu nowego Opla Movano będą dwie jednostki wysokoprężne, oraz jeden wariant elektryczny. Diesle o pojemności 2,2 litra oferują moc 120 KM (88 kW) do 165 KM (121 kW) – spełniając rygorystyczne normy emisji Euro 6D. W zależności od wariantu do dyspozycji mamy maksymalny moment obrotowy od 310 Nm do 370 Nm.

Wariant elektryczny oferuje 122 KM (90 kW) mocy i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd elektryczny dostępny jest z dwoma akumulatorami: 37 kWh zapewaniający zasięg do 116 km lub 70 kWh umożliwający pokonanie nawet 247 km.

Nowy Opel Movano
Nowy Opel Movano


W zależności od wersji na pokładzie nowego Opla Movano znalazły się: system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, asystent ruszania pod górę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także Park Pilot, czyli ułatwiające manewrowanie czujniki parkowania z tyłu. W opcji domówić możemy system monitorowania martwego pola i kamerę cofania.

Przeczytaj również

Encyklopedia Motoryzacji
Najczęściej czytane:

Copyright 2016-2021



Partner techniczny TMNET.PL