| kontakt
Encyklopedia Motoryzacji
Honda e Prototype - krok w stronę elektryfikacji
dodano: 2019-03-08 08:13:51, dodał: Redakcja, źródło: Honda Poland

W przeddzień 89. Geneva Motor Show Honda ogłosiła dalsze plany dotyczące elektryfikacji, zgodnie z którymi - do 2025 roku - chce przesunąć 100 procent swojej europejskiej sprzedaży na modele z napędami wykorzystującymi silniki elektryczne. Nowe, ambitne plany wywodzą się z przyjętych w 2017 roku założeń, według których do 2025 roku dwie trzecie sprzedawanych na świecie samochodów Hondy ma posiadać właśnie takie układy napędowe. Uplasuje to Hondę na czele globalnej elektryfikacji, co przyjęto jako część wizji na rok 2030.

Tom Gardner, wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział podczas konferencji prasowej: „…od marca 2017 roku, kiedy złożyliśmy pierwszą obietnicę, zmiany w kierunku elektryfikacji nabrały szybkiego tempa. Wyzwania, jakie stawia ochrona środowiska, coraz mocniej napędzają popyt na czystsze rozwiązania w dziedzinie transportu. Rozwój nowych technologii jest nieubłagany, a ludzie zaczynają zmieniać swoje spojrzenie na samochód.

Dowodem ambicji Hondy związanych z elektryfikacją, jest model Honda e Prototype, która zapowiada pierwszy całkowicie elektryczny, seryjny samochód marki przeznaczony na rynek europejski.

Honda e Prototype opracowana została z naciskiem na funkcjonalność, przy uwzględnieniu celu, do jakiego jest przeznaczona, co znalazło odzwierciedlenie w czystym, niepowtarzalnym projekcie. Gładkie kontury nadwozia prowadzą od maski do panoramicznej szyby czołowej, tworzącej jednolitą powierzchnię ciągnącą się ku górze, aż do przestrzeni nad pasażerami pierwszego rzędu. Inne elementy – takie jak wtopione całkowicie w powierzchnię szyb słupki A – poprawiają aerodynamikę i przyczyniają się do ciszy we wnętrzu auta i relaksującej atmosfery podczas jazdy.
Honda e Prototype
Honda e Prototype

Wśród rzucających się w oczy detali stylistycznych, które podkreślają czysty, niezakłócony profil nadwozia, znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Zarówno wysuwane klamki, jak i system Camera Mirror są w tym segmencie samochodów niespotykanymi elementami wyposażenia. Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.

Czarne panele zderzaka przedniego i tylnego, z nietypowymi wklęsłymi profilami, definiują stylistyczny motyw obecny w innych elementach. Wyjątkowa dbałość o najmniejsze szczegóły, zaakcentowana w świecących okręgach zespołów przednich reflektorów, podkreśla prostotę i klarowność stylistyczną, a także nadaje "ludzką twarz" modelowi Honda e Prototype.
Honda e Prototype
Honda e Prototype

Eleganckie kształty skrywają całkowicie nową platformę zaprojektowaną dla modeli elektrycznych, która pozwala na uzyskanie kompaktowych rozmiarów, a stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy poprawiają manewrowość w warunkach miejskich i wpływają na poprawę właściwości jezdnych modelu Honda e Prototype. Dzięki niskiej, muskularnej bryle podkreślonej wypukłymi nadkolami, które mieszczą szerokie opony, proste nadwozie wydaje się bardziej dynamiczne.

Przestronna kabina, prezentująca nowoczesną, minimalistyczną estetykę, oferuje pasażerom relaksujący klimat. Komfortową atmosferę saloniku uzyskano dzięki melanżowym obiciom foteli, przypominającym materiał, jakim pokrywane są kanapy, a także innym, przyjemnym w dotyku tkaninom często spotykanym we współczesnych domach. Wrażenie przestronności potęguje płaska podłoga na całej długości kabiny.

Stałą komunikację ze światem zapewnia pasażerom intuicyjny, w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami, pozwalający zarządzać szeregiem inteligentnych aplikacji i usług. Niezwykle wyrafinowany interfejs został zaprojektowany z myślą o podniesieniu funkcjonalności samochodu w epoce, kiedy nie jest on wyłącznie środkiem transportu, a staje się integralnym elementem nowoczesnego życia codziennego.
Honda e Prototype
Honda e Prototype

Szereg cyfrowych wskaźników najnowszych funkcji wspomagania kierowcy wyświetla się obok ekranów sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym oraz komfortem w kabinie, co upraszcza nawigację w wielofunkcyjnym menu. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej, aby zapewnić kierowcy jak najlepszą ergonomię i naturalną kontrolę stref za autem. Ponadto, samochód wyposażono również w cyfrową kamerę cofania, zwiększającą pole widzenia kierowcy.

Pierwszy kompaktowy samochód Hondy korzystający z nowej platformy zaprojektowanej specjalnie dla modeli elektrycznych, oferuje ekonomiczną eksploatację, wysokie osiągi i wyjątkową funkcjonalność, dzięki czemu powinien doskonale sprawdzić się w miastach. Honda e Prototype zapewnia ponad 200 km zasięgu oraz "szybkie ładowanie" – do 80% pojemności akumulatora – w ciągu 30 minut, dzięki czemu idealnie nadaje się do codziennych dojazdów np. do pracy. Wysoka dynamika, dostępna dzięki mocnemu silnikowi elektrycznemu napędzającemu tylne koła, gwarantuje dużą frajdę z jazdy i przypływ pozytywnych emocji, a także pokazuje możliwości małych miejskich samochodów nowej generacji.

Na początku 2019 r. Honda z powodzeniem wprowadziła na rynek całkowicie nową hybrydową wersję modelu CR-V, w której zastosowano dwusilnikową odmianę zaawansowanego systemu hybrydowego i-MMD. Firma spodziewa się, że nowoczesne systemy hybrydowe odegrają kluczową rolę w osiągnięciu celu, jakim jest 100-procentowa elektryfikacja europejskiej oferty do 2025 roku.

Komentarze

Encyklopedia Motoryzacji

Copyright 2016-2019



Partner techniczny TMNET.PL